Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@17:37:44 GMT

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۱۱۲۹

خبرهای کوتاه از استان اصفهان

  اصفهان

مراسم رونمایی از کتاب "بررسی نظریه ولایت فقیه از دیدگاه امام خمینی(ره)" با حضور نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، در دفتر نمایندگان این شهر برگزار شد.
نویسنده این کتاب در این مراسم گفت: این دهمین کتاب در حیطه مبانی ولایت فقیه است که بخش مقدمه آن در باره تاریخچه ولایت فقیه، بخش دوم در باره کلیات مبانی ولایت فقیه و فصل دوم شامل نظرات و دیدگاه امام خمینی(ره) و دلایل عقلی و نقلی و ۱۳ روایت مستند در این زمینه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام علیرضا فقیه، ویژگی شاخص این کتاب را بیان روان آن برای مخاطبان اعلام کرد.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی نیز در آیین گفت: نظام جمهوری اسلامی رقیبی برای غرب است، زیرا حداقل ۵۰ ملت مسلمان در دنیا وجود دارد که در صورت موفقیت این نظام، ساختار خود را شکل خواهند داد.
عباس مقتدایی اضافه کرد: به همین سبب ما باید ابتدا به اثبات مبانی دینی و سپس به بُعد سیاست دینی خود بپردازیم.
مقتدایی افزود: این کتاب جوهره ولایت فقیه و مبانی ولایت فقیه را بیان کرده است و جامعه ما در وهله نخست نیازمند مباحث مبنایی و سپس عمل اجرایی و عملیاتی است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه  ما در حال مبازره دائمی با تفکر ضد اسلامی هستیم، بیان داشت: باید مدیریت توانمند و قوی داشته باشیم تا بتوانیم با آن کشورها مقابله کنیم.
به گزارش ایرنا، کتاب "بررسی نظریه ولایت فقیه از دیدگاه امام خمینی(ره)" ویژه دانشجویان و طلاب علوم دینی توسط نشر حیات طیبه به زیب طبع آراسته شده است.

 تیران و کرون

معاون عمرانی و برنامه‌ریزی فرماندار تیران و کرون گفت: امدادرسانی سریع در جاده‌های مواصلاتی این شهرستان به ایجاد مسیر امدادی نیاز دارد.

شهرام آذرپی در نشست رصد تصادفات تیران و کرون در فرمانداری این شهرستان افزود: با وقوع حوادث ترافیکی در جاده‌های برون شهری این شهرستان، مسیر تردد عمومی مسدود و امکان حضور خودروهای امدادی در برخی از مواقع ناممکن می‌شود.

معاون فرماندار تیران و کرون افزود: ایجاد مسیر خاص برای خودروهای امدادی ضروریست که این راه در محور مواصلاتی تیران به داران پیش بینی شده اما تسهیل و دسترسی مجدد به جاده فراهم نیست که راهداری و حمل و نقل جاده ای باید در این زمینه اقدام و برای دیگر مناطق نیز چنین تدبیری را انجام دهد.

وی با بیان اینکه ۵ درصد از تصادف منجر به فوت در تیران و کرون امسال به وقوع پیوسته است، اظهار داشت: آمار حوادث ترافیکی امسال در مقایسه با پارسال افزایش داشته که عمده علت آن نیز بی‌توجهی رانندگان بوده است.

آذرپی با بیان اینکه نقاط پرحادثه این خطه باید اصلاح شود، خاطرنشان‌ کرد: جاده باغات در محور تیران به سامان، اصلاح و آمار تصادفات آن کاهش یافته و در حوزه جاده روستای تُندران نیز پروژه ای در حال انجام است اما پنچ روستای ورپشت در زُمره نقاط پُرحادثه شهرستان محسوب می شوند.

تیران و کرون در ۴۵ کیلومتری غرب استان و در مسیر شهرستان‌های غرب اصفهان و استان‌های خوزستان و چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

۱۱ درصد از تردد بین شهری استان اصفهان در جاده‌های این شهرستان انجام می شود.

برچسب‌ها نماینده ولی فقیه مرکزی تیران وکرون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه مرکزی تیران وکرون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نماینده ولی فقیه مرکزی تیران وکرون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:
-اجلاسیه نماز و یادواره شهدای دانش آموز به یاد شهید شاخص «ظفر خالدی» در آموزشگاه فجر اسلام شهرکرد برگزار شد.
-رزمایش بازرسی از کارگاه‌های پرخطر استان برگزار شد.
-در مراسمی از شورای اسلامی شهر بن  و روستای لارک  به عنوان شورا‌های نمونه سال ۱۴۰۲ معرفی شد.
-از اعضای شورا‌های اسلامی شهر سامان تجلیل شد.
-به مناسبت هفته کار و کارگر از کارگران شهرداری فرخشهر تجلیل و برای رفع مشکلات بیمه‌ای آنان هم اندیشی شد.
-جشن تکلیف دانش آموزان دختر شهرستان اردل با عنوان دختران ماه با مشارکت آستان قدس رضوی در امامزاده شاهزاده عزیزالله شهر اردل برگزار شد.
-فرماندار شهرستان بروجن در شورای آرد و نان ز پلمپ یک واحد نانوایی به علت عرضه آرد خارج از شبکه خبر داد.
-عملیات بهسازی و آسفالت معابر روستای دشتی در بخش زاینده رود با بیش از ۱۲ میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.
-آزمون کتبی طرح زندگی با آیه‌ها در سالن اجتماعات دبیرستان شهید مظلوم فرخ شهر برگزار شد.
-دفتر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان فلارد راه اندازی شد.
-در جلسه شورای اداری شهرستان شهرکرد به میزبانی روستای مصطفی آباد بخش لاران مشکلات مربوط به حوزه بهداشت و درمان تداخلات اراضی، فضا‌های ورزشی و طرح‌های هادی روستایی بررسی شد.
-پایگاه اورژانس ۱۱۵ بین جاده‌ای در بخش بلداجی افتتاح شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان بخش ویژه «کتاب و سینما» جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • خبر‌های کوتاه از نقاط مختلف چهارمحال وبختیاری
  • جلوگیری از فعالیت یک اتاق غیر مجاز کشتار دام در تیران و کرون
  • تاخیر در پرداخت حقوق کارگران معیشت آن‌ها را دشوارتر کرده است
  • ابتذال در سینما برآیند تقاضا است/ از کیهان بچه‌ها شروع کردم
  • قانون‌گریزی شوراها آسیب‌های این نهاد را افزایش می‌دهد
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • تاکید طالبان بر توسعه ارتباط افغانستان و منطقه
  • مصوبات شوراها بر جذب سرمایه‌گذار معطوف شود
  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست