Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-01@01:50:31 GMT

15 میلیارد دلار صرف تامین ارز کالاهای اساسی شده است

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۶۳۴۰

15 میلیارد دلار صرف تامین ارز کالاهای اساسی شده است

طی چهار ماهه نخست سال جاری، به منظور واردات کالاهای اساسی و ضروری حدود 15 میلیارد دلار تأمین ارز شده است که نسبت به دوره مشابه سال 1399 رشدی بالغ بر 27 درصد را نشان می‌دهد. ضمناً تأمین ارز به منظور واردات کالاهای اساسی، تجهیزات پزشکی و دارو (نرخ ترجیحی) با افزایش 70 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به عدد 4.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 میلیارد دلار رسیده است.

 

به گزارش پول نیوز، از میزان فوق 1546میلیون دلار برای ذرت، جو و گندم، 1124میلیون دلار برای دانه‌های روغنی و روغن خام، 1171میلیون دلار برای دارو و تجهیزات پزشکی، 348 میلیون دلار کنجاله سویا تأمین ارز شده است. علاوه بر آن برای سایر کالاها 10.4 میلیارد دلار تأمین ارز شده است که رشدی بالغ بر 15 درصد را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. از جمله این کالاها می توان به ماشین آلات اشاره کرد که برای آن 3564 میلیون دلار تامین ارز شده است.

بنابر گزارش اعلامی اداره صادرات بانک مرکزی، صادرکنندگان همچنین طی دوره مورد نظر، حدود 8 میلیارد دلار با نرخ میانگین موزون دلاری معادل 21800 تومان در سامانه نیما اقدام به فروش ارز کرده اند که این رقم در مقایسه با دوره زمانی مشابه سال قبل حاکی از رشد حدود 55 درصدی است.

گفتنی است،در بازه زمانی مذکور در بازار متشکل معاملات ارزی حدود 515 میلیون اسکناس دلار با نرخ میانگین 23247 تومان و حدود 94 میلیون اسکناس یورو با نرخ میانگین 27632 تومان معامله شده است که نسبت به دوره مشابه سال گذشته به ترتیب با رشدهای 286 درصدی و 661 درصدی همراه بوده است.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کالای اساسی واردات کالا تامین ارز پول نیوز بانک مرکزی میلیارد دلار میلیون دلار ارز شده تأمین ارز مشابه سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۶۳۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و کشف یک انبار احتکار کالاهای اساسی در بندرعباس خبر داد.

سردار علی اکبر جاویدان شامگاه دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس نظارت بر اماکن عمومی استان در ادامه طرح مقابله با پدیده احتکار و مبارزه با برهم زنندگان امنیت و نظم اقتصادی با انجام گشت زنی های هدفمند پنهان و آشکار در یکی از محلات بندرعباس، یک انبار احتکار کالاهای اساسی را شناسایی و موضوع را در دستور کار قرار دادند.

وی افزود: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی با حضور نماینده سازمان صمت استان به محل اعزام و در بازرسی از انبار مورد نظر مقادیری نوشیدنی احتکار شده کشف کردند.

این مقام انتظامی استان ارزش این محموله احتکار شده را برابر اعلام نظر کارشناسان اقتصادی ۳۳ میلیارد ریال عنوان کرد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با بیان اینکه در این رابطه پرونده قضائی تشکیل و به سازمان های زیربط ارسال شد، از عموم شهروندان و مردم فهیم وقدر شناس استان خواست در صورت مشاهده و برخورد با هر گونه فعالیت غیر مجاز در قالب احتکار کالا و یا تهیه و توزیع کالای قاچاق توسط افراد سود جو، موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس گزارش کنند تا در کمترین زمان ممکن نسبت به شناسایی و دستگیری متخلفان و محتکران اقدام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تامین ارز برای واردات کالا‌های اساسی، صنایع و خدمات از ۴.۸ میلیارد دلار گذشت
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • ۴۱۳ هزار تن کالاهای اساسی به مازندران وارد شد
  • افزایش ۱۷ درصدی درآمدگمرکات مازندران از تجارت خارجی
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کشف انبار احتکار ۳۳ میلیاردی کالاهای اساسی در بندرعباس
  • افزایش ۱۱۰ درصدی قیمت کتاب
  • ۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • ریز ارز پرداختی کالاهای اساسی و تجاری/چقدر ارز پرداخت شد؟