Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد اسلامی شامگاه یکشنبه در آیین عملیات اجرایی طرح ایمن‌سازی تقاطع شهدای هسته‌ای و ساخت تقاطع غیر همسطح مجتمع غنی‌سازی شهید مصطفی احمدی روشن اظهار امیدواری کرد: این طرح در زمان تعیین شده (یکسال) به بهره‌برداری برسد و تکمیل شود.

وی اعتبار اجرای طرح را افزون بر ۶۵ میلیارد تومان عنوان و اضافه کرد: تسهیل در حرکت‌های گردشی و دسترسی ایمن به مجتمع شهید احمدی روشن، ایجاد دسترسی ایمن از آزادراه کاشان-اصفهان به جاده قدیم نطنز(مجتمع)، ایجاد دسترسی ایمن اختصاصی از آزادراه کاشان-اصفهان به مجتمع، ایجاد دسترسی ایمن از جاده قدیم نطنز(مجتمع) به آزادراه اصفهان کاشان، ایجاد دسترسی ایمن از آزادراه اصفهان کاشان به جاده قدیم نطنز(مجتمع) و ایجاد دسترسی ایمن از جاده قدیم نطنز(مجتمع) به آزادراه کاشان اصفهان از جمله مزیت‌های طرح است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تکمیل جاده قدیم نطنز - کاشان، آرزوی دیرینه مردم

نماینده مردم نطنز بادرود و قمصر در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح ایمن‌سازی تقاطع شهدای هسته‌ای و ساخت تقاطع غیرهمسطح مجتمع غنی‌سازی شهید مصطفی احمدی روشن پس از سال‌ها پیگیری آغاز شد.

رحمت‌الله فیروزی‌پور تکمیل طرح جاده قدیم نطنز - کاشان را نیز از آرزوهای مردم این منطقه و مورد تاکید وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد و افزود: امید است تا سال آینده این آرزوی مردم نیز برآورده شود.

نیاز ۱۲۰ میلیارد تومانی برای ایمن‌سازی تقاطع شهدای هسته‌ای

مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در اصفهان با اشاره به اینکه آغاز عملیات اجرایی طرح ایمن‌سازی تقاطع شهدای هسته‌ای و ساخت تقاطع غیر همسطح مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن ۲ دهه طول کشیده است، گفت: طی این مدت با وجود مکاتبه‌های مجتمع غنی‌سازی و رییس سازمان انرژی هسته‌ای و دستور وزیر راه‌وشهرسازی و امضای تفاهم‌نامه، طرح اجرا نشد تا اینکه سرانجام اکنون با پیگیری فیروزی‌پور نماینده مردم نطنز و بخش قمصر کاشان در مجلس آغاز شد.

علیرضا صلواتی افزود: هر چند ۶۵ میلیارد تومان اعتبار برای این طرح اعلام شده اما تا زمان تکمیل طرح ۱۲۰ تا ۱۳۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

وی با اشاره به پیش پرداخت طرح ایمن‌سازی تقاطع شهدای هسته‌ای و ساخت تقاطع غیر همسطح مجتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن اضافه کرد: سازمان برنامه و بودجه نیز اعتباراتی مصوب کرده و با اعتبار نقدی موجود امید است در این خصوص مصوبه اصلاح شود و طرح هر چه زودتر تکمیل شود.

جاده قدیم نطنز - کاشان ۲ بانده می‌شود

مجری طرح‌های زیربنایی وزارت راه و شهرسازی در اصفهان تصریح کرد: اجرای طرح از این حیث که دانشمندان هسته‌ای از مسیر ناایمن دیگر عبور نمی‌کنند دارای اهمیت است و مزیت دیگر آن با مشارکت اداره حمل و نقل جاده‌ای و راهداری ۲ بانده شدن کامل جاده قدیم نطنز کاشان و ایجاد مسیر اختصاصی برای ججتمع غنی‌سازی شهید احمدی روشن است.

صلواتی با اشاره به پیگیری ایجاد دسترسی‌های شهر قمصر و دغدغه تکمیل آزادراه اصفهان - کاشان افزود: هشت کیلومتر مسیری که به جاده مرگ معروف شده با ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی شروع، آسفالت و تا سه چهار ماه آینده تکمیل و تقدیم مردم کاشان و بادرود می‌شود.

عملیات اجرایی طرح ایمن‌سازی تقاطع شهدای هسته‌ای و ساخت تقاطع غیر همسطح سایت شهید احمدی روشن با اعتباری افزون بر ۶۵ میلیارد تومان و حضور محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در میدان شهدای هسته‌ای در آیینی آغاز شد.

تسهیل در حرکت‌های گردشی و دسترسی ایمن به مجتمع شهید احمدی روشن، ایجاد دسترسی ایمن از آزادراه کاشان-اصفهان به جاده قدیم نطنز(مجتمع)، ایجاد دسترسی ایمن اختصاصی از آزادراه کاشان-اصفهان به مجتمع، ایجاد دسترسی ایمن از جاده قدیم نطنز(مجتمع) به آزادراه اصفهان کاشان، ایجاد دسترسی ایمن از آزادراه اصفهان کاشان به جاده قدیم نطنز(مجتمع) و ایجاد دسترسی ایمن از جاده قدیم نطنز(مجتمع) به آزادراه کاشان اصفهان از جمله مزیت‌های طرح است.

یک هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه همسنگ در شهرستان کاشان وجود دارد که شامل ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی درجه یک، ۶۰۰ کیلومتر راه روستایی و فرعی و ۴۰۰ کیلومتر آزادراه است.

شهرستان افزون بر ۳۶۴ هزار نفری کاشان با مساحت چهار هزار و ۳۹۲ کیلومترمترمربع، در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان واقع شده است.

برچسب‌ها کلنگ زنی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور محمد اسلامی نطنز وزارت راه و شهرسازی نماینده مجلس شورای اسلامی کاشان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کلنگ زنی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور محمد اسلامی کلنگ زنی شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور محمد اسلامی نطنز وزارت راه و شهرسازی نماینده مجلس شورای اسلامی کاشان آزادراه کاشان اصفهان آزادراه اصفهان کاشان شهید احمدی روشن میلیارد تومان راه و شهرسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۴۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است

به گزارش خبرنگار مهر، شاخص کیفی هوای کلان‌شهر اصفهان بر اساس داده‌های ۱۵ ایستگاه سنجش فعال در ۲۴ ساعت منتهی به ساعت ۱۰ صبح جمعه هفتم اردیبهشت با میانگین ۱۳۴ وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

بر اساس داده‌های سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان محیط‌زیست (منطقه اصفهان) شاخص هوای این کلان‌شهر امروز در ساعت انتشار این گزارش در ایستگاه خیابان ۲۵ آبان با عدد ۱۰۰، بزرگراه خرازی ۹۵، دانشگاه صنعتی و خیابان فیض ۸۷ و سپاهان‌شهر ۹۷ AQI در وضعیت قابل قبول و در ایستگاه خیابان احمدآباد با عدد ۱۵۶ AQI قرمز و ناسالم برای عموم شهروندان است.

شاخص هوا همچنین در ایستگاه میدان انقلاب با عدد ۱۴۷، پارک زمزم ۱۱۰، رهنان و بولوار کاوه ۱۰۷، خیابان زینبیه ۱۳۴، خیابان فرشادی ۱۱۱، کردآباد ۱۴۲، خیابان میرزا طاهر ۱۱۶ و ایستگاه ولدان ۱۱۲ AQI وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس را نشان می‌دهد.

امروز شاخص هوا در خمینی‌شهر و سجزی با میانگین ۷۵، زرین‌شهر با میانگین ۷۰، مبارکه ۵۸ و نجف آباد با میانگین ۶۶ AQI در وضعیت قابل قبول، در کاشان با ۱۱۹ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس، قهجاورستان با ۱۷۲ ناسالم برای عموم شهروندان و در شاهین شهر با ۳۱ AQI پاک ثبت شد. ایستگاه سنجش آلودگی هوای منطقه صنعتی دولت آباد قطع است.

شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم و ۳۰۱ تا ۵۰۰ خطرناک است.

این شاخص به طور معمول برای پنج آلاینده هوا شامل مونوکسیدکربن (CO) ، اُزن (O۳)، دی اکسید نیتروژن (NO۲)، دی اکسید گوگرد (SO۲) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM۲.۵) اندازه گیری و به طور روزانه در ایستگاه‌های پایش هوا، ثبت می‌شود.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر مونوکسید کربن، دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، اوزون و ذرات معلق ( ذرات کوچک‌تر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچک‌تر از ۲.۵ میکرومتر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است به یک عدد بدون واحد تبدیل می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد.

کد خبر 6088901

دیگر خبرها

  • ایمن سازی ۱۴۰کیلومتر از حاشیه راه های مازندران
  • پروژه تعریض جاده اجیرلو ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • ایمن‌سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • ایمن سازی ۴۱ نقطه پرحادثه در محورهای مواصلاتی کرمانشاه
  • اجرای ایمن سازی و اصلاح شیب شیروانی ۱۴۰ کیلومتر از حاشیه راه‌های مازندران
  • وضعیت غمناک دانش‌ آموزانی که به‌ دلیل سیل و تخریب جاده ها به کنکور نرسیدند
  • رئیسی: تحریم نوعی جنگ است/ در دکترین ما دسترسی به سلاح هسته ای وجود ندارد
  • لزوم ایمن سازی نقاط حادثه خیز جاده‌های خوزستان
  • اینفوگرافیک | مجتمع های خدماتی رفاهی استان قزوین
  • هوای روز جمعه اصفهان و کاشان آلوده است