Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@03:27:54 GMT

پذیرش یک طرح از ایران در فراخوان دفتر منطقه‌ای WHO

تاریخ انتشار: ۹ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۱۴۹۵

پذیرش یک طرح از ایران در فراخوان دفتر منطقه‌ای WHO

پیرو فراخوان دفتر منطقه‌ای WHO جهت حمایت از طرح‌های تحقیقاتی با موضوع سرطان کودکان (Childhood Cancer) در اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰، نتیجه این فراخوان منتشر شد.

به گزارش ایسنا،  طبق اعلام دفتر سازمان جهانی بهداشت منطقه مدیترانه شرقی (EMRO)، استقبال کشورهای منطقه که به دنبال رفع موانع درمانی در سرطان کودکان هستند، از این فراخوان بالا بوده و ۴۰ محقق در ۱۸ کشور از ۲۲ کشور به ارسال طرح‌های تحقیقاتی در این فراخوان اقدام کرده و فرم آنلاین پروپوزال‌های تحقیقاتی را به طور کامل تکمیل کرده بودند؛ هرچند، تنها ۱۷ طرح به تایید وزارت‌های بهداشت مناطق رسیده و واجد شرایط جهت داوری شناخته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امتیازدهی پروپوزال‌ها توسط دو ارزیاب و بر اساس پنج شاخص‌: الف- قابلیت اثرگذاری طرح پژوهشی بر بهبود پیامدهای سرطان کودکان، ب- نوآوری، ج- قابلیت اندازه‌گیری ستاده‌های طرح پژوهشی، د- قابلیت طرح تحقیقاتی برای best practice شدن در منطقه و فراتر از آن و ه- توزیع عادلانه حمایت مالی در منطقه انجام شد. در نهایت شش طرح زیر به عنوان طرح‌های منتخب این فراخوان معرفی شدند. از ایران نیز طرح پیشنهادی دکتر علی قنبری مطلق با عنوان “Development of Iran National Cancer Control Program for Children (NCCPc): Within the Cure all Framework of GICC” مورد پذیرش قرار گرفت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دفتر منطقه ای سازمان جهانی بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۱۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد

فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد و مهلت ارسال آثار تا ۳۱ شهریور ۱۴۰۳ است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی خانه کتاب و ادبیات ایران، چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با هدف شناسایی و معرفی کتاب‌های برتر، کمک به اعتلای سطح دانش و فرهنگ مکتوب جامعه اسلامی، حفظ استقلال و هویت فرهنگی و حمایت و تشویق پدیدآورندگان متعهد و متخصص، بهمن‌ماه ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان، دبیرخانه جایزه کتاب سال از ناشران، پژوهشگران، محققان، مؤلفان، مترجمان و مصححان دعوت می‌کند با ثبت‌نام در تارنمای اینترنتی ketabsal.ketab.ir کتاب یا کتاب‌های پیشنهادی خود را به دبیرخانه جایزه کتاب سال ارسال کنند.

کتاب‌های ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول بوده و برای نخستین‌بار در سال ۱۴۰۲ منتشر شده باشند. همچنین کتاب‌های ارسالی نباید کمک درسی و عکس‌برداری‌شده باشند.

لازم به ذکر است، کتاب‌های داستان کوتاه، داستان بلند و رمان بزرگسال، پژوهش و نقد ادبی (تألیف)، مستندنگاری، شعر بزرگسال و و همه کتاب‌های حوزه کودک و نوجوان به دلیل هم پوشانی با «جایزه جلال آل احمد»، «جشنواره بین‌المللی شعر فجر» و «جایزه ملی کودک و نوجوان» در جایزه کتاب سال داوری و بررسی نمی‌شوند.

براساس این فراخوان، فقط کتاب‌هایی در جایزه کتاب سال داوری و ارزیابی می‌شوند که پدیدآورنده یا ناشر، کاربرگ ثبت‌نام را در تارنمای این جایزه تکمیل کرده و به همراه دو نسخه از کتاب به دبیرخانه ارسال کند. کتاب‌های دریافت شده بازگردانده نخواهد شد.

متقاضیان می‌توانند تا ۳۱ شهریورماه ۱۴۰۳ آثار خود را به نشانی تهران، خیابان انقلاب اسلامی، خیابان برادران مظفر جنوبی، کوچه خواجه‌نصیر، شماره ۲، طبقه اول، دبیرخانه جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران (کدپستی ۱۳۱۵۷۵۳۷۱۵) ارسال کنند یا برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۰۲۱۹۱۰۰۶۳۶۳ داخلی ۲۷۱ تا ۲۷۸ تماس بگیرند.

کد خبر 747198

دیگر خبرها

  • MEC چیست و از کی در ایران است؟
  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • فرش خراسان شمالی قابلیت درخشش در سطح ملی را دارد
  • ایران روی کمربند سنگ کلیه
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان
  • خانم معلمی که کلاس درسش را در بیمارستان بر پا کرد
  • دانشگاه‌های تحقیقاتی چگونه اقتصادهای منطقه‌ای را تقویت می‌کنند؟
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران