Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@14:12:35 GMT

افزایش خسارت سیلاب گلستان به ۸۲۷ میلیارد ریال

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۶۵۲۲

افزایش خسارت سیلاب گلستان به ۸۲۷ میلیارد ریال

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، بارش شدید و رگباری باران روز‌های ۶ تا هشت مردادماه جاری دربرخی نقاط گلستان بویژه نواحی شرقی آن که بیشترین مقدار این نعمت الهی با ۱۹۵ میلی‌متر در ارتفاعات گالیکش ثبت شد اگرچه شادمانی کشاورزان را به همراه داشت، اما خسارتی نیز به بخش کشاورزی، راه‌ها، معابر و تاسیسات شهری و برخی منازل مردم این منطقه وارد کرد که طبق اعلام فرمانداران کلاله و گالیکش، عمده این خسارات با ۳۱۳ میلیارد و ۷۰۶ میلیون ریال و ۲۹۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال به ترتیب مربوط به این ۲ شهرستان بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



فرماندار گالیکش روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اساس ارزیابی‌های انجام شده بارش شدید و رگباری باران که سبب جاری شدن سیلاب در روز‌های ۶ و هفت مردادماه جاری در برخی مناطق روستایی و ۲ نقطه شهری این شهرستان شد در مجموع ۳۱۳ میلیارد و ۷۰۶ میلیون ریال به زیرساخت‌های گالیکش خسارت زد.

احمد تجری مفرد گفت که تخریب آسفالت، جاده‌های بین مزارع، خطوط انتقال لوله آب شرب، باغ‌ها و مزارع کشاورزی، تیر برق و مخابرات، شن ریزی و زیرسازی معابر، دیوار منازل و پرشدن کانال سیل بند از مهمترین خسارت سیلاب اخیر در روستا‌های فارسیان، لیرو، کیارام، پادلدل، سیجان، سندیکا، حسین آباد قربانی، یورت زینل، پنو، یورت کاظم، کریم آباد، قلی تپه، تلوستان، میرزاپانگ، فرنگ، آب پران، اسماعیل آباد، محمود آباد و خمیرآباد بخش مرکزی و روستا‌های قوشه چشمه، ترجنلی، پاسنگ بالا، قرق، کرنگ کفتر، منجلو، اجن قره خوجه، سرخن آباد و چقر بش قارداش بخش لوه گالیکش بوده است.

وی ادامه داد: طبق اعلام شهرداری گالیکش و صادق آباد بارندگی شدید این ۲ روز در مجموع ۴۰ میلیارد ریال به معابر شهری، زیرسازی، روسازی و ابنیه و پل این ۲ شهر خسارت زد.

به گفته تجری مفرد، سیلاب اخیر باعث خسارت ۱۰۰ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریالی به ۳۲ هکتار از زمین‌های زراعی گالیکش (۱۵ هکتار دیم و ۱۷ هکتار آبی)، چهار هکتار باغ، ۲۰ راس گوسفند، ۳۰ جایگاه دام، ۱۶۰ تن علوفه، ۱۰ کلنی زنبور عسل، ۷۰ کیلومتر جاده بین مزارع، یک ایستگاه پمپاژ، ۲ حلقه چاه، یک رشته قنات، ۴۰ کیلومتر کانال انتقال آب و ۲۰ بند سنتی کانال‌های آبیاری این شهرستان شد.

فرماندار گالیکش خسارت سیلاب به حوزه راه‌های این شهرستان را نیز ۳۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: در این رخداد طبیعی بخشی از پل تیمور دره فارسیان و پل لوه، یک کیلومتر از آسفالت جاده گالیکش - فارستان - کالپوش، ۳۰۰ متر آسفالت جاده لیرو و ۴۰۰ متر شانه راه تنگراه تخریب شد.

وی خسارت باران شدید روز‌های ۶ و هفت مرداد به حوزه آب و فاضلاب گالیکش را نیز ۴۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، بنیاد مسکن را ۶۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، امور منابع آب را ۱۳ میلیارد ریال، واحد‌های بوم‌گردی را ۶ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال، توزیع نیروی برق را ۲۰۶ میلیون ریال و آموزش و پرورش را ۲۵۰ میلیون ریال اعلام کرد.

همچنین طبق آخرین اعلام روابط عمومی فرمانداری آزادشهر، سیلاب اخیر به مزارع، باغ‌ها، دام و طیور و جاده‌های بین مزارع روستا‌های کاشیدار، وامنان و نراب بخش چشمه‌ساران این شهرستان درمجموع ۵۷ میلیارد ریال خسارت زد.

پیش از این نیز فرمانداران و مدیران شهرستان‌های کلاله، مینودشت، مراوه‌تپه و گنبدکاووس در گفتگو با ایرنا، میزان خسارت باران شدید و وقوع سیلاب روز‌های ۶ تا هشت مرداد به بخش‌های کشاورزی، راه‌ها، معابر و تاسیسات شهری و برخی منازل مردم این خطه را در مجموع ۴۵۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعلام کرده بودند.

۶ شهرستان گالیکش، گنبدکاووس، کلاله، مراوه‌تپه، مینودشت و آزادشهر حدود ۸۱۰ هزار نفر جمعیت دارند که در جریان بارندگی شدید، طغیان رودخانه‌ها و جریان یافتن سیلاب اواخر هفته گذشته متحمل بیشترین خسارت شدند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: المپیک 2020 توکیو تنفیذ حکم ریاست جمهوری ارشا اقدسی محمدرضا گرایی محمدهادی ساروی گنبدکاووس سیلاب خسارت سیل گلستان المپیک 2020 توکیو تنفیذ حکم ریاست جمهوری ارشا اقدسی محمدرضا گرایی محمدهادی ساروی میلیارد ریال میلیون ریال روز های ۶

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۶۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی

محمد جواد تشکری گفت: براساس ارزیابی سازمان جهاد کشاورزی استان، خسارات وارده به بخش باغی و زراعی شهرستان‌های بجنورد، اسفراین، بجنورد، جاجرم ۳۹ میلیارد تومان خسارت وارد شد که بیشترین خسارت در سنخواست از توابع شهرستان جاجرم به میزان ۲۵ میلیارد تومان گزارش شد.
وی افزود: وقوع سیلاب به ۷۲۸ هکتار از مزارع و ۹۰ هکتار از باغ ها‌ی سنخواست خسارت وارد شد.
تشکری با تأکید بر اینکه بیمه کشاورزی تنها و موثر‌ترین روشی که دولت می‌تواند از طریق آن برای جبران بخشی از خسارت‌ها به کشاورزان و باغداران کمک کند، گفت: همچنین ۵۸ کیلیومتر از جاده‌های بین مزارع ۲۰ تا ۳۰ درصد خسارت وارد شده است.
رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه از خسارت سیل به ۱۴ کانال و استخر وآب بند و ۵ رشته قنات در اسفراین و چهار واحد دامپروری نیز خبرداد.
خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار اراضی کشاورزی و باغی دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان شمالی بجنورد

دیگر خبرها

  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • خسارت سیل به تاسیسات آبفای تفت یزد
  • (تصاویر) خسارت تگرگ به منازل و خودرو‌ها در شهر مرزی درح _سربیشه خراسان جنوبی
  • خسارت سیلاب به خط انتقال آب ۳ روستای دزفول
  • آبشار لوه در هفته اخیر ۲ گردشگر را به کام مرگ برد
  • آسیب جدی به راه‌های شهرستان خوسف در پی جاری شدن سیلاب
  • آبشاره «لوه» گالیکش برای بار دوم در این هفته قربانی گرفت
  • آخرین وضعیت خسارت سیلاب در شهرستان دهلران