Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی جمعیت هلال احمر، گفت‌: موضوع تهویه برای بستری بیماران کرونایی از اولویت‌های اساسی است از این رو بیمارستان‌های صحرایی کارایی لازم را نخواهند داشت. محمد حسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با میزان در مورد این موضوع که چرا هلال احمر به ایجاد بیمارستان های صحرایی برای کمک به کاهش حجم بار وارده بر بیمارستان ها در شرایط کرونایی  اقدام نمی‌کند، گفت: به گفته بسیاری ازمتخصصان بیمارستان صحرایی در بحث کرونا نمی تواند تمهیدات لازم را برای بستری این بیماران فراهم کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد : در بحث تهویه این بیمارستان ها نمی توانند موفق عمل کنند ،چرا که بیمارستان های صحرایی مناسب برای افراد آسیب دیده و مجروحان حوادث است و با توجه به اینکه موضوع تهویه برای بستری بیماران کرونایی از اولویت های اساسی است از این رو این بیمارستان ها کارایی لازم را نخواهند داشت.
وی ادامه داد : هلال احمر در همه استان ها یک بیمارستان صحرایی دارد که در مواقع لازم و بروز حوادثی از جمله زلزله بتواند خدمت رسانی کند.
قوسیان مقدم گفت : در پیک سوم بیماری کرونا در ایلام بنابر اظهار متخصصین، به جهت اینکه بیمارستان های صحرایی نمی توانست پاسخگوی نیاز آنها باشد ما به شکل جایگزین از سالن های ورزشی استفاده و آنجا را پارتیشن بندی کردیم و مورد استفاده قرار دادیم.
وی ادامه داد : بیمارستان های صحرایی علاوه بر تهویه نامناسب معضل مشکل اکسیژن رسانی نیز در آن وجود دارد به همین جهت این بیمارستان ها ویژه مجروحین در حوادث است وبرای بیماران مبتلا به کرونا مناسب نیست.
سخنگوی جمعیت هلال احمر در زمینه تهیه و تولید داروهای کرونا از سوی این سازمان گفت: به طور کلی تامین داروی بیماران خاص به عهده هلال احمر است ،در زمینه تامین داروی کرونا نیز این سازمان همچون واکسن ظرفیت و توان بالایی دارد اما این موضوع نیز نیاز به صدور مجوز از سوی سازمان غذا و دارو دارد و تابع اعلام نیاز این سازمان است.
وی در پایان در مورد این سوال که با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا و افزایش شمار ابتلا آیا هلال احمر تصمیمی برای ایجاد پایگاه هایی جهت انجام تست فوری در شهر های شلوغ و مراکز عمومی دارد، گفت : همچنان هلال احمر عهده دار پایش مرزها در سطح کشور است. اما با اعلام مصوبه ای از ستاد ملی کرونا و تامین اعتبارات آن می توان تست سرپایی و سریع برای افراد مشکوک به بیماری در شهرهای شلوغ و مراکز عمومی برای کمک به تشخیص زود هنگام  و مدیریت این بیماری انجام داد.   بیشتر بخوانید: هلال احمر دهمین محموله واکسن را وارد کرد
انتهای پیام/ برچسب ها: هلال احمر کرونا بیمارستان های صحرایی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: هلال احمر کرونا بیمارستان های صحرایی بیمارستان های صحرایی بیمارستان ها هلال احمر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۴۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا فلاح، با بیان اینکه در ساعت ۱۷:۰۴ دقیقه امروز چهارشنبه زلزله‌ای به بزرگی ۴.۶ ریشتر منطقه سیرچ کرمان را در عمق ١٠ کیلومتری زمین در ساعت ۱۷:۰۴ به لرزه درآورد گفت: در پی این حادثه ۲ تیم امداد و نجات برای ارزیابی میزان خسارات احتمالی به روستاهای نزدیک کانون زلزله اعزام شده‌اند.

وی افزود: تمامی پایگاه‌های هلال‌احمر استان کرمان به حالت آماده باش درآمده اند.

کد خبر 6094536

دیگر خبرها

  • آیا هر کسی می‌تواند نمک کم سدیم بخورد؟
  • اعزام ۲ تیم امدادونجات هلال احمر به سیرچ کرمان
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • حذف «پول» از درمان زیر ۷ ساله‌ها
  • ویزیت ۷۰ هزار نفر از مردم مناطق کم‌برخوردار لرستان
  • مناسب‌ترین میوه‌ها برای بیماران دیابتی
  • اعضای بدن بانوی دشتستانی به بیماران نیازمند اهدا شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است