Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفاظت از امنیت و منافع ملی خود لحظه‌ای تردید نداشته و هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی درنگ و با قوت و جدیت پاسخ خواهد داد.

به گزارش مشرق، سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان، اتهامات بی پایه و اساس وزیر امور خارجه بریتانیا علیه جمهوری اسلامی ایران که با همان سیاق از سوی وزیر خارجه آمریکا نیز تکرار شده و حاوی مطالبی متناقض، اتهامات واهی و تحریک آمیز می‌باشد را مایه تاسف عمیق دانست و قویا محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ خطیب‌زاده: در وین نتوانستیم توافقی انجام بدهیم

وی افزود: این بیانیه‌های هماهنگ شده بخودی خود حاوی فرازهایی متناقض است، به‌گونه‌ای که ابتدا بدون ارائه هرگونه سند و مدرک به جمهوری اسلامی ایران اتهام می زند و متعاقبا از « احتمال » آن سخن می گوید!

سخنگوی وزارت امور خارجه، جمهوری اسلامی ایران را مدافع و حامی تردد امن و بی ضرر کشتی‌ها در خلیج فارس و آبهای بین‌المللی دانست که بیشترین مرز آبی را در خلیج فارس داشته‌ و همواره نیز آماده همکاری در زمینه تامین امنیت دریانوردی در آن با کشورهای منطقه است و حضور و مداخلات نیروهای فرامنطقه ای در آبهای خلیج فارس و کشورهای حاشیه آن را مخل ثبات و امنیت منطقه می داند.

خطیب زاده تاکید کرد: جای تاسف است در حالی‌ که این کشورها نسبت به تعرض و خرابکاری های تروریستی در قبال کشتی های تجاری ایران در دریای سرخ و آب‌های بین‌المللی سکوت حمایت ‌آمیزی داشته‌اند، در یک سوگیری آشکار سیاسی، اتهامات واهی را متوجه جمهوری اسلامی ایران‌ می‌نمایند، در صورتی‌ که چنانچه این کشورها سندی برای اثبات ادعاهای واهی خود دارند می‌بایست ارائه نمایند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نسبت به حفاظت از امنیت و منافع ملی خود لحظه‌ای تردید نداشته و هرگونه ماجراجویی احتمالی را بی درنگ و با قوت و جدیت پاسخ خواهد داد.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان المپیک توکیو جمهوری اسلامی ایران خلیج فارس وزارت امور خارجه دریای سرخ انگلیس سعید خطیب زاده وزارت امور خارجه ایران جمهوری اسلامی ایران امور خارجه خطیب زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۲۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه روز کاری شلوغ خود در گامبیا پس از سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی با وزیر امور خارجه بنگلادش ملاقات و گفت و گو کرد.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از صبح امروز با سامح شکری وزیر خارجه مصر، رنتو مارسودی وزیر خارجه اندونزی، فیصل بن فرحان وزیر خارجه پادشاهی عربستان سعودی و هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه دیدار کرد.

کد خبر 6096688 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • چین، اتهامات دخالت در امور انتخاباتی کانادا را بی‌اساس خواند
  • وزیر امور خارجه: ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • ایران مخالف هرگونه دخالت خارجی در سودان است
  • وزرای خارجه ایران و بنگلادش دیدار کردند
  • دیدار وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و اندونزی
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • رایزنی وزیرخارجه استونی درباره کشتی توقیفی در ایران
  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد