Web Analytics Made Easy - Statcounter

این پروژه از مصوبات سفر هیات دولت گذشته در سال ۸۸ به استان فارس است که به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار و ضروری در منطقه جنوب فارس آن زمان به تصویب رسید. 

این طرح ملی در دولت های یازدهم و دوازدهم تا ۶۵ درصد پیشرفت کرد.

معاون عمرانی فرماندار ویژه لارستان اعلام کرد: اجرای این طرح زیرساختی یکی از ضرورت ها و اولویت های اساسی شهرستان برای عبور از تنگناهای موجود و مشکلات ناشی از نوسانات و ناپایداری های شبکه های برق در لارستان و حتی دیگر شهرستان های جنوبی فارس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احمد دلاور به خبرنگار ایرنا گفت: از سال ۹۶ و با پیگیری ها زمین برای احداث پست ۴۰۰ کیلووات لارستان تعیین شد و همه زیرساخت های لازم و موارد درخواستی از سوی متولیان امر و برق منطقه ای فارس فراهم شد.

معاون فرماندار لارستان با بیان اینکه ما امیدوار به تامین اعتبار لازم و شتاب بخشی در روند اجرای این پروژه هستیم، گفت: چنانچه دولت توان تامین اعتبار لازم این پروژه را ندارد یکی از راهکارهای اساسی برای اجرای کامل آن می تواند واگذاری به بخش خصوصی و کمک گرفتن از سرمایه گذاران باشد.

دلاور  اظهار داشت:پیش بینی اعتبار مورد نیاز برای اجرای کامل این طرح کلان بر اساس گفته های مدیرعامل برق منطقه ای فارس در سال ۹۶ بالای ۱۵۰ میلیون دلار بود که می بایست از طریق صندوق توسعه ملی تامین می شد.

معاون فرماندار لارستان ادامه داد: با برخی  اعتبارات قطره چکانی این پروژه بزرگ همچنان اجرایی نخواهد شد و برای بهره برداری و اتمام آن باید به دنبال اعتبارت کلان در سطح ملی باشیم.

دلاور گفت: طی هفته های گذشته کارشناسانی از برق منطقه ای استان فارس برای احیای مجدد این طرح بر زمین مانده به منطقه اعزام شدند؛ در سال های قبل و در دولت تدبیر و امید تلاش هایی در زمینه اجرای این طرح صورت گرفت اما به رغم درخواست های مکرر مسئولان امر در شهرستان لارستان و ضرورت اجرای این پروژه مهم هنوز به دلایلی که گفته می شود ناشی از کمبود اعتبار است؛ امیدی به تحقق وعده ها نیست.

معاون فرماندار  لارستان افزود:این شهرستان باوجود وسعت بسیارو پهناورترین شهرستان استان فارس و نیز پراکندگی، اقلیم آب‌وهوایی خاص و گرمای شدید هوا از داشتن نیروگاه برق قوی محروم است.

او گفت: امتداد خط انتقال پست برق ۴۰۰ کیلوولت لارستان به گونه ای طراحی شده که با اجرای کامل آن و اتصال به خط انتقال پست برق شهر لار و پست ۴۰۰ کیلووات شهر جناح در شهرستان بستک استان هرمزگان سبب ایجاد تحولات چشمگیر و پایداری در شبکه های توزیع برق بسیاری از مناطق جنوب استان فارس و شهرهای همجوار خواهد شد.

همچنین معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان گفت: بارها از وزیر نیرو و متولیان امر خواستار تامین اعتبار مورد نیاز و فعالیت مجدد این طرح ملی شده ایم اما تاکنون بی نتیجه بوده است.

جلیل حسنی اضافه کرد: در تیرماه سال گذشته و در آیین افتتاح پروژه های نیروگاهی در استان فارس که به صورت ویدئوکنفرانس با حضور رئیس جمهوری برگزار شد خواستار تسریع و شتاب بخشی این پروژه مهم و کلان شدیم و یکی از دغدغه ها و نیازهای ضروری منطقه نیز بهره برداری از همین پروژه عنوان شد.

حسنی با بیان اینکه اجرایی نشدن این طرح حتی موضوع طرح های منطقه ویژه لارستان را نیز تحت شعاع خود قرار خواهد داد، گفت: با بهره برداری از این طرح نه تنها مشکل نوسانات برقی در گرمای سوزان لارستان بلکه در بسیاری از مناطق جنوب استان فارس از جمله خنج، گراش، اوز و بخشی از شهرستان لامرد نیز رفع خواهد شد.

وی میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح را هم اینک بالای ۶۵ درصد عنوان کرد و گفت: خط انتقال آن و پست ۲۳۰ کیلوولت تا شهرستان جهرم تاکنون انجام شده است.

فرماندار ویژه لارستان گفت:‌با توجه به اهمیت و ضرورت وجود نیروگاه های خورشیدی در تامین انرژی های تجدیدپذیر و قابلیت های منحصربه فرد این شهرستان برای ایجاد سرمایه گذاری های کلان هم اینک صدور مجوز برای ۱۷ مورد نیروگاه خورشیدی از یک تا ۲۵ مگاواتی دیگر در شهرستان صادر شده است.

حسنی بیان کرد:‌تمام این مجوزها و صدور استعلام ها و زیرساخت های موجود ظرف سال های گذشته صادر و تامین شده است.

وی اضافه کرد: سرمایه گذاری لازم نیز توسط سرمایه گذاران بخش خصوصی و متقاضیان نیز تامین شده و اعلام کرده اند که با جدیت به دبنال اجرایی کردن این نیروگاه ها در کمترین زمان ممکن هستند.

فرماندار لارستان افزود: این نیروگاه ها چنانچه با سرمایه گذاری داخلی انجام شود به ازای هر مگاوات نیروگاه خورشیدی رقمی افزون بر ۶۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و هزینه نیاز دارد.

نیروگاه خورشیدی ۱۰ مگاواتی کورده لارستان با سرمایه گذاری خارجی ۱۲ میلیون دلاری به همراه پنج نیروگاه خورشیدی دیگر در شهرها و مناطق مختلف استان فارس و به میزبانی شهرستان لارستان ۱۲ تیرماه سال گذشته در ارتباط از راه دور رئیس جمهوری و وزیر نیرو به طور رسمی وارد مدار بهره برداری شدند.

شهرستان لارستان با جمعیتی افزون بر ۲۳۰ هزار نفر دارای پنج بخش و ۱۷۹ روستای دارای سکنه در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز مرکز استان فارس قرار دارد.

این شهرستان در سال ۱۳۸۸ با تصویب هیات دولت به فرمانداری ویژه ارتقا یافت.

برچسب‌ها شرکت برق منطقه ای فارس انرژی برق لارستان قطع برق اعتبارات فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت برق منطقه ای فارس انرژی برق لارستان شرکت برق منطقه ای فارس انرژی برق لارستان قطع برق اعتبارات فارس نیروگاه خورشیدی ویژه لارستان سرمایه گذاری برق منطقه ای بهره برداری استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۷۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، گفت : این پروژه مهمترین و بزرگترین بنای فرهنگی استان است و در صورت راه‌اندازی می‌تواند محل مناسبی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری استان باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری استان‌ها صاحب کتابخانه مرکزی هستند و در غرب کشور تنها استانی که کتابخانه مرکزی ندارد، کرمانشاه است.

بهرامی با اشاره به شروع این پروژه در سال ۱۳۸۶ گفت: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در پنج طبقه و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در دست احداث است.

وی به پیشرفت ۶۳ درصدی پروژه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری این پروژه بعد از ۱۷ سال به این میزان پیشرفت رسیده است.

بهرامی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه شده تا به پیشرفت ۶۳ درصدی برسد، اما برای اینکه بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم با توجه به افزایش قیمت‌ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای این پروژه در سفر دور اول رییس جمهور به استان، گفت: در این سفر مقرر شد از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه و بودجه و ۱۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات نفت تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۵.۶ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص شد که صرف تکمیل پروژه شده و اکنون برای ادامه کار به تامین اعتبار جدید نیاز داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • نهضت ملی مسکن در شهرستان جویم تسریع شود
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • پایگاه امداد جاده‌ای اورژانس «حسن قشلاق» بهار کلنگ‌زنی شد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • تابستان چقدر کمبود برق داریم؟
  • کمبود اعتبار ۲۵۰میلیاردی برای احداث ساختمان استانداری لرستان
  • انعقاد قرارداد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای آسفالت و روکش راه‌های رفسنجان
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات