Web Analytics Made Easy - Statcounter

عکس جمعی سفیر ایران در بغداد با سران عشایر عراق در محوطه سفارت

به گزارش ایرنا در این جلسه عشایر عراق با سفیر ایران در بغداد که در محل سفارت ایران برگزار شد، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد، حضور سران قبایل مختلف عشایر در این جلسه را نشانه محکم و قوی رابطه مردم دو کشور ایران و عراق دانست و گفت که این سفارت متعلق به مردم شریف و عشایر عراق است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سران برخی از قبایل در این جلسه نیز با تبریک اعیاد از دولت و ملت ایران درباره کمک های مادی و معنوی و نیز حمایت های جمهوری اسلامی در مقابله با داعش و تروریسم در عراق تقدیر کردند.

چند تن از سران عشایر عراق با تاکید بر ضرورت وحدت و همدلی بین دو کشور ایران و عراق در سخنرانی هایی کفتند که ایران در سختی هایی مانند مبارزه با تروریست های داعش در کنار آنها ایستاد و «هیچ گاه حمایت های ایران در روزهای سخت را فراموش نخواهند کرد.»

شیوخ عشایر همچنین با درخواست از ایرج مسجدی سفیر ایران، برای رساندن سلام آنان به رهبر فرزانه انقلاب، خواستار دیدار با مقام معظم رهبری برای تقدیر از ملت ایران شدند.

سفیر ایران در عراق در حاشیه جلسه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد که سران عشایر بارها درخواست حضور جمعی در محضر رهبر معظم انقلاب را مطرح کردند که در صورت بهبود وضعیت ناشی از شیوع کرونا، هماهنگی برای این دیدار صورت خواهد گرفت.

تابلوی نقاشی اهدا شده از سوی شیوخ عشایر عراق به سفیر ایران در بغداد

در این نشست از تابلوی نقاشی تمثال مقام معظم رهبری رونمایی شد؛ اثری که از سوی عشایر به سفیر ایران اهدا شده است.

عشایر عراق، جزو اولین گروه هایی بودند که به فتوای جهاد کفایی مرجعیت دینی برای مقابله با داعش لبیک گفتند و در جنگ با تروریسم تکفیری نقش تعیین کننده داشتند.

منبع: الف

کلیدواژه: ایران در بغداد سفیر ایران عشایر عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد

توصیف رئیس‌جمهور ترکیه از بغداد به عنوان «یکی از شهرهای تمدن کهن ما» با واکنش‌های گسترده کاربران عراقی در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد.

به گزارش ایسنا، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه پس از پایان سفر به عراق در روز دوشنبه، با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «به دعوت برادر عزیزم محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق و بعد از مدتی طولانی از دیدن دوباره بغداد، یکی از شهرهای تمدن کهن ما، بسیار خرسند شدم».

این پیام با انتقادات گسترده کاربران پلتفرم ایکس در عراق مواجه شد و بسیاری آن را محکوم کردند.

برخی از کاربران با اشاره به استعمارگری امپراطوری عثمان در عراق، نوشتند اشغال این کشور توسط عثمانی بدترین چیزی است که در تاریخ بغداد به یادگار مانده است و مقدمه تمامی درد و رنج امروز عراق است.

توییت اردوغان

رئیس‌جمهور ترکیه روز دوشنبه پس از ۱۳ سال به بغداد و اربیل سفر کرده و با مقامات عراق دیدار کرد.

در این سفر چندین توافق‌نامه و یادداشت تفاهم در بخش‌های گوناگون میان ۲ کشور امضا شد و موضوع مبارزه با حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از محورهای اصلی مذاکرات ۲ طرف بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشور‌های آمریکای جنوبی خواستار بازداشت سران رژیم صهیونیستی شدند
  • بیانات مهم رهبر انقلاب درباره تسلیحات ایران
  • انتقاد کاربران عراقی از توییت اردوغان درباره بغداد
  • اخبار سیاسی ۵اردیبهشت؛ تاکید رهبر انقلاب بر حال خوب کارگران/افتتاح «اومااویا» با حضور رئیسی
  • این پست عجیب اردوغان به زبان عربی جنجال به پا کرده
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس
  • رهبر انقلاب در دیدار کارگران سراسر کشور: تحریم ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • نگاهی به توافق‌های جدید بین ترکیه و عراق
  • مذاکرات بغداد و اربیل برای از سرگیری صادرات نفت شمال
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق