Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@12:24:00 GMT

بدن خود را با عدس مقابل کرونا مقاوم کنيد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۰۸۱۹۱

خبرگزاری آریا- نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که لکتین‌های موجود در عدس هندی موسوم به دال عدس دارای خواص ضد ویروسی در برابر کروناویروس است.
به گزارش خبرگزاری آریا، تا به امروز کرونا ویروس بیش از 196 میلیون نفر را در سراسر جهان آلوده کرده و بیش از 4.2 میلیون کشته برجا گذاشته است. با وجود ظهور انواع واکسن‌های کووید 19، سویه‌های جدید ویروس دائم در حال ظهور هستند که همه تلاش‌ها برای مهار پاندمی را متوقف کرده و انتظار می‌رود که تعداد زیادی از مردم در موج‌های بعدی جان خود را از دست بدهند که نیاز مبرم به شناسایی دارو‌های ضدویروسی جدید در برابر این بیماری ایجاد می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تاکنون مشخص شده است که پروتئین سنبله (S) کروناویروس دائماً در حال جهش مداوم است و سویه‌های جدید در حال ظهور از خنثی سازی از طریق آنتی بادی فرار می‌کنند.
در این مطالعه، تیم تحقیق مؤسسه ملی کنترل غذا و دارو چین، دوازده لکتین مشتق شده از گیاهان با ویژگی کربوهیدرات‌های مختلف را جمع آوری کرد و فعالیت ضد کروناویروس آن‌ها را در برابر سویه‌های جهش یافته و انواع اپیدمیک با استفاده از روش خنثی سازی مبتنی بر شبه ویروس ارزیابی کرد.
نتایج نشان داد Lens culinaris بدست آمده از لکتین عدس که به طور خاص به انتهای گلیکان‌های نوع الیگمانوز و GlcNAc متصل می‌شود، قوی‌ترین و گسترده‌ترین ضدویروس را در برابر انواع سویه‌های جهش یافته نشان می‌دهد.
تیم مطالعه دریافتند که لکتین عدس می‌تواند اتصال ACE 2 به تریمر S را مسدود کرده و کروناویروس را در مراحل اولیه عفونت مهار کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: عدس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن ریگی و سیفی


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما؛ رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ از صبح روز گذشته با حضور بیش از ۳۰۰ شرکت‌کننده از ۳۸ کشور جهان به میزبانی شهر جیانگ‌یئن در کشور چین آغاز شد و ملی‌پوشان کشورمان امروز نیز برابر حریفان خود قرار گرفتند.

در وزن منهای ۸۵-کیلوگرم، محمدرضا ریگی ابتدا با “قاسم رابی” از اردن دیدار کرد و ضمن برتری مقابل این ورزشکار به مصاف حریفی از بنگلادش رفت و با برتری برابر این ورزشکار به نشان طلای این دسته رسید. 

در وزن منهای ۷۰ کیلوگرم، محسن محمدسیفی پس از اینکه در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شده بود، در‌مرحله دوم مقابل نماینده هنگ‌کنگ به برتری دست یافت و راهی فینال شد.

ووشوکار پرافتخار ایران این بار هم موفق ظاهر شد و در دیدار نهایی حریف سخت‌کوش کره‌ای خود را شکست داد و طلای این وزن را تصاحب کرد.

دیگر خبرها

  • نمایش درخشان دو دروازه‌بان مس مقابل پیکان
  • رزرو شهریار مغانلو برای پرسپولیس!
  • ۴ مدال طلا دستاورد ووشوکاران مرد در چین
  • رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی ووشو ۲۰۲۴ / سهیل موسوی به مدال طلا دست یافت
  • ووشوکار پرافتخار ایران طلایی شد/موسوی بر سکوی قهرمانی ایستاد
  • ووشو انتخابی جام جهانی؛ نشان طلا بر گردن ریگی و سیفی
  • ان هتوی به آرسنال کمک کرد، چلسی در حد کاغذ خیس هم مقاوم نیست
  • برتری پنج گله توپچی‌ها؛ سنگین‌ترین شکست تاریخ چلسی مقابل آرسنال!
  • ناسا یک باکتری جهش‌یافته و خطرناک را در فضا کشف کرد
  • ستاره بایرن: برای بازی برابر رئال لحظه‌شماری می‌کنم