Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرورزشی –

رقابت‌های کشتی فرنگی المپیک توکیو در اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم از صبح دیروز آغاز شد که این مسابقات عصر امروز با برگزاری دیدارهای رده بندی و فینال به پایان رسید.

بنا بر این گزارش نفرات برتر این اوزان در حالی مشخص شدند که میهاین لوپز کوبایی توانست چهارمین مدال طلای المپیک خود را در سنگین وزن کسب کند و به رکوردی دور از دسترس برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لوپز ۳۸ ساله هم اکنون با ۴ مدال طلای المپیک و ۵ مدال طلای جهان به عنوان پرافتخارترین کشتی گیر مرد تاریخ معرفی شد. رکوردی که پیش از این در اختیار الکساندر کارلین روسی بود و او با ۳ مدال طلا و یک نقره المپیک پرافتخارترین کشتی گیر مرد تاریخ در بازی‌های المپیک خوانده می‌شد.

البته در کشتی زنان هم کائوری ایچو از ژاپن با ۴ مدال طلای المپیک همچنان پرافتخارترین کشتی‌گیر محسوب می‌شود.

اسامی نفرات برتر اوزان ۶۰ و ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی بازی‌های المپیک به شرح زیر است:

۶۰ کیلوگرم: ۱- لوئیز اورتا سانچز (کوبا) ۲- کنیچیرو فومیتا (ژاپن) ۳- سرگئی امیلین (روسیه) و والیهان سایلیکه (چین) ۵- لنور تمیروف (اوکراین) و ویکتور سیوبانو (کوبا) … ۱۰- علیرضا نجاتی (ایران)

۱ ۳۰ کیلوگرم: ۱- میهاین لوپز ۲- یاکوبی کاجایا (گرجستان) ۳- رضا کایالپ (ترکیه) و سرگئی سمینوف (روسیه) ۵- امین میرزازاده (ایران) و یاسمانی آکوستا فرناندز (شیلی)

تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان نیز دو نماینده در این اوزان داشت که علیرضا نجاتی در وزن ۶۰ کیلوگرم حذف شد و امین میرزازاده به عنوان پنجمی بسنده کرد.

در وزن ۶۰ کیلوگرم علیرضا نجاتی در دور نخست مقابل آرمن ملکیان از ارمنستان با نتیجه ۵ بر ۵ مغلوب شد و با توجه به شکست این کشتی گیر در دیدار بعدی، نجاتی هم از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در وزن ۱۳۰ کیلوگرم نیز امین میرزازاده در دور اول با نتیجه ۶ بر صفر مین سئوک کیم از کره جنوبی را مغلوب کرد اما در دور بعد مقابل میهاین لوپز از کوبا با نتیجه ۸ بر صفر شکست خورد. البته میرزازاده به گروه بازنده‌ها رفت و در این گروه مقابل آلین الکسیوس سیوراریو از رومانی را با نتیجه ۵ بر ۱ شکست داد و به دیدار رده بندی رسید. میرزازاده در این دیدار با نتیجه ۷ بر ۲ مقابل رضا کایالپ از ترکیه مغلوب و پنجم شد.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو ۱۳۰ کیلوگرم مدال طلای کشتی گیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود

دیوید تیلور نتوانست به المپیک پاریس بیاید و آمریکا در وزن 86 کیلوی کشتی آزاد، آرون بروکس را به میدان خواهد فرستاد.

به گزارش طرفداری، خیلی ها می گویند با وجود درخشش فوق العاده آرون بروکس برابر تیلور، شکست قهرمان سابق جهان به خاطر وزن کردن زیاد او بوده و حتی مربی حسن یزدانی می گوید ممکن است این آمریکایی حتی نتواند به فینال مسابقات المپیک برسد و برابر سایر کشتی گیران بازنده خواهد شد.

در این اوضاع و احوال، حسن یزدانی فرصت تاریخ سازی خواهد داشت. یزدانی می تواند با کسب مدال طلا در این مسابقات، رکوردهای مختلف خود را بهتر کند. اگر او بیاید و قهرمان المپیک 2024 شود، به این رکوردها خواهد رسید:

کماکان با 10 مدال المپیک و جهانی، پرمدال ترین کشتی گیر تاریخ ما خواهد شد. با 2 طلا و یک نقره از هادی ساعی عبور کرده و بهترین المپین تاریخ ما خواهد شد. هادی ساعی 2 طلا و یک برنز در المپیک دارد. با 5 طلای جهانی و المپیک، بعد از سوریان و موحد بیشترین مدال طلا را در تاریخ کشتی ایران در این بخش خواهد داشت.

از دست ندهید ????????????????????????

افتضاح تاریخی و رکورد بی‌سابقه چلسی در لیگ برتر دل هوادار کودک چلسی شکست؛ قرار بود بجنگید! سرمربی پاری سن ژرمن قول چهارگانه داد! حمایت امیر جعفری از سیدحسین حسینی + عکس

دیگر خبرها

  • کلمه تاریخ‌ساز برازنده میرزازاده است
  • کشتی فرنگی در چه اوزانی در المپیک شانس مدال دارد؟
  • ملاک اصلی جام تختی انتخاب تیم ملی امید است/ شانس کسب ۲ مدال طلا در المپیک
  • کشتی فرنگی ایران برای دومین بار در تاریخ با سهمیه کامل در المپیک
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی
  • قهرمانی دانیال سهرابی در کشتی فرنگی جام ‌تختی/ شکست سنگین بداغی مقابل سعادتی‌فر
  • رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد/ کسب یک طلا نتیجه خوبی است
  • برگزاری کشتی فرنگی جام تختی بدون مدعیان
  • حسن یزدانی با عبور از هادی ساعی بهترین المپین ایران می‌شود
  • کشتی ایران می‌تواند در المپیک پاریس 6 مدال طلا بگیرد