Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین هرمزگان،مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان هرمزگان اجرای طرح جوار کارگاهی و نیمه کارگاهی را یکی از طرح‌های مهم در راستای افزایش اشتغال به‌ویژه اشتغال نیروی‌های بومی در صنایع بزرگ استان  دانست.

اسما کریمی  در نشست خبری  گفت: در حال حاضر این طرح در جوار برخی از صنایع بزرگ از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اداره کل بنادر و دریانوردی استان در حال اجرا و مراحل اخذ مجوز و برپایی پنج کارگاه دیگر نیز در دست اقدام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



اسما کریمی افزود: اجرای دوره‌های مهارت‌آموزی کوتاه‌مدت که به‌صورت رایگان و مجازی برای آشنایی با دورهای مهارت‌آموزی این اداره کل برگزار می‌شود، یکی از برنامه‌های مهم هفته مهارت‌ورزی در استان است.
وی ادامه داد: افتتاح ۶ آموزشگاه آزاد فنی حرفه‌ای در سطح استان، برگزاری مسابقات مهارت‌آموزی و تقدیر از برگزیدگان و نخبگان و همچنین مربیانی که بهترین عملکرد را در راستای مهارت‌آموزی داشته‌اند، ازجمله دیگر برنامه‌های این هفته است.
کریمی بیان کرد: یکی از طرح‌های موفقی که از سوی اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در حال انجام است، طرح آموزش و مهارت ورزی به سربازان وظیفه است، این طرح در سال ۹۶ آغاز و تا این زمان بالغ‌بر ۱۴ هزار و ۵۰۰ سرباز تحت آموزش قرار گرفته‌اند.
وی با بیان اینکه این طرح براساس توانمندی و استعداد سربازان در راستای ایجاد اشتغال و خوداشتغالی آن‌ها بعد از پایان خدمت برگزار می‌شود تا بتوانیم گامی در اشتغال‌زایی برای هم استانی‌ها برداریم، اظهار کرد: در سال ۹۹ حدود چهار هزار و ۸۰۰ سرباز و همچنین در سه ماه ابتدای سال جاری یک هزار و ۸۲۹ سرباز تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و زنانی را که در حاشیه شهر و اقامتگاه‌های غیررسمی سکونت دارند یکی دیگر از طرح‌های مهم این اداره کل دانست و عنوان کرد: این طرح با هدف توانمندسازی زنان خانوار و ایجاد و توسعه عدالت اجتماعی با کمک دفاتر تسهیلگری محلات اجرا می‌شود که از آغاز این طرح در سال ۹۸ بالغ‌بر یک هزار و ۳۰۰ زن سرپرست خانوار در ۶ محله تحت پوشش دفاتر تسهیلگری آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.
وی با بیان این که خوشبختانه این طرح توانسته است تأثیرات مثبتی در جامعه هدف و در راستای تحقق رسالت خود داشته باشد، اعلام  کرد: طرح آموزش آسیب دیدگان اجتماعی و معتادان بهبودیافته نیز یکی دیگر از طرح‌های مهم اداره کل فنی و حرفه‌ای هرمزگان است که توانسته سالانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر را تحت پوشش قرار دهد.
کریمی اجرای طرح جوار کارگاهی و نیمه کارگاهی را یکی از طرح‌های مهم در راستای افزایش اشتغال به‌ویژه اشتغال نیروی‌های بومی در صنایع بزرگ استان مطرح کرد و گفت: در حال حاضر این طرح در جوار برخی از صنایع بزرگ از جمله پالایشگاه ستاره خلیج فارس و اداره کل بنادر و دریانوردی استان در حال اجرا و مراحل اخذ مجوز و برپایی پنج کارگاه دیگر نیز در دست اقدام است.
وی ادامه داد: طرح جوار کارگاهی و نیمه کارگاهی در راستای پرورش نیروی متخصص موردنیاز صنایع استان شکل گرفته است تا بتوان علاوه بر ایجاد اشتغال برای جوانان جویای کار با آموزش و مهارت‌آموزی آنان، سطح دانش و مهارت کارگران مشغول در این صنایع را نیز افزایش دهیم، امیدواریم صنایع بزرگ هرمزگان از این طرح حمایت کنند تا بتوانیم گام‌های بزرگی در راستای اشتغال‌زایی و کاهش نرخ بیکاری در استان برداریم.
این مقام مسئول به مقوله استعدادیابی افراد در سنین پایین اشاره کرد و بابیان اینکه طرح استعدادیابی در سنین زیر ۲۱ سال یکی از برنامه‌های اداره کل فنی و حرفه‌ای استان است، اظهار کرد: این استعدادیابی در قالب مسابقات شهرستانی، استانی و ملی انجام می‌شود.
کریمی در پایان گفت: در حال حاضر ۱۵۳ شرکت‌کننده در ۲۲ رشته از جمله آشپزی، جواهرسازی، رباتیک، کنترل صنعتی، رشته‌های فناوری اطلاعات و ... شرکت کرده‌اند که از این تعداد ۷۴ نفر به مرحله استانی راه یافتند و ۱۴ نفر نیز از استان معرفی شده‌اند تا در مسابقات ملی شرکت کنند.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مهارت آموزی فنی و حرفه ای فنی و حرفه ای استان طرح های مهم مهارت آموزی صنایع بزرگ اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۷۹۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا غیابی، دبیر محتوایی «رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴» با اشاره به حضور بیش از ۹۰ سخنران مطرح از بخش غیردولتی و دولتی در این رویداد گفت: استیج اینوتکس ۲۰۲۴ با محوریت ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی برگزار می‌شود.

غیابی ادامه داد: در استیج اینوتکس ۲۰۲۴، تمرکز بر ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی است و برخی از صنایع بزرگ کشور از جمله صنایع بزرگ در حوزه محصولات فولاد و محصولات آرایشی و بهداشتی در این رویداد حضور خواهند داشت.  

وی افزود: چالش‌های روز حوزه استارت‌آپی در قانون گذاری، رگولاتوری، تأمین مالی، رکود بازار و بین المللی شدن استارت‌آپ‌ها در این دوره از استیج مورد بحث و تبادل نظر بیش از ۹۰ نفر از بخش خصوصی، عمومی غیردولتی و دولتی قرار خواهد گرفت.

غیابی در خصوص تمایز این دوره از استیج اینوتکس با دوره‌های پیشین نیز گفت: امسال و با همکاری سازمان جهانی تبلیغات، به موضوع تبلیغات جهانی استارت‌آپ‌ها پرداخته خواهد شد. این موضوع یکی از حلقه‌های مفقوده زیست بوم نوآوری و فناوری کشور است و تلاش داریم در این حوزه نیز بحث‌های کارشناسی خوبی در استیج اینوتکس شاهد باشیم.

دبیر محتوایی استیج اینوتکس ۲۰۲۴ در پایان گفت: علاوه بر پخش زنده رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴، جلسات کارشناسی برگزار شده در این رویداد، پس از برگزاری اینوتکس در قالب مجموعه فیلم‌هایی در دسترس علاقه‌مندان به حوزه فناوری قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا، اینوتکس ۲۰۲۴ از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ در پارک فناوری پردیس برگزار می‌شود. این نمایشگاه میزبان بیش از ۴۰۰ شرکت نوآور و فناور در قالب غرفه‌دار، ۱۵۰ سرمایه‌گذار استارت‌آپی، ۴۰۰ جلسه بین کسب‌وکار‌ها و ۲۰ رویداد و بخش جانبی خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲.۶ میلیون نفرساعت آموزش در آموزشگاه‌های آزاد فنی‌وحرفه‌ای قم ارائه شد
  • ٣٨٥ هنرمند واجد شرایط صنایع‌دستی کردستان بیمه شدند
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم/ ما به قله نزدیک شده ایم
  • وزیر آموزش و پرورش: ما در آستانه الگو شدن برای جهان هستیم
  • ۱۳ همت مبلغ یک ماه میزان مصرف صنایع بزرگ از گاز کشور
  • واگذاری کارخانه سامان کاشی بروجرد به هیات حمایت از صنایع
  • بررسی ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در رویداد استیج اینوتکس ۲۰۲۴
  • اشتغال ۹۲ هزار نفری تعاونی‌های زنان در کشور
  • ثبت روز گل محمدی و گلاب
  • آغاز احیای رشته چادر شب‌بافی در چهارمحال و بختیاری