Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه آبی که از سمت سمیرم خارج می‌شود حق مسلم مردم اصفهان است، گفت: همانطور که برای کارون یک، دو، سه، چهار سد زدند ما هم برای مصرف استان اصفهان سد ایجاد کنیم و آب مصرف استان را برداریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدناصر موسوی لارگانی در نشست بررسی سند آمایش سرزمین استان اصفهان با اشاره به اینکه با یک جلسه نمی‌شود موضوع آمایش را که کار بسیار مهمی بوده توضیح داد، اظهار داشت: از گزارش خوب ولی به صورت گذرا که آقای دکتر اکبری ارائه کردند،  تشکر می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: زمان مدرسه موقع نوشتن تکالیف به صورت یک خط در میان می‌نوشتیم تا زودتر تمام شود و حالا آقای دکتر هم به صورت پرشی این گزارش را دادند و شاید خلاصه خیلی جزئی از کل گزارش بود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان اینکه زمان محدود است، گفت: برای جلسه فرصت کوتاهی بود و ارائه کامل گزارش وجود نداشت و حتی اگر قرار است جلسه فوق‌العاده توسط آقای فلاطون‌زاده که مسئولیت جلسه را به عهده دارند برگزار شود به نظر من بهتر است جلسه بگذارند تا بهتر روی این موضوع بررسی بیشتری شود  و همچنین برای استان اصفهان اجرایی شود.

وی ادامه داد:  به گفته آقای دکتر از سال 62 ولی به طور رسمی از سال 76 بحث آمایش مطرح شده و متاسفانه بعد از 24 سال ما هنوز اندر خم یک کوچه هستیم اما هنوز بعضی از استان‌ها از ما خیلی عقب‌ترند و در آمایش در روستاها یا خیلی موارد دیگر آنها نتوانستند کاری از پیش ببرند.

‌موسوی لارگانی تصریح کرد: گزارش را به صورت گذرا نگاه کردم، استان اصفهان یک استان ویژه و استراتژیک است استانی که به نظر من از حالت حتی اولویت کشوری  خارج  است با اینکه در ایران است ولی باید در سطح جهانی به آن نگاه شود.

وی با اشاره به اینکه هر مسئولی از هر کشوری که وارد ایران می‌شود بعد از تهران به استان اصفهان سفر می‌کند، اظهار داشت: این به علت داشته‌های استان اصفهان است که متاسفانه نادیده گرفته شده، به نظر من در همین بسته آمایش سرزمین بحث گردشگری  پررنگ دیده نشده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان افزود: آن طور که باید و شاید برای گردشگری کاری نکردیم، باید کاری کرد که از این امکانات بسیار ارزشمندی که در استان ما وجود دارد بتوانیم استفاده بهینه کنیم، در حال حاضر یکی از معضلات بزرگ استان اصفهان سرمایه‌گریزی است. ما سرمایه‌گذارانی را در استان داریم که نه یک صنعت آلوده بلکه گلخانه می‌خواستند راه بیندازند که مورد حمایت واقع نشدند.

وی خاطرنشان کرد: در تیران و کرون در زمینه گلخانه پیشرفت داشتند و صادرات خوبی هم دارند، وقتی سرمایه‌گذار در اصفهان کاری می‌خواست انجام بدهد او را فراری دادند ولی در استان اردبیل برای سرمایه گذار فرش قرمز پهن کردند امکاناتی در اختیارش قرار دادند که سرمایه گذاری کند ولی سخت‌گیری‌هایی که در استان اصفهان می‌شود بسیار زیاد است به عنوان مثال برای راه‌اندازی یک گلخانه که مصرف آب آن یک دهم گلخانه‌های معمولی بود استقبال نشد.

‌موسوی لارگانی با بیان اینکه این حرف کارشناسان است، گفت: سرمایه‌گذاران توانمند خودمان را از دست می‌دهیم، درست است که آقای طغیانی گفتند دیگر نباید توسعه داشته باشیم اما توسعه در بخش‌هایی که برای ما آلایندگی ندارد و توسعه در بخش‌های پساب ایرادی ندارد.

وی افزود: اگر در  بخش صنعت که شورای عالی آب مصوبه دارد که صنایع ظرف 5 سال باید از پساب استفاده کنند، نمی‌توانند از آب استفاده کنند این مقدار برای صنعت‌گر برای شرکت آب و فاضلاب زمینه را فراهم کنیم آسان‌تر بکنیم تا این کار پیشرفت داشته باشیم  ما که بحران آب داریم و یک لیتر آب هم اهمیت دارد حمایت از این کار کمک کننده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان تصریح کرد: گزارشی که آقای دکتر ارائه کردند در حقیقت توازنی برای شهرستان‌های 24 گانه ندیدم، جاهایی خیلی پر رنگ و جاهایی کم رنگ دیده شده که باعث ایجاد اعتراض و نگرانی‌هایی می‌شود، اشاره شد بیش از 70 درصد صنایع ما در 7 درصد استان اصفهان قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این یک عیب است که در همان محدوده صنعت‌های دیگر هم بیاوریم، اظهار داشت: آب لجستیک هم همانجا می‌رود همان جایی که این صنعت وجود دارد و اشباع شده باز هم آنجا ببینیم درست نیست اگر بشود جای دیگری دیده شود بهتر خواهد بود.

‌موسوی لارگانی افزود: نباید جمعیت استان اصفهان به یک سمت گسیل شود، باید جلسات دیگری به صورت دقیق‌تر و کارشناسی‌تر داشته باشیم،  بعضی اوقات این گزارشات یک مقدار برای ما مشکل ایجاد می‌کند اینکه ما اول هستیم در صورتی که بعضی جاها آخر هم نیستیم ولی می‌گوییم اول هستیم بعد در کشور می‌خواهیم صحبت کنیم، می‌گویند شما همه چیز را برده‌اید  همه چیز در اصفهان است چگونه اصفهان چنین مشکلی دارد.

وی تصریح کرد: به طور یقین این طرز حکومت‌داری نیست که هر جا آمدند سر و صدا کردند  به نظام فحش دادند و برای نظام هزینه تراشیدند آنها را به صورت ویژه ببینیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه این درد است که در خوزستان 13 میلیارد متر مکعب آب داشته باشیم آب را ببندیم، هور را بخشکانیم و مردم بیایند فریاد بزنند و نظام را زیر سوال ببرند هزینه ایجاد کنند، گفت: بعد به وفور آب را باز کنند، اگر آب نبود چرا باز کردید اگر هست چرا برای نظام  هزینه ایجاد کردید؟

وی ادامه داد: با این وضعیتی که من می‌بینم حتی سامانه دوم را زیر سوال می‌برند که آب آشامیدنی در محدوده  استان اصفهان است یک راه بیشتر برای ما نیست اینکه آبی که از سمت سمیرم خارج می‌شود. چراکه این آب حق مسلم مردم اصفهان است چرا برای کارون یک، دو، سه، چهار سد زدند ما هم برای مصرف استان خودمان سد ایجاد کنیم مصرف استان را برداریم طبق گفته آب منطقه‌ای آبی که قرار بوده به ما تخصیص بدهند 7 میلیارد متر مکعب آب طلب داریم یعنی سال‌های گذشته به ما دادند ولی ندادند.

‌موسوی لارگانی خاطرنشان کرد: کارشناسان پیش بینی کرده بودند ظرف 25 سال آینده اصفهان خالی از سکنه می‌شود اما اگر این وضعیت ادامه پیدا کند به 10 سال هم نمی‌رسد و اگر راه چاره‌ای برای این کار پیدا نکنیم با مشکل مواجه می‌شویم.

انتهای پیام/166

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان موسوی لارگانی داشته باشیم مصرف استان آقای دکتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۴۷۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ر حاشیه جلسه بررسی آسیب‌های وارد شده به شهرستان کاشان ناشی از سیلاب روز گذشته گفت:به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای، جهاد کشاورزی و شهرداری‌ها اعلام شد که ارزیابی خسارت را انجام دهند، دستگاه‌های یادشده در مدت سه روز باید ارزیابی خود را ارائه کنند.

