Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، علی نیکزاد شنبه شب در نشست بررسی مسائل و مشکلات شهرستان‌های تکاب، شاهین دژ و میاندوآب با تاکید بر ضرورت بهره‌مند شدن مردم تکاب از عوائد معادن طلا و تلاش این معادن برای رفع محرومیت از این شهرستان افزود: معادن زرشوران باید تکلیف‌های اجتماعی خود از جمله احداث راه و مدرسه و رسیدگی به وضعیت معیشت و اقتصاد شهرستان از جمله نیازمندان را نیز تحقق بخشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه با وجود استخراج طلا در تکاب مردم از محرومیت ناراحت هستند و معادن طلا باید گِرهی از مشکلات تکاب باز کنند، افزود: بر اساس اعلام مدیران کارخانه طلای زرشوران از هزار و ۱۰۰ نیروی شاغل در این کارخانه هزار نفر بومی منطقه هستند و لازم‌است در همه استخدام‌ها و بکارگیری افراد از نیروهای بومی و محلی استفاده شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان وزارتی و مدیران آذربایجان‌غربی تلاش کنند تا مشکلات زیرساختی شهرهای تکاب، شاهین دژ، میاندوآب، چالدران و پلدشت سریع و با فوریت و حداکثر تا سه ماه آینده رفع‌شود.

نیکزاد با بیان اینکه مدیران بدون تعارف برای حل مشکلات باید مصوبات جلسه‌ها را عملیاتی کنند، افزود: بر اساس برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با راه‌اندازی و بهره‌برداری از ۲۰ سایت مخابراتی ۳۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در تکاب و شاهین دژ تا ۲ ماه آینده و ۱۰ روستا در چالدران، پنج روستا در شهرستان باروق و شهرک صنعتی میاندوآب باید تا ۳ ماه آینده به زیرساخت‌های ارتباطی و شبکه پایدار اینترنت متصل شوند و شاخص‌های این شهرها در بخش ارتباطات به میانگین استانی برسد.

هفته آینده دستگاه سی تی اسکن تحویل بیمارستان تکاب می‌شود

وی با اشاره به اینکه ۳۰ میلیارد ریال برای تأمین ۲ دستگاه آمبولانس برای شهرهای تکاب و شاهین دژ در نظر گرفته شده، اظهار داشت: تا یک هفته آینده یک دستگاه سی تی اسکن به بیمارستان تکاب تحویل خواهد شد و تهیه دستگاه سی تی اسکن برای شهرستان شاهین دژ نیز تا شهریور ماه برنامه‌ریزی شده است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با حل سریع مشکلات مسکن مهر ۲۶۴ واحدی در شاهین دژ و مشکل فاضلاب مسکن مهر ۲۰۰ واحدی تکاب ادامه داد: طرح ۴۴ تختخوابی بیمارستان توسعه‌ای شهید راثی شاهین دژ تا پایان شهریور ماه امسال با تجهیزات کامل به بهره‌برداری خواهد رسید.

نیکزاد بیان‌کرد: همچنین با پیگیری‌های نماینده مجلس و تلاش استاندار آذربایجان‌غربی مقرر شده ۲ مرکز فوریت‌های پزشکی در شهرستان‌های تکاب و شاهین دژ راه اندازی و ایجاد و تجهیزات مورد نیاز درمانگاه شهر کشاورز شاهین دژ نیز تأمین شود.

وی اضافه‌کرد: بر اساس تعهدات سازمان آب می‌بایست هشت هزار و ۴۰۰ هکتار از ۱۹ هزار هکتار شبکه آبیاری اراضی سد کرم آباد پلدشت تا یک هفته آینده در فرآیند تحویل آب به سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد تا زمینه تأمین آب این اراضی فراهم شود.

نیکزاد با اشاره به اینکه ما از جایگاه مجلس وارد شدیم تا مشکلات این شهرها مرتفع گردد، بیان کرد: وقتی همراه با استاندار و نمایندگان مجلس وقت می‌گذاریم و از بیت المال هزینه می‌شود باید مصوبات پیگیری شده و مشکلات شهرستان‌ها رفع شود و مدیران در حد وسع و توان خود آنچه را که می‌توانند انجام دهند، مصوب کنند و نباید بگوییم ما نمی‌توانیم.

فاز دوم بیمارستان شهید راثی شاهین‌دژ شهریورماه به بهره برداری می‌رسد

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: پروژه فاز دوم بیمارستان شهید راثی شاهین‌دژ حدود یک ماه دیگر و در شهریورماه سال جاری به بهره برداری می‌رسد.

نیکزاد اضافه کرد: با تأمین منابع مالی و حل مشکلات طرح توسعه بیمارستان شهید راثی شاهین دژ در قالب افتتاح فاز دوم این بیمارستان تکمیل و تحویل مجموعه بهداشت و درمان شهرستان خواهد شد.

وی ادامه داد: بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال برای اتمام و بهره برداری کامل این پروژه هزینه شده و با اتمام آن ۴۶ تخت دیگر به تخت‌های بیمارستان شهید راثی این شهرستان اضافه خواهد شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: با اتمام این طرح تعداد تخت‌های این بیمارستان به ۱۴۶ تخت افزایش پیدا کرده و نیاز تخت بیمارستان این شهرستان را برای حداقل ۱۰ سال آینده بر طرف خواهد کرد.

نیکزاد اظهار داشت: در کنار حل مشکلات طرح‌های نیمه تمام از جمله طرح فاضلاب شهری شاهین دژ و بیمارستان برای حل مضلات راه‌های ارتباطی و محورهاتی مواصلاتی و همچنین بخش کشاورزی شهرستان نیز دستوراتی اتخاذ شده تا بتوانیم برای مردم محروم منطقه خدمات شایانی ارائه کنیم.

کد خبر 5270066

منبع: مهر

کلیدواژه: معادن علی نیکزاد مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا عید غدیر خم کرمانشاه آمار کرونا بوشهر واکسن کرونا خطبه های نماز جمعه عکس استانها گرگان شیوع کرونا اردبیل شیراز غدیر خم جشن عید غدیر نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بیمارستان شهید راثی شهید راثی شاهین دژ بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۵۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مهرداد لاهوتی منتخب مردم شهرستان لنگرود در سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز با حضور در صدا وسیمای مرکز گیلان با مدیر کل این مرکز دیدار و گفتگوکرد.

مهرداد لاهوتی در این دیدار ضمن قدردانی از ابتکارعمل رسانه ملی در ایجاد کانال‌های تلویزیونی و افزایش مشارکت آگاهانه مردم در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ ، از صدا و سیما خواست مثل همیشه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی را در حل مشکلات استان به ویژه در بخش‌های کشاورزی از جمله محصولات استراتژیک استان همچون برنج، چای و ابریشم یاری کند.

منتخب مردم لنگرود در سیزدهمین دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره دغدغه‌های مردم استان و شهرستان لنگرود در سه بخش کشاورزی، برنج، چای و ابریشم افزود: تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی برنج، باغ‌های چای و توت به علت حمایت نکردن کشاورزان، واردات بیش از حد این محصولات، نبود سد‌های کافی و مدیریت ضعیف منابع آبی در فصل بارش ها، بخشی از مشکلات استان و شهرستان است.

وی همچنین به کم توجهی به صنایع در گیلان از جمله صنعت گردشگری اشاره کرد و گفت: تکمیل بندر گردشگری شمال کشور در چاف و چمخاله و بهره برداری از تله کابین لنگرود می‌تواند در اقتصاد استان اثر گذار باشد.

مهرداد لاهوتی مهاجرت به گیلان را از دیگر موارد مهم و قابل توجه دانست وافزود: با توجه به مهاجرت پذیر بودن گیلان باید در فراهم کردن زیر ساخت‌های استان تجدید نظر کرد تا در آینده مردم دچار مشکل نشوند.

مهرداد لاهوتی همچنین حل تداخل زمین‌های مردم با دولت ، در چاف و چمخاله و بخش اطاق ور لنگرود را از دیگر دغدغه‌های این شهرستان عنوان کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات و راهکار‌های حل آن را در مجلس مطرح و پیگیری خواهیم کرد گفت: از صدا و سیمای گیلان هم به عنوان حلقه واسط بین حاکمیت و مردم می‌خواهیم مثل همیشه با تولید برنامه‌های مختلف ما را در رسیدن به اهداف یاری کنند تا مشکلات مردم این استان کشاورزی را حل کنیم.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز گیلان نیز در این نشست با بیان اینکه صداوسیما، صدای مردم به مسئولان است، گفت: هم اکنون برنامه‌های خبری و تولیدی بسیاری با رویکرد حل مشکلات مردم و پیگیری مطالبات آن‌ها در این مرکز در حال تولید و پخش است و برنامه‌ی جدید تلویزیونی «پاسخ» با رویکرد پیگیری مطالبات مردم از مسئولان که هر چهارشنبه ساعت ۳۰: ۲۱ از شبکه باران پخش می‌شود از جمله این برنامه هاست.

تقی ربانی انعکاس توانمندی‌ها و مشکلات همه‌ی شهرستان‌ها از جمله لنگرود با رویکرد «عدالت گستری»، «هویت محوری» و «شتاب دهی در پیشرفت» را از برنامه‌های الویت دار این مرکز و سازمان عنوان کرد و افزود: برای ادامه این روند و پخش این برنامه‌ها از قاب شبکه استانی و شبکه‌های ملی ، استقبال و اعلام آمادگی می‌کنیم.

مهدی محمودی معاون خبر صدا وسیمای مرکز گیلان هم در این نشست، توجه به حل مشکلات بخش کشاورزی و پیگیری دقیق و کارشناسانه آن را از مطالبات به حق مردم دانست و گفت: با تولید و پخش خبر و گزارش در بخش‌های مختلف استان و کشور در تلاش هستیم تا مسائل استان را با کمک مسئولان با محوریت خودکفایی در تولید حل کنیم و شاهد صادرات انواع محصولات تولیدی استان در بازار‌های دیگر کشور‌ها باشیم.

دیگر خبرها

  • مبنای انتصابات در دستگاه‌ها شایسته سالاری است
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده ای نزدیک
  • منتخب شهرستان لنگرود در مجلس شورای اسلامی گفت: راه اندازی شبکه‌های تلویزیونی انتخابات کار
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • فیاضی: مجلس آینده باید مشکلات کارگران را تا حد امکان کاهش دهد
  • سازمان مدیریت اعتبار پروژه بیمارستانی کوهدشت را پرداخت نکرده است
  • کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت