Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین کرمان؛این سمپوزیوم به منظورافزایش مشارکت های فرهنگی و هنری،آشنایی شهروندان سیرجانی با هنر مجسمه سازی ومعرفی هنرمندان برجسته این حوزه،قرار است مردادماه امسال باحضور جمعی از هنرمندان بزرگ مجسمه‌سازی از سراسر کشور در سیرجان برگزار شود.

بر همین اساس در اعلام اولیه واز طریق فراخوان عمومی ۱۰۳هنرمند، ۱۸۳طرح را به دبیرخانه ارسال کردند که پس از بررسی و داوری آثار، ۱۶هنرمند کشوری برای حضور در کارگاه عملی سمپوزیوم انتخاب شدند که درمدت ۲۴ روز در سیرجان به خلق آثار هنری خواهند پرداخت و در نهایت آثار تولیدی در فضای باز استفاده خواهند شد و از هنرمندان حاضر در این سمپوزیوم تقدیر به عمل خواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: جام جم آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۱۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب

سیزدهمین نشست از سلسله جلسات روایت مشهد به همت مرکز اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد و با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی عصر _امروز سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت _ سیزدهمین نشست از سلسله جلسات روایت مشهد به همت مرکز اسناد اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری مشهد و با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی برگزار شد.

طی این نشست تاریخچه مطبوعات کشور بررسی شده و از نخستین نسخه چاپ برگردان روزنامه ادب رونمایی شد.

روزنامه ادب نخستین روزنامه شهری مشهد است که ادیب الممالک فراهانی به مدت سه سال آن را به چاپ می رساند.

در ابتدای این نشست جمشید کیان فر مورخ، روزنامه نگار و پژوهشگر برجسته کشور اظهارکرد: سابقه روزنامه‌نگاری در ایران طولانی است اما روش آن در گذشته متفاوت بوده است، یادداشت‌ها یا خاطرات شخصیت‌ها و دولتمردان در گذشته روزنامه نامیده می‌شده است.

وی افزود: نخستین روزنامه کشور کاغذ اخبار است و پس از آن وقایع الاتفاقیه به دستور امیرکبیر آغاز به کار می‌کند؛ از همین رو از ابتدا سنگ بنای روزنامه در کشور بد گذاشته شد و روزنامه به ابزاری برای دولتمردان تبدیل می‌شود.

در ادامه ابراهیم حافظی، رییس اداره مطبوعات سازمان کتابخانه های آستان قدس رضوی گفت: بیش از ۳۰ نشریه در خراسان چاپ می‌شده است که در این بین فقط روزنامه خورشید چاپ برگردان شده است.

وی افزود: در نهایت با توجه به اهمیت روزنامه ادب و به همت سازمان کتابخانه ها تصمیم بر حفظ و نگهداری شمارگان روزنامه ادب به عنوان نخستین روزنامه شهری مشهد گرفته شد و امیدواریم این روند در خصوص سایر روزنامه ها ادامه یابد.

کد خبر 749504

دیگر خبرها

  • رونمایی از نخستین چاپ برگردان روزنامه ادب
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا(ع) در دهه کرامت
  • چگونه به هنر نگاه کنیم و واقعا آن را ببینیم؟
  • تخریب آثار تاریخی در باران شدید کرمان؛ قسمت اسلامی قلعه نرماشیر ریخت
  • «از خارجی‌ها همه جا» تا «بنی آدم اعضای یک پیکرند» در دوسالانه هنر ونیز
  • لزوم ایجاد یک سایت فرهنگی و هنری در استان البرز
  • لزوم برندینگ شهری با احیای گرافیک محیطی
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری