Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

روز پنجشنبه هفتم مردادماه که کشتی «مرسر استریت» متعلق به یک شرکت اسرائیلی در دریای عمان دچار سانحه شد، برخی رسانه‌های منطقه‌ای و غربی بلافاصله انگشت اتهام به سوی ایران گرفته و مدعی شدند پهپادهای ایرانی این کشتی را هدف قرار داده اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز؛ شبکه العالم این حادثه را انتقام جبهه مقاومت از اسرائیل خوانده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، سایت نورنیوز وابسته به دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی نوشته است:‌ تاکنون هیچگونه مدرک و سندی برای تایید این ادعا ارائه نشده، موج اتهامات از سوی مقامات غربی و صهیونیستی علیه ایران را به دنبال داشته و همچنان نیز ادامه دارد.

«یائیر لاپید» وزیر خارجه کابینه جدید رژیم صهیونیستی روز جمعه 8 مرداد رسما این سانحه را یک حمله هوایی خواند و ایران را مسئول آن دانست.

پس از آن، فرماندهی مرکزی ایالات متحده روز شنبه 9 مرداد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: نفت‌کش «مرسر استریت» که توسط ناو هواپیمابر یواس‌اس رونالد ریگان اسکورت می‌شود در اثر یک حمله پهپادی آسیب دیده و طی آن دو تبعه رومانیایی و انگلیسی کشته شده‌اند.

ماجرا از آنجا حساسیت بیشتری پیدا کرد که در کنار اظهار نظرهای ذکر شده، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا نیز در اظهارنظری جنجالی مدعی شد: ایران کشتی اسرائیلی را هدف قرار داده است!

بلینکن با تاکید بر اینکه؛ واشنگتن اطمینان دارد که ایران، نفتکش مذکور را در دریای عمان مورد هدف قرار داده است، گفت: واکنش مناسبی در این خصوص به تهران نشان خواهیم داد!

پس از این اظهار نظر؛ «دومینیک راب» وزیرخارجه انگلیس نیز بدون ارائه هیچ مدرکی ادعا کرد؛ ایران عمدا و به صورت هدف‌مند، کشتی اسرائیلی را در آب‌های عمان هدف قرار داده است.

راب تاکید کرد: بریتانیا با شرکای بین المللی خود در حال رایزنی برای «پاسخ هماهنگ به این حمله غیرقابل پذیرش» است! در همین حال؛ شبکه خبری اسکای‌نیوز گزارش داد که کمیته اضطراری دولت بریتانیا موسوم به جلسه کبرا در سطح مقام‌های دولت بریتانیا درباره حمله علیه کشتی مرسر استریت و شیوه پاسخ‌گویی به آن برگزار شده و الجریده نیز مدعی شد که اسرائیل برای حمله مستقیم علیه مواضع ایران از آمریکا و انگلیس چراغ سبز گرفته است.

حواشی شکل گرفته پیرامون سانحه پیش آمده برای کشتی اسرائیلی و ورود مقامات آمریکایی و انگلیسی به این ماجرا از چند جهت حائز اهمیت است:

در این رابطه یک مقام مسئول به «نورنیوز» گفت: اگرچه جمهوری اسلامی ایران، تهدیدات مقامات غربی و رژیم صهیونیستی را بیشتر ژست‌های تبلیغاتی قلمداد می‌کند اما انجام هرگونه اقدامی علیه منافع و امنیت ملی ایران با پاسخ شدید و قاطع روبرو خواهد شد و مسئولیت تبعات آن نیز مستقیما متوجه واشینگتن و لندن است.

گفتنی است که اسرائیل نیز تهدید کرده که پرونده حمله به این کشتی را در شورای امنیت سازمان ملل مطرح خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: آمریکا انگلیس اسرائیل هدف قرار داده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۰۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد که آمریکا تحریم‌های جدیدی را علیه ایران اعمال می‌کند.

این وزارتخانه تاکید کرد که فعالیت‌های دفاعی ایران را هدف قرار داده است.

رویترز همچنین گزارش داد: انگلیس اشخاص و نهادهای مربوط به بخش دفاعی ایران را تحریم می‌کند.

وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو شخص و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

به نظر می‌رسد این تحریم‌های انگلیس و آمریکا نیز مانند تحریم‌های گذشته کشورهای غربی علیه کشورمان به بهانه حمایت از جریان‌های محور مقاومت در منطقه و عملیات تنبیهی ایران علیه رژیم صهیونیستی با استفاده از موشک‌ها و پهپادهای مختلف و همچنین در راستای حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی صورت می‌گیرد.

کد خبر 6088709

دیگر خبرها

  • تحریم مشترک سه کشور علیه ایران | از اشخاص تا هواپیما و کشتی!
  • حمله به ۱۰۲ کشتی اسرائیلی آمریکایی و انگلیسی در ۲۰۲ روز
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا
  • بیانیه ستاد حقوق بشر در واکنش به اقدام متزورانه آمریکا در انتشار گزارش موهوم وضعیت حقوق بشر
  • تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران
  • محکومیت حمله اسرائیل به سفارت ایران در نشست بریکس
  • قطعنامه جانبدارانه پارلمان اروپا علیه ایران
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • والاس: روسیه بزرگترین تهدید کنونی علیه انگلیس است
  • فارین پالیسی: ۷۴ درصد اسرائیلی‌ها با واکنش به حمله موشکی ایران مخالفند