Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@02:43:51 GMT

نوزده کودک و زن خانواده داعشی، به آلبانی برگشتند

تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۶۸۹۳۷۰

نوزده کودک و زن خانواده داعشی، به آلبانی برگشتند

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در شرایطی که از زمان ظهور داعش عضویت اتباع خارجی در این گروه تروریستی خبرساز بوده است، مقام‌های آلبانی از استرداد چهارده کودک و پنج زن آلبانیایی که پدران و شوهران آنها عضو داعش بودند، خبر دادند.

شبکه «یورو نیوز» گزارشی درباره حضور «اد راما» نخست‌وزیر و «بلدی سوسی» وزیر کشور آلبانی در فرودگاه تیرانا پایتخت این کشور برای تحویل گرفتن تعدادی از اعضای خانواده‌های آلبانی‌های عضو داعش منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این گزارش، چهارده کودک و پنج زن آلبانیایی که پدران و شوهران آنها عضو داعش بودند از لبنان به آلبانی آمدند.

نخست‌وزیر آلبانی در کنفرانس خبری در فرودگاه تیرانا درباره بازگشت این اتباع آلبانی گفت: «به نظر من این یک اتفاق خیلی خوب است و البته ما نباید در این کار متوقف شویم».

اد راما تاکید کرد این ۱۹ تبعه آلبانی به پناهگاهی در «دورس» منتقل می‌شوند تا در آنجا پلیس و کارشناسان نهادهای اجتماعی «همه معاینه‌ها و بررسی‌های ضروری پزشکی و روانشناختی را از آنها به عمل بیاورند و همچنین یک دوره قرنطینه را بگذرانند».

به گفته نخست‌وزیر آلبانی، بعد از گذراندن این مراحل برخی از این ۱۹ نفر اجازه خواهند یافت که به دامن خانواده‌های خود برگردند.

وی درباره این موضوع که آیا پنج زن آلبانیایی که شوهرانشان عضو داعش بودند، مورد محاکمه و تعقیب قضایی قرار می‌گیرند یا نه، اظهارنظر نکرد.

آلبانی تاکنون سه بار اقدام به برگرداندن اتباع خود از سوریه کرده است؛ اتباعی که پدران و شوهران آنها عضو داعش بودند. اکتبر ۲۰۲۰ پنج نفر و اوایل سال گذشته میلادی یک کودک به آلبانی برگشته بودند.

بنا بر گزارش یورونیوز، چند صد نفر از مردان تبعه آلبانی طی سال‌های گذشته به عضویت گروه تروریستی داعش درآمده و به عراق و سوریه رفته بودند اما اکثر آنها کشته شدند و از آن زمان، زنان و کودکانشان در اردوگاه‌های سوریه گیر افتاده و آواره شده‌اند.

این رسانه اروپایی خبر داد، برآوردها این است که حدود ۳۰ کودک و زن دیگر تبعه البانی در اردوگاه‌های سوریه حضور دارند.

نخست‌وزیر آلبانی با ابراز تردید درباره تعداد دقیق آلبانیا‌یی‌های گیر افتاده در اردوگاه‌های سوریه اعلام کرد، دو زن تبعه این کشور از ترس جانشان شرایط ضروری برای استرداد به آلبانی را رد کرده‌اند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: داعش آلبانی تروریسم عراق عضو داعش بودند نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۸۹۳۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است

رئیس سازمان غذا و دارو در در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه گفت: به دنبال کمک به تامین تجهیزات پزشکی و دارو و انتقال دانش فنی داروها به سوریه هستیم. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، سید حیدر محمدی در دیدار با معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه با اشاره به وضعیت بازار دارویی و تجهیزات پزشکی در ایران اظهار کرد: یکی از دلایل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی در ایران طی سال‌های اخیر عدم همکاری برخی از کشورها و القای تحریم‌های ظالمانه بوده است.

وی با بیان اینکه امروز ایران به‌عنوان یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی در منطقه شناخته می‌‌شود، گفت: یکی از مؤلفه‌‌های مؤثر برای رقابت در بازارهای صادراتی توجه ویژه به کیفیت است. در کنار تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در کشور سعی کردیم کیفیت این فرآورده‌ها را ارتقا داده و صادرات را به بازار منطقه تقویت کنیم.

معاون وزیر بهداشت با اشاره به وضعیت مطلوب روابط سیاسی و اقتصادی ایران و سوریه، خاطرنشان کرد: قطعاً به دنبال کمک به تأمین تجهیزات و دارو و حتی انتقال دانش در این زمینه به کشور سوریه هستیم و امیدواریم این کشور نیز در آینده نزدیک بتواند ساختار سلامت خود را بازآرایی کند.

همچنین معاون امور دارویی و تجهیزات پزشکی وزیر بهداشت سوریه ضمن تقدیر از همکاری‌های ایران در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی با کشور سوریه گفت: به دنبال توافق صورت گرفته در دو سال گذشته موفقیت ‌های خوبی در زمینه‌های مختلف این همکاری ذکر شده ایجاد شد.

وی افزود: ایران نقش مهمی در خصوص تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در بازار سوریه دارد و تقاضا داریم جمهوری اسلامی ایران در تأمین برخی از واکسن‌ های موردنیاز، ما را یاری کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • ادامه واکنش‌های جهانی علیه حمله داعش به نمازگزاران در هرات
  • مگر ما مرده باشیم که یکی از این خانواده به‌دست داعش شهید شوند
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ۴۸۰ کودک بازمانده از تحصیل در خراسان جنوبی به چرخه آموزش برگشتند
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • بازداشت چند داعشی در استانبول