Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@22:38:11 GMT

واکسیناسیون بیش از یک‌هزار معلم در اشنویه آغاز شد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۶۰۴۹

واکسیناسیون بیش از یک‌هزار معلم در اشنویه آغاز شد

حسین زرزا روز دوشنبه در حاشیه بازدید فرماندار اشنویه از روند واکسیناسیون فرهنگیان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با هماهنگی شبکه بهداشت و درمان اشنویه و اداره آموزش و پرورش برنامه ریزی جهت واکسیناسیون فرهنگیان انجام شده و روزانه ۱۰۰ دز واکسیناسیون طبق زمانبندی در ۲ شیفت صبح و عصر به این قشر انجام می‌پذیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با دریافت دز دوم واکسن کرونا توسط فرهنگیان در شهریورماه سال جاری زمینه بازگشایی مدارس و برگزاری کلاس‌های حضوری فراهم می‌شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه گفت: عملیات واکسیناسیون معلمان، فرهنگیان و مجموعه اداری آموزش و پرورش در مرکز تجمیعی شهدای غزه آغاز شده است.

وی ادامه داد: تاکنون یکهزار و ۸۵۹ نفر افراد بالای ۷۰ سال و ۹۱۲ نفر افراد ۶۵ تا ۷۰ سال در اشنویه  واکسینه شده  و افراد واجد شرایط در این محدوده سنی شامل چهارهزار و ۲۷۲ نفر هستند.

زرزا افزود: واکسیناسیون شهروندان بالای ۵۵ سال به بالا علی‌رغم ایمن سازی فرهنگیان همچنان ادامه دارد و بدون محدودیت پذیرش می‌شوند.

وی اظهار داشت:چهار پایگاه واکسیناسیون در  شهر و روستاهای این شهرستان برای تزریق واکسن کرونا راه‌اندازی شده و این مراکز در پایگاه "نالوس"، "آغبلاغ"، "نلیوان" و مرکز تجمیعی شهدای غزه فعال بوده و نسبت به پذیرش و تزریق واکسن کووید ۱۹ افراد اقدام خواهند کرد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اشنویه با انتقاد از عدم استقبال برخی از شهروندان واجد شرایط افزود:  فرهنگ سازی متناسب در این شهرستان جهت واکسیناسیون به خوبی صورت نگرفته و از تمامی رسانه‌ها، معتمدان و روحانیون تقاضا داریم جهت تشویق مردم و سالمندان اقدام کنند و تاکنون هیچ موردی از عوارض واکسیناسیون در افراد دیده نشده است.

وی بیان کرد: واکسن‌های اختصاص یافته به شهرستان، قبل و پس از عملیات تزریق در سامانه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با حضور نمایندگان بخش‌های نظارتی، بهداشتی و درمانی ثبت و ضبط شده و همه دریافت‌کنندگان آن قابل رصد و پایش هستند.

وی در خصوص وضعیت کرونا در شهرستان نیز گفت: طی روزهای گذشته بررسی‌ها نشان داده که استفاده از ماسک بین شهروندان به شدت کاهش یافته و این عادی انگاری زنگ خطری برای اوج گرفتن دوباره کرونا در شهرستان است.

اشنویه با ۷۵ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع است و در وضعیت نارنجی کرونایی به سر می‌برد.

برچسب‌ها ویروس کرونا آذربایجان غربی اشنویه واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا آذربایجان غربی اشنویه ویروس کرونا آذربایجان غربی اشنویه واکسیناسیون وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی معلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۶۰۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان

وزارت صحت افغانستان اعلام کرد از امروز کارزار واکسیناسیون فلج کودکان را در سراسر این کشور آغاز می‌کند.

شرافت زمان، سخنگوی این وزارتخانه گفت طی چهار روز قرار است بیش از ۱۰ میلیون کودک زیر پنج سال این واکسن را دریافت کنند و همراه با قطره خوراکی فلج کودکان، ویتامین آ نیز به کودکان داده شود.

در خبرنامه آمده است که به دلیل بارش باران و سردی هوا این کمپین در ولایات غور، دایکندی و بامیان به تعویق افتاده است.

افغانستان و پاکستان تنها کشورهایی هستند که هنوز فلج کودکان در آنها ریشه‌کن نشده است. سال گذشته پنج مورد فلج اطفال در ولایت «ننگرهار» افغانستان ثبت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • موج بالای مهاجرت پرستاران؛ عمانی‌ها ۶ برابر ایران حقوق می‌دهند | مقاومت عجیب با وجود کمبود پرستار!
  • موج مهاجرت پرستاران؛ عمان ۶ برابر ایران حقوق می‌دهد
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • آغاز تدریس 710 آموزگار جدید از ماه مهردر مدارس آذربایجان‌غربی
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آغاز کمپین واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان