Web Analytics Made Easy - Statcounter

فیلم های منتخب در بخش نهایی و بخش اصلی جشنواره توسط هیئت داوران که متشکل از دکتراحمد الستی (رییس هیئت داوران)، مهرداداسکویی و روانبخش صادقی داوری شدند که  مستند ییلاق سرد توانست مقام اول را پس از رقابت با هزاران اثر از سراسر کشور کسب کند.

کارگردان جوان این اثر در گفت و گو باایرنا اعلام کرد: ییلاق سرد روند کوچ نشینی و زندگی عشایر را از دیرباز تاکنون از زبان عشایر روایت می کند و چالش هایی را که به مرور و درطول زمان برای این طوایف و اقوام بوجود آمده به تصویر می کشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسین فلاح زاده ادامه داد: روند شهرسازی و شهرک سازی بخصوص در کلانشهرها این اقوام وطوایف را بامشکل روبرو کرده است.ضمن اینکه با رشد این روند آسیب های طبیعی و زیست محیطی رو به افزایش است.

جشنواره ملی آسمان با موضوعات مختلف در روندی هفت ماهه به انجام رسید و آیین اختتامیه آن سه شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ برگزار شد. 

فلاح زاده گفت: این مستند هم اکنون در جشنواره ملی عکس و فیلم کویر و زندگی به عنوان نماینده فارس با چهارده اثر دیگر درحال رقابت است که اختتامیه این جشنواره به صورت مجازی در مرداد برگزار خواهد شد.  

عوامل فیلم مستند ییلاق سرد عبارتند از کارگردان : محمدحسین فلاح زاده، محسن دانشور بیری، تهیه کننده : محسن دانشور بیری، محمدحسین فلاح زاده، مجری طرح : محمد رئوف(آتلیه عکس کلاسیک) تحقیق وپژوهش : محمدحسین فلاح زاده. تصویر، تدوین و صداگذاری:  محسن دانشوربیری، آهنگساز :محسن فلاح زاده، محمدحسین فلاح زاده،مترجم:فاطمه صالحی. مدیر تولید : علی اصغرزارع. صدابردار : محمد حسین فلاح زاده. تنظیم صدا : مهدی صبور (شبگرد). پشتیبان فنی و امور رایانه : احسان فلاح زاده، علی رضا دلاور اردکانی. مدیرروابط عمومی : شیوا السادات عطاران.

برچسب‌ها زندگی عشایری تولید فیلم فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری تولید فیلم فارس زندگی عشایری تولید فیلم فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده «محمدشفیع فیضی‌زاده» در ایلام

ایسنا/ایلام مراسم تشییع شهید محمدشفیع فیضی‌زاده شهیدی که پس از ۴۱ سال تفحص شد، در ایلام با حضور با شکوه مردم استان حال برگزاری است.

بازآمدنت را بهار جشنی دوباره گرفته است. بهار شگفتی است، انگار بلوط‌ها جوان شده‌اند، بلبلان امروز بر سر گل‌ها چکامه‌سرایی نمی‌کنند مست از عطر حضور دوباره تو هستند.

شهر را برایت آذین بسته‌اند چنارهای قد کشیده ایلام از خبر آمدن فرزند آسمانی شهر به خلسه‌ای شگرف فرورفته‌اند.

خانواده و اهالی محله تو را به انتظار نشسته بودند سال‌ها، کودکان آن روزهای میدان شهدا و بلوار امام (ره)  مردان سرو قامتی شده‌اند و اینک در اداره امور جامعه نقش دارند راستی!  پس روزهای جنگ و دفاع عطر اقاقیای کمتر در شهر استشمام می‌شد از دیروز که تو به خانه ‌آمدی عطر ۴۱ بهار نبودنت با هم به شهر آمده است.

شهر امروز به استقبال عطر دل‌انگیزی آمده است که «محمدشفیع» از آسمان با خود برای ایلام به ارمغان آورده است. تشییع تو استقبال از آهل آسمان است و اهل ایلام میزبان آسمانیانند و این همه نور از برکت بازگشت تو به خانه و محله و شهر است

مراسم با شکوه تشییع شهید «محمدشفیع فیضی‌زاده»، شهید تازه تفحص شده دوران دفاع مقدس که پیکر پاکش پس از ۴۱ سال به آغوش خانواده و همشهریانش بازگشت، هم اکنون از میدان شهدای شهر ایلام تا سپاه ناحیه ایلام در حال برگزاری است. اردیبهشت امسال آسمان چه سخاوتمندانه بارید برکات الهی را برکت باران و برکت شهید.

چه عطر دل‌انگیزی، چه آرامش غیر قابل توصیفی، چه بهاری، چه بازگشتی، بازهم صوت آهنگران و قربانی باز هم یاد روزهای خوف و خطر...

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جشنواره دریای سرخ به فیلم ایرانی جایزه داد
  • حضور مرکز گسترش با ۲۲ کتاب در نمایشگاه کتاب تهران
  • جایزه اصلی هات‌داکس به «انقلاب» رسید
  • مستند «نغمه های فروزان» فیلمی درباره بدیع الزمان فروزانفر
  • «هات داکس» جایزه بهترین مستند بین‌المللی را به فیلم هندی داد
  • برگزاری مراسم تشییع شهید تازه تفحص شده «محمدشفیع فیضی‌زاده» در ایلام
  • مستند کوتاه ایرانی «با قید محرمانگی» در اوبرهاوزن آلمان
  • نگاه خلاقانه در ساخت مستند رادیویی تاثیرگذار است
  • اهدای جایزه احمد اقتداری به پژوهش‌های برگزیده خلیج فارس
  • تندیس‌های طلایی در دست راویان حقیقت