Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «سرگئی ناریشکین» رئیس اطلاعات خارجی روسیه بامداد دوشنبه گفت کشورهای غربی در حال طرح‌ریزی اقدامات تحریک‌آمیز پیش از انتخابات این کشور در ماه سپتامبر هستند.

ناریشکین طی مصاحبه تلویزیونی درباره روابط مسکو با غرب توضیح داد: «اطلاعات روسیه مطلع است که غرب در فکر تنش‌زایی پیش از انتخابات پارلمانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ادعاهای آمریکا درباره دخالت روسیه در انتخابات میان‌دوره ۲۰۲۱ با هدف توجیه شکست احتمالی حزب دموکرات است».

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی درباره اتهام‌زنی‌های کشورهای غربی به روسیه مبنی بر مسموم کردن «الکسی ناوالنی» چهره معارض کرملین، اظهار داشت: «سرویس اطلاعات خارجی از حقیقت مسمومیت ناوالنی با خبر است».

رئیس اطلاعات خارجی روسیه همچنین افزود: «اظهارات [جو] بایدن [رئیس‌جمهور آمریکا] درباره مشکلات ادعایی رئیس‌جمهور [ولادیمیر] پوتین احتمالا توسط جنیفر ساکی سخنگوی کاخ سفید طراحی شدند و نه توسط سرویس اطلاعاتی آمریکا».

ناریشکین درباره اتهامات آمریکا به روسیه مبنی بر حملات سایبری به آمریکا نیز تصریح کرد: «ادعاهای سایبری علیه روسیه، بخشی از ماجراجویی آمریکا برای یافتن یک دشمن خارجی است».

ریاست‌جمهوری روسیه چندی قبل اعلام کرد که  انتخابات مجلس دومای این کشور ۱۹ ماه سپتامبر (۲۸ شهریور ماه) برگزار می شود. 

 این در حالی است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین نیز پیشتر گفته بود پوتین هنوز تصمیم نگرفته که درصدر فهرست نامزدهای انتخاباتی حزب حاکم روسیه واحد برای انتخابات دومای روسیه قرار گیرد.

رهبری «حزب روسیه واحد» را «دیمیتری مدودوف» معاون رئیس شورای امنیت روسیه برعهده دارد.   دومای روسیه مجلس سفلای پارلمان روسیه است و ۴۵۰ نماینده دارد که هر پنج سال یک بار انتخاب می‌شوند. هم اینک دوره هفتم دومای روسیه است که حزب حاکم روسیه واحد اکثر کرسی های آن را در اختیار  خود دارد.

پیش از این اظهارات ناریشکین مبنی بر دخالت غرب در امور داخلی این کشور، «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با ادعای مؤثر بودن اعمال تحریم‌ها علیه روسیه، مدعی شد که مسکو از نظر اقتصادی قدرت به شمار نمی‌آید و به همین دلیل عوارض جانبی تحریم‌های اقتصادی بر آن اثر می‌گذارد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: روسیه انتخابات پارلمانی آمریکا سرگئی ناریشکین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۴۵۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت

مسکو اعلام کرد ولودیمیر زلنسکی را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

به گزارش ایسنا، وزارت کشور روسیه اعلام کرد «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در فهرست افراد تحت تعقیب مسکو قرار گرفته است.

در بیانیه این وزارتخانه به اتهام دقیق زلنسکی اشاره نشده، اما در آن آمده است: «ولودیمیر اولکساندروویچ زلنسکی، متولد ۲۵ ژانویه ۱۹۷۸ تحت یکی از ماده‌های قانون کیفری (روسیه) تحت تعقیب است.»

این در حالی است که مسکو هفته گذشته نیز سه مقام اوکراینی را به فهرست افراد تحت تعقیب خود اضافه کرده بود.

روسیه در روز جمعه اعلام کرد «اولکساندر لیتویننکو» دبیر شورای دفاع و امنیت ملی، «اولکساندر اشلاپاک» وزیر سابق دارایی و «استپان کوبیف» رئیس سابق بانک مرکزی اوکراین را در فهرست افراد تحت تعقیب خود قرار داده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آلمان سفیر خود را از مسکو فرا می‌خواند
  • آغازِ پایان زلنسکی در اوکراین/ سرویس اطلاعات مسکو تاریخ تعیین کرد
  • رئیس سیا نگران روابط ایران و روسیه شد/ برنز به ایران اتهام زد
  • لاوروف: نتایج انتخابات آمریکا بر تمایل برای تحمیل «شکست استراتژیک» به ما اثری ندارد
  • رئیس‌جمهور: دشمن به‌دنبال ایجاد ناامنی و موج‌سواری است / ان‌شاءالله شاهد انتخابات میان‌دوره‌ای با شکوه باشیم
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • نام زلنسکی در فهرست افراد تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • اتهام‌زنی آمریکا به ما درباره حمله سایبری به اروپا دروغ است
  • روسیه: اکثر حملات سایبری از سوی آمریکا انجام می‌شود