منصور شیشه فروش  افزود: عوامل امدادی ازجمله شهرداری، آتش نشانی، هلال احمر، نیروی انتظامی، آب و فاضلاب و تیم‌های مدیریت بحران در مناطق و دهیاری‌ها فعال بودند و از روز گذشته ۴ اردیبهشت تا پایان صبح امروز شبانه روزی خدمت رسانی کردند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد:تخلیه آب از منازل مسکونی، معابر و مسیل‌ها در حال انجام است، باید علت بروز حادثه ریشه یابی شود تا از بروز حادثه‌های مشابه جلوگیری کنیم، این منطقه نیمه خشک و خشک و مستعد سیلاب است و شهرداری‌ها باید طرح جمع آوری و هدایت آب‌های سطحی را تهیه کرده و سیل بند‌ها تقویت شود و مسیل‌ها و آبراهه‌ها بازگشایی شود.

شیشه فروش گفت:در بحث جبران خسارت در بخش کشاورزی سیاست دولت این است که بیمه باید پرداخت کند چراکه سال گذشته هزارو۸۰۰ میلیارد ریال غرامت بیمه کشاورزی در استان اصفهان پرداخت شد.

او افزود: صندوق خسارت ساختمان‌ها از حوادث طبیعی در کشور تاسیس شده و بنیاد مسکن موظف شد خانه‌های مسکونی که خسارت دیده اند را ثبت سامانه کرده تا صندوق یادشده جبران خسارت کند.

شیشه فروش تصریح کرد: در خصوص خسارت‌های وارد شده به تاسیسات زیربنایی اداره کل راه و شهرسازی موظف شد بازسازی مسیر‌ها و راه‌ها را انجام دهد و خسارت‌ها به زیرساخت‌های شهری و روستایی را جمع بندی کند تا از منابع اعتباری دولت جبران خسارت شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: بسته بودن مسیر طبیعی رودخانه‌ها از عوامل تشدید سیل است، با ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه‌ها باید مقابله شود در مسیر رودخانه‌های گازرگاه و حیدر کاشان تصرفاتی در حریم رودخانه انجام شده و باید در ارزیابی تیم‌های ارزیاب تتاثیر این ساخت و ساز‌ها در تشدید سیل بررسی شود.

شیشه فروش گفت: اداره کل آب منطقه‌ای در استان و اداره امور آب در سطح شهرستان‌ها باید ساماندهی رودخانه‌ها را انجام دهد.

منبع : ایرنا



وی اظهار کرد: بارش‌های رگباری باران در مقطع کوتاه موجب شد سیلاب و گل و لای از چند حوزه رودخانه‌ای کاشان فعال شود و مسیر رودخانه‌های حیدر و گازرگاه به شکل خاص فعال و از حوزه آبریز قهرود و جوینان و حوزه آبریز پایین دست «دره» سیلاب وارد و در بلوار امام رضا (ع) و محله گازرگاه فین بزرگ و یزدآباد آب جاری شد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تداوم روند افزایشی دمای هوا در اردبیل/هفته‌ای بدون بارش داریم
  • تداوم پایداری جوی تا نیمه هفته آینده در مازندران
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری و تندباد برای ۱۱ شهرستان اصفهان تا آخر شب
  • ادامه بارش‌ها در شرق و شمال اصفهان
  • ۱۷ گروه ارزیاب خسارت سیل اصفهان را برآورد می‌کنند
  • جزئیات جدید از سیلاب در اصفهان | اعلام آخرین وضعیت محورهای این استان
  • آخرین وضعیت بارش‌ها، سیلاب و آب‌گرفتگی در اصفهان / تداوم بارش‌ها در استان
  • برخورد با ۶ پزشک متخلف در اصفهان/ظرفیت LDR بیمارستان‌ها خالی ماند
  • مردم اصفهان در جریان روند خدمت‌رسانی قرار بگیرند
  • سهم اصفهان از حقابه زاینده‌رود؛ تقریباً صفر/ بارگذاری بیش از اندازه آب در سد زاینده‌رود مشکل‌ساز می‌شود