Web Analytics Made Easy - Statcounter

سجاد روزبهانی وکیل پایه یک دادگستری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقی- قضایی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اذن ولی درخصوص ازدواج اظهار کرد: ازدواج یک قرارداد است که برای تحقق آن باید شرایط قانونی خاصی رعایت شود و یکی از این شرایط داشتن اذن ولی است.

روزبهانی گفت: پسران زیر سن  ۱۵ سال تمام شمسی و دختران دوشیزه گرچه به بلوغ رسیده باشند برای ازدواج نیاز به اذن ولی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وکیل دادگستری بیان کرد: بنابراین دختری که ازدواج کرده اما همسرش از او جدا شده یا فوت کرده و همچنان باکره است برای ازدواج بعدی نیز نیازمند اذن ولی است.

وی تصریح کرد: ولایت حق و تکلیفی است که در قانون ما به پدر و جد پدری اطفال واگذار شده است و همان طور که اشاره شد برخی آثار ولایت بر دختران پس از سن بلوغ نیز باقی می ماند.

روزبهانی گفت: اگرچه در عرف معمولا اذن ازدواج دختر از پدر گرفته می شود، اما بر اساس قانون جد پدری نیز حق اذن دادن برای ازدواج را دارد و با اجازه هر یک از پدر یا پدر بزرگ پدری ازدواج محقق می شود.

این وکیل دادگستری ادامه داد: اما گاهی با وجود شرایط مطلوب و تحقق معیارهای منطقی، ولی از دادن اذن برای ازدواج خودداری می‌کند، در این صورت دختر برای ازدواج باید به همان قانونی پناه ببرد که در مرحله اول ازدواج او را منوط به اجازه ولی دانسته است.

وی بیان کرد: اگر پدر یا جد پدری بدون دلیل موجه از دادن اذن خودداری کنند یا دسترسی به آن‌ها ممکن نباشد پس از درخواست دختر و معرفی فرد مورد نظر به دادگاه، در صورت احراز شرایط و با صلاحدید دادگاه ازدواج بدون اذن ولی ممکن خواهد شد.

روزبهانی گفت: در صورت فوت پدر و جد پدری دختر برای ازدواج کردن نیاز به گرفتن اجازه از کسی ندارد.

بیشتر بخوانید:

چه زمانی مهریه به زن تعلق نمی گیرد؟

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ازدواج اذن پدر برای ازدواج جد پدری اذن ولی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۰۸۵۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدری در فهرست فروش، عقل‌مان را از دست نداده‌ایم!

به گزارش "ورزش سه"، مدیر ورزشی بارسلونا، دکو، در اظهاراتی به شبکه دازن، اطمینان داد که پدری بازیکنی اساسی و کلیدی بارسا برای آینده است و نمی‌خواهند او را از دست بدهند.

در روزهای اخیر شایعاتی در مورد احتمال قرار گرفتن پدری در فهرست فروش بارسا منتشر شده بود. اینکه پدری به دلیل مصدومیت‌های متوالی به تیمی دیگر واگذار خواهد شد چون بارسا هنوز هم می‌تواند از فروش او به سود خوبی برسد ولی دکو این اخبار را تکذیب کرد.

او بعد از بازی دیشب برابر خیرونا گفت: «مگر عقلمان را از دست داده‌ایم؟ پدری حال و آینده باشگاه است و جایی نمی‌رود. برابر خیرونا در ترکیب ثابت نبود ولی ما نگران مشکل بدنی او نیستیم. قرار است در مورد پدری احتیاط شود تا فصل را در فرم خوبی تمام کند.»

دیگر خبرها

  • بیوه شدن دختر ۲۳ ساله در شب عروسی/ ۲۰ بار مچ شوهرم را با زن‌های غریبه گرفتم
  • روسیه مجوز استفاده از عکس محجبه در پاسپورت اتباع مسلمان را صادر کرد
  • پدری در فهرست فروش، عقل‌مان را از دست نداده‌ایم!
  • بیوه شدن دختر ۲۳ ساله در شب عروسیش
  • شورای تامین اجازه نداد؛ بازی پرسپولیس / استقلال با نساجی بدون زنان
  • بیوه شدن دختر ۲۳ ساله در شب عروسیش | ۲۰ بار مچ شوهرم را با زن‌های غریبه گرفتم
  • پرسپولیس و نساجی بدون حضور بانوان
  • ناکامی بزرگ بلوگرانا؛ بارسلونا فصل را بدون جام به پایان می‌رساند!
  • عشق شیدا سرمربی سپاهان را شیعه کرد!
  • امیرعبداللهیان: ایرانیانی که نگران تردد خود به ایران هستند، می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد، از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند