Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، عنایت الله رحیمی استاندار فارس در برنامه کارنامه شبکه فارس آخرین وضعیت استان فارس را در زمینه‌های مختلف بهداشتی، عمرانی، کشاورزی و آب تشریح کرد و گفت: ظرفیت بیمارستان دولتی استان فارس از نظر پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است.

او افزود: از ۳۶ شهرستان استان فارس، هم اکنون ۳۰ شهرستان در وضعیت قرمز کرونا، ۴ شهرستان اقلید، بوانات، رستم و سروستان در وضعیت نارنجی و ۲ شهرستان خرم بید و فراشبند در وضعیت زرد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار فارس در خصوص آخرین وضعیت تامین آب استان، گفت: استان فارس امسال از نظر میزان بارندگی نسبت به مدت مشابه پارسال بیش از ۵۰ درصد و نسبت به میانگین بلندمدت ۵۰ ساله، ۶۰ درصد کاهش داشته است.

رحیمی در خصوص آغاز خط انتقال آب از خلیج فارس به شهرستان‌های مهر و لامرد گفت: در فاز اول این طرح با ۶۸ کیلومتر لوله گذاری، آب با ظرفیت ۱۵ میلیون مترمکعب از خلیج فارس به شهرستان‌های لامرد و مهر برای مصرف شرب و صنعت انتقال می‌یابد.

استاندار فارس در شبکه فارس عنوان کرد: فاز اول این طرح با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومانی بخش خصوصی انجام می‌شود و قرار است طی مدت دو سال به بهره برداری برسد.

او افزود: در فاز دوم این طرح، آب از خلیج فارس به شیراز و شمال استان انتقال خواهد یافت.

استاندار فارس با اشاره به افتتاح سد هایقر در چند روز گذشته، افزود: با آبگیری این سد که امیدواریم با اولین بارندگی انجام شود آب هزار هکتار از اراضی پایین دست، شرب و صنایع منطقه و جنوب استان تامین خواهد شد.

رحیمی افزود: سد نرگسی در شهرستان کازرون بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به سرعت در حال اجراست، سد کوار تامین اعتبار خوبی شده است و پیشرفت فیزیکی بیش از ۷۰ درصدی دارد، اما سد‌های پارسیان در رستم و گورک پیشرفت چندانی ندارند.

استاندار فارس گفت: خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز باعث کاهش قطعی آب در شیراز شده است و باید تکمیل شود.

او در این برنامه تلویزیونی افزود: امسال انتقال آب از سد رودبال به روستا‌ها و شهر حاجی آباد زرین دشت محقق شد و ۴۰ هزار نفر از مردم این مناطق از نعمت آب آشامیدنی سالم برخوردار شدند.

استاندار فارس در خصوص دیگر اقدامات انجام شده در زمینه انتقال آب از سد‌های فارس، گفت: انتقال آب از سد سلمان فارسی به شهرستان جهرم، آبرسانی از سد رودبال به ایج استهبان و فسا از مهمترین این اقدامات است.

رحیمی افزود: از چاه‌های سعادتشهر به شهر سعادتشهر آبرسانی انجام شده و امیدواریم آب رسانی به شهر ارسنجان هم تا دو ماه آینده انجام شود.

استاندار فارس گفت: ۲۰۰ لیتر آب از تصفیه خانه کوه سبز به شهر مرودشت اختصاص یافته و با اتمام شبکه برق رسانی مردم می‌توانند از آب پایدار قابل قبول بهره‌مند شوند.

او افزود: روستای کناره مرودشت به عنوان پرجمعیت‌ترین روستای استان مشکل آب دارد که سه کیلومتر خط انتقال اجرا شده و ۴ کیلومتر باقی مانده که در درست اجرا است.

رحیمی با بیان اینکه به حدود ۵۰۰ روستای استان از طریق تانکر آبرسانی می‌شود، اضافه کرد: آبرسانی به شهر و روستا‌های شهرستان خرامه از سد درودزن در دستور کار قرار گرفته است.

رحیمی با بیان اینکه برای استفاده کشاورزان از آب سد‌ها به شبکه‌های آبیاری و زهکشی در استان نیاز است به بینندگان شبکه فارس گفت: شبکه آبیاری و زهکشی تنگ براق با ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی، تنگاب فیروزآباد با ۸۵ درصد، درودزن با ۸۰ درصد، سیوند با ۸۵ درصد و کوار با ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجراست.

استاندار فارس در خصوص افتتاح تصفیه خانه‌های مختلف در استان فارس گفت:مدول ۲ تصفیه خانه شماره ۲ شیراز که مدرن‌ترین تصفیه خانه کشور است ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت شهر شیراز را پوشش میدهد.

رحیمی افزود: تصفیه خانه شرق صدرا امسال افتتاح شد و بیش از ۱۶ میلیون متر مکعب پساب تولید می‌کند و تصفیه خانه غرب شهر صدرا در دستور کار است.

استاندار فارس گفت: برای اولین بار تعدادی از روستا‌های استان از جمله روستای دشتک مرودشت از تصفیه خانه فاضلاب بهره‌مند شدند.

استاندار فارس در خصوص آخرین وضعیت حمل و نقل ریلی در استان خطاب به مردم فارس در برنامه تلویزیونی کارنامه گفت: خط آهن اقلید - یزد با بیش از ۲۷۰ کیلومتر چند روز گذشته افتتاح شد که در توسه شمال استان اثر گذار است.

رحیمی افزود: این خط ریلی ۱۳ ایستگاه دارد که فاصله زمانی شیراز - مشهد را ۴ ساعت و فاصله مکانی این دو شهر را ۳۲۰ کیلومتر کوتاه می‌کند و در آینده به سمت ادامه می‌یابد.

استاندار فارس گفت: قطعات یک و دو راه آهن شیراز- بوشهر - عسلویه در حال ساخت است و امیدواریم با استفاده از منابع فاینانس این طرح تکمیل شود.

رحیمی گفت: زیرسازی قطعه یک و دو راه آهن شیراز - گل گهر قطعه بیش از ۷۰ درصد پیشرفت فزیکی دارد و و روسازی آن در دستور کار است.

استاندار فارس افزود: ساخت راه آهن‌های داراب - زاهد محمود، شیراز –جهرم - بندرعباس، جهرم - لار - بندرعباس، لامرد - زاهد محمود، عسلویه - لامرد - زاهد محمود آغاز شده، ولی ادامه کار نیازمند تامین اعتبار است.

رحیمی با بیان اینکه تا قبل از سال ۹۲، ۸۳۰ کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده است و از سال ۹۲ تاکنون، ۷۰۷ کیلومتر بزرگراه در استان ساخته شده افزود: در این مدت ۴۸۰ کیلومتر راه اصلی، ۲۷۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی به راه‌های استان فارس افزوده شده است.

استاندار فارس در پایان ضمن تشکر از صداوسیمای فارس به دلیل تدارک چنین برنامه‌هایی و با بیان اینکه آزادراه شیراز - اصفهان تاکنون ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد افزود: امیدواریم تا قطعه هفت این آزاد راه تا سه ماه آینده به بهره برداری برسد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استاندار فارس انتقال آب از خلیج فارس استاندار فارس در خصوص درصد پیشرفت فیزیکی استاندار فارس گفت انتقال آب از سد خلیج فارس استان فارس تصفیه خانه ۷۰ درصد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، حمزه نژاد گفت: با نفوذ و فعالیت سامانه‌ای بارشی، ابتدا بارش‌ها در جزایر کیش و لاوان و مناطق غربی استان در پارسیان و بستک آغاز خواهد شد و به تدریج تا بعدازظهر و شب بارش‌ها به مناطق مرکزی و شمالی استان و سایر جزایر خلیج فارس خواهد رسید.

وی گفت: بامداد پنجشنبه، مناطق شرقی استان، تحت تاثیر فعالیت این سامانه بارشی قرار خواهند گرفت.

حمزه نژاد گفت: فردا رگبار باران و رعد و برق گاه تگرگ و تندباد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها را نیز به همراه خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: توصیه می‌شود از قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی و صعود به ارتفاعات خودداری شود.

حمزه نژاد گفت: جمعه در پاره‌ای نقاط استان، رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز خلیج فارس و غرب تنگه هرمز و فردا، تمامی مناطق دریایی استان با وزش باد‌های نسبتاً شدید شمال غربی تا شمال شرقی مواج پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد گفت: بیشینه سرعت باد ۵۰ کیلومتر بر ساعت و افزایش ارتفاع امواج دریا به بیش از دو متر خواهد رسید.

وی گفت: توصیه می‌شود در این مدت شناور‌های سبک صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناور‌ها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: از لحاظ دمایی، امروز در مناطق غربی استان و جزایر غربی و فردا، کاهش محسوس دمای بیشینه ۳ تا ۷ درجه سلسیوس پیش بینی می‌شود.

دیگر خبرها

  • سختی کار نفتی‌ها
  • پیش بینی بارندگی در مناطقی از غرب و مرکز کشور
  • هواشناسی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / تداوم بارش در ۲۴ استان / از سفر به این مناطق خودداری کنید
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • بارش باران در ۱۸ استان کشور/ خلیج فارس مواج می‌شود
  • ◄ دوربین های آزادراه اصفهان شیراز ؛ چگونه تصادف های مرگبار را 85 درصد کاهش دهیم؟
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • آب‌های نیلگون، روی پرده نقره‌ای
  • استاندار هرمزگان: خلیج فارس خانه ایرانی‌ها‌ست
  • خلیج‌فارس از پایه‌های مستحکم هویتی ایرانیان است