Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@02:49:13 GMT

آغاز ثبت‌نام دیابتی‌ها برای تزریق واکسن کرونا در یزد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۱۰۱۶

آغاز ثبت‌نام دیابتی‌ها برای تزریق واکسن کرونا در یزد

تزریق واکسن کرونا از ماه‌ها قبل در کشور براساس اولویت‌های تعیین شده به افراد تزریق می شود، سرعت تزریق واکسن کرونا در کشور مورد انتقاد مردم قرار گرفته بود که خوشبختانه در هفته‌های اخیر اندکی سرعت تزریق واکسن  بیشتر شده است.

دکتر سید محمدرضا آقایی میبدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، اظهار کرد: بیماران دیابت دریافت کننده انسولین ۱۸ سال به بالا در سراسر کشور و بدون اولویت سنی می‌توانند از طریق سامانه salamat.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

gov.ir  برای دریافت واکسن کرونا ثبت نام کنند. 

وی تصریح کرد: کسانی که در سامانه از قبل ثبت‌نام کرده‌اند و به عنوان دریافت کننده انسولین مطرح شده هستند، می‌توانند با مراجعه به سایت سلامت  محل، روز و ساعت دریافت واکسن را انتخاب کنند و نیازی به انتظار برای دریافت پیامک نوبت‌دهی نیست.

مدیر مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد با اشاره به این‌که بیماران دیابتی دریافت کننده انسولین که قبلا در سامانه ثبت‌نام نکرده‌اند خاطرنشان کرد: این افراد می‌توانند در روزهای اداری از ساعت ۸ تا ۱۲ به مرکز تحقیقاتی درمانی دیابت یزد برای تشکیل پرونده مراجعه کنند و یا در صورت داشتن هرگونه سوال با شماره ۳۷۲۸۳۲۳۷ تماس بگیرند.

 دکتر آقایی میبدی افزود: ۱۰۰ هزار بیمار دیابتی در استان یزد وجود دارد که از این تعداد حدود ۲۰ هزار نفر انسولین دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/ب 

منبع: فارس

کلیدواژه: تزریق واکسن کرونا خبرنگار تزریق واکسن واکسن کرونا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟

شاخص گلیسمی هندوانه ۱۰۳ و بار گلیسمی ۱۱۳۳ است. بلافاصله پس از مصرف، سطح قند افزایش می‌یابد و همچنین فیبر بسیار کمی دارد؛ بنابراین باید از لیست ترجیحات غذایی دیابتی حذف شود. در واقع از آنجایی که هندوانه دارای شاخص گلیسمی بالا، اما بار گلیسمی پایینی است، مصرف آن باید در مقادیر کم و همراه با غذا‌های حاوی چربی‌های سالم مانند دانه‌های روغنی و پروتئین باشد.

به گزارش اطلاعات آنلاین، هندوانه کم کالری، سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان به عنوان ویتامین A و C است، برای سلامت چشم ضروری است و می‌تواند سیستم ایمنی بدن را نیز تقویت کند.

بار گلیسمی هندوانه پایین است، یعنی حتی اگر قند خون شما را به سرعت نسبت به سایر غذا‌ها افزایش دهد، قند خون شما را خیلی بالا نمی‌برد. به همین دلیل، مصرف هندوانه در مقادیر متوسط و به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی سالم برای افراد مبتلا به دیابت بی خطر است.

دیگر خبرها

  • انسولین با کمک فناوری نانو خوراکی می‌شود
  • آمادگی پیام رسان بله برای ارائه خدمات به مسافران سرزمین وحی
  • سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد؛ نجات جان ۱۵۴ میلیون نفر با تزریق واکسن در ۵۰ سال گذشته
  • هندوانه برای دیابتی‌ها مفید است یا مضر؟
  • بله همراه با حجاج در سرزمین‌ وحی
  • دیدن و بوییدن غذا ممکن است به راه جدیدی برای درمان دیابت تبدیل شود
  • ۱۴۸ شعبه آماده دریافت آرای انتخاباتی آبادان
  • اگر واکسن آسترازنکا زده‌اید، بخوانید
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز