Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:52:15 GMT

فراخوان دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۴۰۳۳

فراخوان دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد

بر اساس اعلام روز دوشنبه این مرکز، در دومین دوره این جشنواره تلاش شده است با هم‌اندیشی اصحاب رسانه، هیات‌های انتخاب و داوران دوره اول و همچنین بسیاری از صاحب‌نظران حوزه رسانه، بستر مشارکت بیشتر فعالان رسانه‌ای و عموم کاربران در دومین دوره جشنواره فراهم و به تبع آن، ظرفیت تازه‌ای برای شبکه‌سازی خادمان رسانه‌ای حضرت رضا(ع) ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیرخانه این جشنواره نیز در دومین دوره برگزاری این رویداد، چهار هدف مهم را تعیین کرده که شامل شناسایی و شبکه‌سازی خادمان رسانه‌ای و تعامل بیشتر با تولید و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ رضوی، تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به ویژه رسانه‌های نوین، شبکه‌سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی و عمق‌بخشی به محتوای رسانه‌ای مرتبط با سیره و معارف رضوی است.

همچنین محورهای موضوعی جشنواره شامل چهار بخش سیره رضوی، زائر و زیارت رضوی، وقف و نذر رضوی و خدمت رضوی است. توسعه بخش‌های جشنواره و ایجاد امکان ارزیابی آثار منتشر شده در رسانه‌های بین‌المللی نیز یکی از تغییرات عمده در دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) است.

در سیره رضوی، تبیین و بررسی نمودهای مختلف فرهنگ و آموزه‌های سیره امام رضا(ع) در محصولات رسانه‌ای با تأکید بر بررسی نسبت مفاهیم بنیادین و مسائل روز با آموزه‌های رضوی به ویژه در حوزه انقلاب اسلامی، جهاد، مقاومت، ایثار و شهادت، اخلاق و تعامل در محور زائر و زیارت رضوی، تبیین، تجلیل و نمایش آثار و برکات زیارت امام رضا (ع) در زائرانی که به اشکال مختلف حضوری و غیرحضوری با تأکید بر پویش جهانی چهارشنبه‌های امام رضایی و زائران غیرایرانی مورد نظر است.

در محور وقف و نذر رضوی نیز بررسی آثار و برکات موقوفات و نذور به ساحت مقدس امام رضا (ع) و ترویج سنت حسنه وقف و نذر در راستای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران و نیازمندان، به نام مبارک آن حضرت و در محور خدمت رضوی تبیین و بررسی مفهوم خدمت کریمانه در سیره رضوی و بررسی نمودهای عینی آن در عرصه‌های مختلف خدمات آستان قدس رضوی، در کنار ترویج خدمت کریمانه به نیازمندان به نام مبارک ثامن الحجج(ع) مورد نظر قرار گرفته است.

دومین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) شامل چهار بخش و محورهای مرتبط با آن شامل خبرنگاران مطبوعات و خبرگزاری‌ها است که در محورهای خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله و یادداشت و همچنین بخش ویژه تیتر می توانند آثار خود را ارائه کنند.

بخش فعالان رسانه‌های صوتی و تصویری نیز با تمرکز بر تولیدات این رسانه‌ها با تأکید بر محتواهای تولید و پخش شده در رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی برون مرزی و بین‌المللی برگزار می‌شود. در بخش رسانه‌های مجازی، توجه اصلی بر تولیدات کاربران در بستر فضای مجازی و در بخش عکس و گرافیگ عکس خبری، گرافیک و بخش ویژه اینفوگرافی است.

مراسم پایانی دومین دوره این جشنواره در خردادماه سال آینده برگزار خواهد شد و بر این اساس، اصحاب رسانه و عموم کاربران فضای مجازی تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۱ برای ارسال آثار فرصت خواهند داشت. علاقه مندان برای ثبت‌نام و اطلاعات تکمیلی به سایت mediafest.razavi.ir مراجعه نمایند.

در نخستین دوره برگزاری جشنواره رسانه ای امام رضا(ع) ۹ هزار اثر از صاحبان رسانه های صوتی، تصویری و مجازی از ۲ هزار و ۵۰۰ فعال رسانه ای در کشور دریافت شد.

برگزیدگان نخستین جشنواره رسانه‌ای امام رضا(ع) که به همت آستان قدس رضوی برگزار شد، ۳۱ تیرماه امسال در مراسمی با حضور تولیت آستان قدس و مسوولان ملی و استانی در مشهد معرفی شدند.

برچسب‌ها مشهد امام رضا آستان قدس رضوی رسانه جشنواره عکس خبری جشنواره ملی رضوی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مشهد امام رضا آستان قدس رضوی مشهد امام رضا آستان قدس رضوی رسانه جشنواره عکس خبری جشنواره ملی رضوی جشنواره رسانه ای امام رضا ع دومین دوره آستان قدس سیره رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۴۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه

آیین اختتامیه دومین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی «عروسک‌خونه» شامگاه شنبه هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳ با اجرای حامد مدرس در مرکز همایش های برج میلاد برگزار شد. به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3076018 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • انتشار فراخوان جشنواره ملی فعالان دفاع مقدس و مقاومت
  • اختتامیه دومین دوره جشنواره عروسک‌خونه
  • فراخوان جایزه داستان و بازآفرینی منتشر شد
  • اولین محفل شعر ارادت رضوی در هویزه برگزار شد
  • ساخت فیلم سینمایی اقتباسی درباره فرهنگ رضوی
  • فیلم سینمایی تاریخی اقتباسی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود
  • فیلم سینمایی فرهنگ رضوی ساخته می‌شود/ برگزاری نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان
  • نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دینی رضوان آبان ماه برگزار می‌شود
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود 
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»