Web Analytics Made Easy - Statcounter

سفیر اسبق آمریکا در چین نسبت به تشدید تنش‌ها در روابط واشنگتن- پکن هشدار داد و خواستار ترمیم روابط دو کشور شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو به نقل از سی جی تی اِن، «جی. استپلیتون روی» سفیر اسبق آمریکا در چین نسبت به تشدید تنش‌ها در روابط واشنگتن- پکن هشدار داد.

جی. استپلیتون روی که حد فاصل سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۵ میلادی سفیر آمریکا در پکن بوده است، در ارتباط با تشدید تنش‌ها میان دو کشور گفت: سقوط روابط دوجانبه میان آمریکا و چین به بدترین وضعیت در نیم قرن گذشته، شرایط خطرناکی را ایجاد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این دیپلمات کهنه کار آمریکایی درباره تشدید تنش‌های فعلی هشدار داد که در وضعیت فعلی هر گام اشتباهی از سوی هرکدام از طرفین می‌تواند جهان را وارد بحرانی بی‌سابقه کند.

به گفته سفیر اسبق آمریکا، این کشور حالا در شرایطی است که باید خود را با وضعیت بین‌المللی تطبیق دهد و بداند که تنها ابرقدرت جهان نیست و کشور‌های دیگری نیز به‌عنوان قدرت‌های بزرگ رشد کرده اند و چین اولین و بارزترین مثال برای یک جهان چند قطبی جدید در حال ظهور به شمار می‌رود.

این دیپلمات کهنه کار آمریکایی همچنین خواستار ترمیم روابط کشورش با چین شده و گفت: در گام اول برای هردو سودمند است که لفاظی‌های خود را علیه یکدیگر کاهش دهند.

کارشناسان بر این باورند که ایالات متحده، چین را یک تهدید مهم راهبردی می‌داند. از سوی دیگر روابط میان واشنگتن و پکن طی سال‌های گذشته بر سر مسائل مختلف از جمله جنگ تجاری، شیوع ویروس کرونا و فعالیت رسانه‌ها در دو کشور مخدوش شده است. اما آنچه بیش از همه نگرانی واشنگتن را درباره چین بر می‌انگیزد، پیشرفت و رشد اقتصادی شگفت انگیز چین است. از این رو به نظر می‌رسد که آمریکا در پی ناکامی در حوزه اقتصادی برای مقابله با چین، حال در تلاش است تا حوزه تقابل خود را به مسائل نظامی و ژئوپلیتیک سوق دهد و چین را درگیر یکسری رقابت‌های نظامی کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: چین تنش سیاسی آمریکا تشدید تنش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن

جنبش انصارالله یمن به آمریکا درباره هرگونه اقدام برای تشدید تنش علیه یمن هشدار داده و تاکید کرد که انصارالله انباری از سلاح‌های بازدارنده ویژه در اختیار دارد.

به گزارش ایسنا، «محمد علی الحوثی» عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن در پلتفرم «ایکس» به آمریکا درباره هرگونه اقدام نظامی علیه یمن هشدار داد و تاکید کرد که این جنبش زرادخانه بزرگی از سلاح‌های بازدارنده ویژه در اختیار دارد.

محمدعلی الحوثی در ادامه نوشت: با آتش بازی نکنید، تمام آنچه از انبار استراتژیک سلاح‌های بازدارنده یمن انتظار دارید، این است این انبار چه از نظر کمی و چه از نظر کیفی بسیار بسیار بسیار بزرگتر از حد تصور شما است.

 پیش از این «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن نیز به آمریکا درباره هرگونه تشدید تنش هشدار داده و این کشور را تهدید کرد عامل پیامدهای هیچ‌گونه تنشی در مرزهای یمن نباشد.

المشاط گفت: مقدمات مشکوک موجود برای منصرف کردن یمن و تضعیف نقش موثر آن در دفاع از فلسطین به شکست ختم خواهد شد.

ارتش یمن در راستای همبستگی با مردم فلسطین در نوار غزه که از نزدیک به هفت ماه قبل زیر آتش حملات رژیم صهیونیستی هستند، تمامی کشتی‌های مرتبط با رژیم صهیونیستی را در ۲ دریای سرخ و عرب و خلیج عدن هدف قرار می‌دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار انصارالله به آمریکا درباره تشدید تنش نظامی علیه یمن
  • چرایی بدل شدن اردن به بخشی از سپردفاعی در خدمت صهیونیست‌ها
  • سفارت آمریکا در بغداد مرکز گسترش انحرافات اخلاقی است
  • تشدید نگرانی صهیونیست‌ها از بایکوت علمی اسرائیل در جهان
  • سفیر چین: روابط پکن و کابل در بهترین حالت قرار دارد
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • بازرسی از کارگاه های پرخطر تشدید می‌شود
  • کارشناس مسائل حقوقی عراق: بغداد حق دارد سفیر آمریکا را اخراج کند
  • پروژه آمریکا برای منحرف کردن جامعه عراق ناکام ماند
  • تشدید تدابیر امنیتی در اطراف سازمان‌های صهیونیستی در جهان