Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: آموزش مهارت‌های رفتاری، تاب آوری، کنترل خشم و صبر، گذشت و صلح و سازش نیاز امروز جامعه ما است. خبرگزاری میزان - سیدمهدی قویدل، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه خشونت‌های رفتاری و مصادیق آن در وقوع جرایم تاثیر بسزایی دارد، گفت: درصد بالایی از جرایم مربوط به انواع خشونت است، ضمن اینکه برخی جرایم محرک بوده و از نوعی به نوع دیگر تغییر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  قویدل تصریح کرد: آموزش مهارت‌های رفتاری، تاب آوری، کنترل خشم و صبر، گذشت و صلح و سازش نیاز امروز جامعه ما است که در آموزه‌های دینی هم به آن بسیار سفارش شده است و می‌طلبد که هم دستگاه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی و اجرایی و هم خانواده‌ها در این خصوص نقش آفرینی کنند.
وی سپس با تاکید بر اینکه با تقویت نسل خود کنترل می‌توانیم بسیاری موارد که رویکرد پیشگیرانه دارد را در سطح جامعه پیاده سازی کنیم، افزود: در همین راستا معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان برنامه‌های رشدمدار جهت آموزش به کودکان، دانش آموزان و والدین را با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌کند، از این رو هم ما و هم سایر دستگاه‌های متولی بایستی به مهارت‌های فرزند پروری، کنترل خشم و تاب آوری توجه کنیم.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: قطعا کنترل خشم می‌تواند در بسیاری از اختلافات، سوءتفاهم‌ها و تنش‌های جزیی عواقب خوشی بدنبال داشته و شیرینی عفو و بخشش نیز تاثیر فردی و اجتماعی بسیاری دارد و برعکس خشم می‌تواند منجر به جرایم بعدی شود؛ لذا همه ما بویژه خانواده‌ها باید در سطح جامعه روی این موضوع کار کنیم و بحث خودکنترلی را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهیم.   بیشتر بخوانید: جرائم خشن خط قرمز دستگاه قضایی است   انتهای پیام/ برچسب ها: پیشگیری از وقوع جرم جرائم خشن آموزش دادگستری کرمان

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: پیشگیری از وقوع جرم جرائم خشن آموزش دادگستری کرمان اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان کنترل خشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۶۹۹۰۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند

  حسینعلی دهباشی  با تبریک بزرگداشت هفته معلم بیان کرد: در عظمت منزلت و مقام معلم همین کافی است که بزرگ‌ترین معلم جهان بشریت حضرت رسول خاتم (ص) به این ویژگی خود افتخار می‌کرد و یکی از مهم‌ترین و مؤثرترین نهاد اجتماعی، نهاد آموزش‌وپرورش است که مسئولیت پرورش کودکان، نوجوانان، جوانان، انتخاب و انتقال عناصر فرهنگی را به نسل نوخاسته برعهده دارد.

وی هدف اول و اصلی خلقت را رشد و کمال عنوان کرد و افزود: خانواده و مدرسه دو نهاد مکمل هستند که جایگاه ویژه‌ای در زندگی بشر دارند و مدرسه مکمل خانواده است و البته معلم ستون و محور مدرسه است.

وی با اشاره به اهمیت و شأن جایگاه معلمان در جامعه امروز بیش از آنچه هست باید موردتوجه قرار گرفته شود، تصریح کرد: اهمیت جایگاه معلم در جامعه امروز مستلزم توجه جدی است، معلمی شغل بسیار با اهمیتی است چرا که کار تربیت انسان را بر عهده دارد و قابل‌مقایسه با شغل‌های دیگر نیست و هیچ‌چیز بالاتر از تربیت یک انسان نیست که این وظیفه مهم را امروز فرهنگیان عزیز بر عهده دارند.

وی تأکید کرد: رسالتی که بر دوش معلمین عزیز قرار دارد رسالت سنگینی است چرا که پرورش یک انسان از جهت این که یک انسان سالم یک انسان باتقوا یک انسان اهل بصیرت یک انسان مفید و اهل تفکر پرورش یابد و تحویل جامعه شود.

 وی به نقش معلم به‌عنوان پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: معلم باتوجه‌به آن نقشی که در داخل کلاس دارد باید ذهنیت دانش‌آموزان را به سمت‌وسویی ببرد که با آموزش و آمادگی دانش‌آموز جلوی تهاجم‌های فرهنگی استکبار جهانی آمریکا جنایت‌کار و ایادی آن را بگیریم و تأثیرگذار باشد و دانش‌آموزان پویا و انقلابی را با مدیریت جهادی تحویل جامعه بدهیم

مدیر آموزش‌ و پرورش شهرستان زابل افزود: آنچه در فرایند تعلیم‌وتربیت به متعلم انتقال می‌یابد تنها معلومات و مهارت‌های معلّم نیست؛ بلکه علم بر اساس همان رسالت مهمی که بر عهده دارد باید ویژگی‎های اخلاقی خاصی باید داشته باشد، تمام صفات، خلقیات، حالات نفسانی و رفتار ظاهری او نیز به شاگردان منتقل می‌شود، رابطه دانش‌آموز با معلم یک رابطه باطنی و معنوی است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نیاز امروز جامعه است
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • قالیباف: ایجاد تحول در آموزش و پرورش، موجب تحول در کشور است
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود
  • چرخه بازپروری معتادان متجاهر کامل اجرا نمی‌شود
  • جامعه‌ای سرافراز است که معلمانش سرافراز نگه داشته شده باشند
  • احتمال وقوع سیلاب در غرب و برخی نقاط مرکزی استان کرمان
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • زلزله این استان را لرزاند
  • معلمان مؤثرترین اقشار جامعه در فرایند تعلیم و تربیت هستند