Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@21:35:28 GMT

شهرداری سنندج ۶۰ میلیارد تومان بدهی دارد

تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۱۶۳۳

شهرداری سنندج ۶۰ میلیارد تومان بدهی دارد

ایسنا/کردستان شهردار سنندج گفت: سال ۹۶ بدهی شهرداری ۱۲۰ میلیارد تومان بود که خوشبختانه این رقم در سال ۱۴۰۰ به ۶۰ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

حشمت‌اله صیدی امروز (۱۲ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: متاسفانه یک سال اخیر به واسطه تحریم‌های اقتصادی و شیوع ویروس کرونا یکی از سخت‌ترین سال‌های کشور بود؛ اما خدا را شاکرم که در پایان دوره خویش با دست پر از مردم شریف کردستان خداحافظی می‌کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه بودجه شهرداری در حال حاضر  ۶۵۰ میلیارد تومان و بدهی آن ۵۰ تا ۶۰ میلیارد است؛ افزود: شهرداری سنندج با آغاز اجرایی عملیات هر پروژه به پیمانکاران خود پیش پرداخت داده است.

صیدی از اعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری سنندج خبر داد و عنوان کرد: یکی از اقدامات بسیار خوبی که در شهرداری سنندج انجام شد؛ اعمال ماده ۱۰۱ قانون شهرداری‌ها بود و این اقدام حتی در دوره‌های بعد از ما نیز اعمال خواهد شد و در حال حاضر این ماده در حریم شهر نیز اعمال می‌شود.

وی به مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۵۰۰ میلیارد تومان از مطالبات شهرداری از دستگاه‌های اجرایی ثبت شده که ۲۴۵ میلیارد تومان آن در حال حاضر وصول شده است.

صیدی در خصوص بازپس‌گیری مطالبات شهرداری سنندج از اداره راه و شهرسازی اظهار کرد: خوشبختانه  ۱۲۶ قطعه زمین در شهرک بعثت، ۱۷۶ قطعه درشهرک ۵ آذر و ۱۵ قطعه نیز در زیباشهر و ۶ هزار و ۴۰۰ متر زمین با کاربری تجاری از راه و شهرسازی گرفته‌ایم که امید است در آن پروژه‌هایی در شان مردم در آن‌جا ساخته شود.

اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی و احداث تقاطع غیر هم‌سطح توحید

بلوار کردستان یکی از شریان‌های حرکتی اصلی شهر سنندج است که علاوه بر اتصال جنوب شرقی شهر به شمال غربی در راستای تکمیل رینگ غربی ـ شرقی شهر از مهم‌ترین عوامل موثر در کاهش ترافیک است و دسترسی سریع آسان را به بسیاری از مناطق مرکزی شهر میسر می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه طولی بلوار کردستان تا پل بیمارستان توحید و اتصال آن به بلوار ساحلی می‌تواند شهرک بهاران، ساحلی، پیام و مسیر منتهی به میدان جهاد محور کرمانشاه ـ سنندج را نیز به بلوار کردستان متصل کند.

شهردار سنندج طول اتصال بلور کردستان به بلوار ساحلی را ۲ هزار و ۳۰۰ متر اعلام کرد که یک هزار و ۲۰۰ متر آن در سنوات قبل انجام و یک کیلومتر آن در این دوره انجام شده است.

صیدی عنوان کرد: هدف از احداث تقاطع غیر هم‌سطح توحید و اتصال بلوار کردستان به بلوار ساحلی کاهش بار ترافیکی و توزیع ترافیک موجود است.

احداث بلوار ۲۴ متری عباس کمندی در آبیدر

حشمت‌اله صیدی در خصوص پروژه بلوار ۲۴ متری عباس کمندی در آبیدر گفت: با هدف حذف مشکلات و موانع ترافیکی موجود، ارتقای سطح بهره‌وری از پروژه‌های احداث شده تقاطع غیرهمسطح کوسه هجیج تا سه راهی تکیه و چمن و ایجاد گزینه‌های مناسب در کاهش مسیرهای اشباع شده در محدوده کمربندی غربی شهر، عملیات احداث فاز ۳ بلوار ۲۴ متری عباس کمندی در کمربندی آبیدر اجرا شد.

احداث تقاطع غیرهمسطح سنجرخان

وی اضافه کرد: احداث تقاطع غیرهمسطح سنجرخان با هدف کاهش تصادفات و ارتقا ایمنی با توجه به دارا بودن بالاترین کدهای ارتفاعی در پل‌ها، تسهیل دذ ترافیک عبوری و اتصال به کمربندی‌ها اصلی شهر از دیگر اقداماتی است که توسط شهرداری سنندج اجرا شده است.

صیدی اذعان کرد: احداث بلوار ۳۶ متری کامکارها در دگران سنندج، احداث میدان امام رضا(ع) در ورودی ناحیه منفصل شهری ننله و بلوار ۳۰ متری ناحیه منفصل شهری ننله از دیگر پروژه‌هایی است که توسط شهرداری سنندج اجرایی شده است.

نصب پیکره ایثار و مقاومت مردم کردستان در آبیدر

وی به نصب بزرگترین پیکره ایثار و مقاومت در کشور در شهر سنندج اظهار کرد: نصب المان‌ها و یدبودها در سطح شهر نقش بسزایی در انتقال فرهنگ‌ها و ارزش‌های آن دارد.

احداث پیاده‌راه فردوسی

صیدی پیاده راه فردوسی را اقدامی شاخص و بزرگ و برندی برای شهر سنندج دانست و افزود: احداث پیاده راه فردوسی سبب ایجاد فضای شهری سرزنده، پویا و مطلوب با حذف مسیر سواره و پیاده‌مدار کردن آن و تبدیل آن به فضای مطلوبی برای تعاملات اجتماعی و فرهنگی شهروندان و عاملی برای جذب گردشگر است.

وی احداث باند دوم بلوار کمال‌الملک، آسفالت و بهسازی معابر سطح شهر سنندج و احداث بلوار ۳۶ متری اتصال بلوار ساحلی به تقاطع غیر هم‌سطح سنجرخان و احداث بلوار ۳۶ متری جهت اتصال میدان امام رضا به کمربندی اسلام آباد را از دیگر اقدامات انجام گرفته توسط شهرداری عنوان کرد.

‌احداث کارخانه آسفالت ۱۶۰ تنی تمام اتوماتیک

حشمت‌اله صیدی در ادامه سخنان خود عنوان ‌احداث کارخانه آسفالت ۱۶۰ تنی تمام اتوماتیک را از دیگر اقدامات شهرداری سنندج برشمرد و افزود: کارخانه تمام اتوماتیک جدید آسفالت با ظرفیت ۱۶۰ تن در ساعت و با قابلیت استفاده از ۲۰ درصد مصالح بازیافت (تراشه آسفالت) است که بخش اعظمی از آسفالت مورد نیاز معابر شهری و پروژه‌ها را تامین خواهد کرد.

نوسازی و بهسازی ۲۷۰ دستگاه تاکسی و اتوبوس شهری، احداث پایانه حمل و نقل عمومی در میدان آزادی سنندج، آغاز ساماندهی ورودی سنندج-همدان (بلوار ابن سینا)، تکمیل فاز ۲ و ۳ کمربندی اسلام آباد، ثبت معدن سنگ لاشه، احداث میدان جهت اتصال بلوار ذکریای رازی به بلوار دانشجو در بهاران و احداث خیابان ۱۶ متری جهت اتصال شهرک شهرداری به بلوار ساحلی، اجرای تعریض ۲و نیم کیلومتری این غربی بلوار ساحلی، احداث بلوار ۳۰ متری ماموستا هه‌ژار در دگران و ساماندهی ورودی شهرک پنج آذر از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط این سازمان است.

راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ پلیس راهور و مرکز پایش تصویری شهرداری سنندج

شهردار سنندج همچنین به راه‌اندازی مرکز مانیتورینگ پلیس راهور و مرکز پایش تصویری شهرداری سنندج اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی این مرکز با هدف بهره‌مندی از سیستم هوشمند و دوربین‌های ثبت تخلفات رانندگی در سطح شهر به صورت الکترونیکی در راستای کنترل بار ترافیکی و کاهش آمار تصادفات در استان است.

صیدی ادامه داد: همچنین احداث بوستان ۲۰ هکتاری تفریحی و ورزشی و فرهنگی کوچک‌ره‌ش در دگران، پارک مشاهیر کورد در آبیدر، ساماندهی پارک امانیه و امیریه، ساماندهی میدان هفت آسیاب تا میدان حجاب در آبیدر، احداث مجموعه تفریحی زیپ‌لاین و پل معلق در آبیدر، احداث یک هکتار فضای سبز در کمربندی آبیدر، احداث حریم سبز بلوار ساحلی، عملیات ساماندهی بلوار انتظام، احداث پارک دو هکتاری به سبک باغ ایرانی در آبیدر، احداث ۷۰ هزار متر مربع فضای سبز در شهرک بهاران و ... از دیگر پروژه‌های اجرا شده در این دوره بوده است.

اضافه شدن ۱۳ دستگاه انواع ماشین آلات سبک و سنگین به ناوگان خودرویی آتش‌نشانی سنندج

به گفته وی، سال ۹۷ ناوگان خودرویی آتش‌نشانی دارای ۱۷ دستگاه بوده است که در سه سال اخیر ۱۳ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین به ناوگان خودرویی آتش‌نشانی سنندج اضافه شده است.

اجرای طرح ساماندهی دستفروشان پیاده‌راه فردوسی

شهردار سنندج اظهار کرد: بعد از اتمام پروژه پیاده‌راه فردوسی سنندج یکی از مطالبات شهروندان و برنامه مدیریت شهری بحث ساماندهای دستفروشان این مسیر بود.

حشمت‌اله صیدی خاطرنشان کرد: ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق موسیقی، برگزاری جشن‌های نوروزی متفاوت در ورزشگاه ۲۲ گولان، نام‌گذاری ششم اردیبهشت به نام روز سنه، تدوین دانشنامه سنندج و احداث مجتمع فرهنگی ـ هنری در خیابان شهدا و مشارکت در برگزاری رویدادهای مهم فرهنگی، احداث مسیر دوچرخه سواری به طول ۷ کیلومتر در آبیدر، احداث زمین ورزشی در ساحلی بهاران، برگزاری المپیادهای ورزشی سالیانه در محلات سطح شهر و احداث ست ورزشی صبحگاهی در آبیدر سنندج از جمله فعالیت‌های انجام شده حوزه فرهنگی، ورزشی و اجتماعی بود.

صیدی ادامه داد: تعداد پرسنل شهرداری سنندج از ۲ هزار و ۱۰۵ نفر در سال ۹۶ به یک‌هزار و ۹۰۰ نفر در سال‌جاری رسیده است و همچنین ۲۳۵ نفر از پرسنل شهرداری سنندج بازنشسته شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری سنندج در کل۵۵ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از بانک‌های استان وام دریافت کرده است که ۴۴ میلیارد تومان آن تسویه و ۱۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آن هنوز تسویه نشده است.

شهردار سنندج  در پایان در خصوص اقدامات صورت گرفته در حوزه سرمایه‌گذاری یادآور شد: احداث مجتمع تجاری و بازار بزرگ سنه‌سنتر، احداث شهربازی در پارک ملت، احداث مجتمع تجاری ـ خدماتی میدان مولوی، احداث مجتمع تجاری-خدماتی خیابان داراب، احداث شهربازی سرپوشیده فامیلی‌لند، راه‌اندازی سامانه هوشمند مدیریت پارک حاشیه‌ای، احداث مجتمع تجاری-خدماتی بلوار کردستان، احداث مجتمع مسکونی خیابان انوری و ... از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط شهرداری سنندج طی چهار سال اخیر است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی احداث مجتمع تجاری پیاده راه فردوسی دیگر اقدامات بلوار ساحلی بلوار کردستان شهرداری سنندج میلیارد تومان توسط شهرداری شهردار سنندج احداث تقاطع اتصال بلوار احداث بلوار راه اندازی شهر سنندج پروژه ها سطح شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۱۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود

شهردار یزد با بیان این که در اجرای پروژه هدایت آب های سطحی، ادعای انتقال روان آب‌ها به قنوات متروکه بی پایه و اساس است، گفت: سه مقصد نهایی و خروجی برای این کانال‌ها طراحی شده و به هیچ وجه در اجرای این طرح، آب‌های جمع آوری شده به درون قنوات هدایت نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری یزد، ابوالقاسم محی‌الدینی با اشاره به اینکه کانال‌ها و تأسیسات دفع آب‌های سطحی ایجاد شده توسط شهرداری بر اساس بررسی‌های کارشناسی ایجاد شده است، اظهار کرد: این کانال‌ها، روان آب‌های شهر یزد را به سه مقصد مسیل مرکزی شهر، محدوده آبخوان سیل بند شاهدیه واقع در جنوب شهر شاهدیه و آبخوان مجاور بوستان محیطی کویر واقع در بلوار نصر هدایت می‌کنند.

وی افزود: اجرای پروژه هدایت آب‌های سطحی در سال جاری متوقف نشده و این طرح در بلوار جمهوری اسلامی، بلوار نصر و بلوار آزادگان در دستور کار شهرداری بوده و در حال اجرا است.

شهردار یزد با تأکید مجدد بر اینکه در اجرای پروژه دفع آب‌های سطحی، روان آب‌ها به هیچ عنوان به قنوات متروکه هدایت نمی‌شود، اعلام کرد: تمام تلاش‌های شهرداری و شورای اسلامی شهر یزد در اجرای این پروژه، پیشگیری از مسدود شدن مسیرهای اصلی شهر، احیای مسیل مرکزی و هدایت آب‌های باران به سفره‌های زیرزمینی به صورت امن است تا فضایی شاداب برای شهروندان به دور از مشکلات ناشی از آب‌گرفتگی به وجود آید.

کد خبر 750931

دیگر خبرها

  • روان آب‌ها شهر یزد به درون قنوات هدایت نمی‌شود
  • روان آب‌ها به درون قنوات هدایت نمی‌شوند
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سنندج/ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه سطح شهر
  • قرارداد شهرداری تهران با چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار است
  • تسویه بدهی شهرداری با بانک‌ها/ قرارداد چین ابهامی ندارد
  • معاون شهردار تهران: قرارداد چین ابهامی ندارد و باعث افتخار ماست
  • آغاز طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج
  • وانت‌های میوه‌فروش در ۱۱ نقطه شهر سنندج ساماندهی می‌شوند
  • طرح ساماندهی وانت‌های میوه‌فروش در سنندج آغاز شد