Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: پنج دانش‌آموزان خراسان رضوی  موفق به کسب رتبه‌های برتر آزمون سراسری ورود به دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور در سال۱۴۰۰ شدند.

او افزود: بر اساس اعلام سازمان سنجش، "سحر درودگر" از تربت‌حیدریه رتبه ۲ گروه زبان‌های خارجی و "پارسا نوروزی نژاد" از سبزوار رتبه چهار گروه علوم ریاضی و فنی را کسب کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ادامه داد: همچنین ۲دانش آموز مشهدی به نام‌های "ترانه خسروجردی" و "دانیال غریب" به ترتیب رتبه‌های ۶و۱۰ گروه علوم ریاضی و فنی و "حسین ملکی پور" از نیشابور رتبه۶ گروه علوم انسانی را کسب کردند.

سال گذشته نیز در آزمون سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور سه دانش‌آموز از خراسان رضوی موفق به کسب رتبه برتر شدند.

 

انتهای پیام// م.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ماه محرم عزاداری حسینی دهه اول تاسوعا و عاشورای حسینی شیوع کرونا خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۳۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد

به گزارش قدس خراسان به نقل از اداره روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت طی آیین زنگ سپاس معلم که در هنرستان کار و دانش جمال نصیرزاده مشهد برگزار شد، اظهار کرد: این موجب افتخار است که در این مدرسه حضور پیدا کنم و یادی کنیم از همه کسانی که در گذشته هم مشغول تعلیم بودند، هم معلمانی که مشغول تلاش بودند و تمام کسانی که در اینجا علم آموختند.

استاندار خراسان رضوی افزود: هفته گرامیداشت معلم را محضر معلمان عزیز تبریک می‌گویم و از تلاش‌ها و زحمات آنان در نقاط مختلف استان، صمیمانه قدردانی می‌کنم. 

وی با اشاره به خاطرات دوران تحصیل خود تصریح کرد: از سال ۵۴ تا سال ۵۸ در همین مدرسه و در رشته علوم تجربی تحصیل می‌کردم. بر این اساس سال ۵۶ در همین مدرسه با انقلاب آشنا شدم. 

نظری ادامه داد: تعداد شهدایی که این مدرسه تقدیم انقلاب کرده است را نمی‌توان دقیق گفت اما یکی از شهدای انقلاب در این مدرسه شهید جهانگیر نارنجی است که ما در یک میز با یکدیگر مشغول تحصیل بودیم و ایشان با توجه به فعالیت‌هایی که داشت و رفاقت صورت گرفته، موجب آشنایی بیشتر من با انقلاب شد.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: بعد از انقلاب شهید نارنجی وارد جهاد شد و در دفاع مقدس هم نهایتا به شهادت رسید. باید گفت انشاء‌هایی که این شهید بزرگوار در این مدرسه می‌خواند فوق العاده موثر در شکل‌گیری فکر و نگاه دانش‌آموزان بود.

وی با بیان اینکه اوایل مهر سال ۵۷ در محوطه این مدرسه شعارهای انقلابی آغاز شد، یادآور شد: پس از تعطیلی کلاس‌ها و مدرسه، راهپیمایی‌های انقلابی آغاز گردید که نهایتا منجر به پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شد.

نظری خطاب به دانش‌آموزان اظهار کرد: شما دانش آموزان با توجه به خون‌های با برکت شهدای انقلاب اسلامی، این مسیر را ادامه خواهید داد و برخلاف سخنان معاندین و دشمنان این ملت؛ مسیر انقلاب اسلامی در حال طی شدن است و قله‌های افتخار را در همه ابعاد ان‌شاءالله طی خواهیم کرد.‌ همچنین مشکلات و مسائل اقتصادی با استحکام پایه‌های علمی و مباحث زیرساختی حل خواهد شد و شاهد خواهیم بود که گذشته افتخار آمیز این ملت، مردم و این معلمان عزیز به آینده منور ختم خواهد شد. لذا این امر موجب افتخار ایران اسلامی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • ۴۰ درصد فضاهای آموزشی بَردَسکَن خراسان رضوی در طرح نوسازی قرار گرفته‌ است
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • رتبه اول زنجان در جذب دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل
  • آیین «زنگ سپاس معلم» در مشهد برگزار شد
  • افزایش ۵۰ درصدی ساخت کلاس در خراسان رضوی نسبت به سال قبل
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مشهد
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • خراسان رضوی، رتبه دوم کشور در جذب نخبگان به دانشگاه فرهنگیان