Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:11:30 GMT

کارخانه کربن فعال مروست نیازمند تسهیلات تکمیلی است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۷۷۱۰

کارخانه کربن فعال مروست نیازمند تسهیلات تکمیلی است

ایسنا/یزد فرماندار شهرستان خاتم با اشاره به آماده بهره‌برداری بودن فاز سوم ‌کنسانتره آهن آسمالون، از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی کارخانه کربن فعال مروست خبر داد و گفت: تکمیل و راه‌اندازی این واحد نیاز به تسهیلات تکمیلی دارد.

«جواد میربهبودی» در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک تبدیل بخش مروست از توابع این شهرستان به شهرستانی مجزا، از جمله اقدامات شاخص انجام شده در مروست از ابتدای تصدی خود را اجرای رینگ برق ابرکوه - اسمالون به طول ۸۹ کیلومتر با اعتبار بیش از ١٠٠ میلیارد تومان و همچنین شروع فاز دوم این طرح از خردادماه سال جاری از اسمالون به مروست به طول ۶۹ کیلومتر با اعتبار ٧۵میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: هر دو فاز این طرح که در راستای برقراری شبکه برق پایدار برای ایجاد صنایع سنگین در منطقه، عملیاتی شد با مشارکت ایمیدرو، برق منطقه‌ای یزد و شرکت آریا جنوب ایرانیان(اسمالون) در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه از پیگیری صدور مجوز بیمارستان ۶۴ تختخوابی و انعقاد تفاهم‌نامه خیری برای ساخت فاز اول این طرح به صورت خیری ۳۲ تخت‌خوابه توسط شرکت آریا جنوب ایرانیان اسمالون طی مدت دو سال خبر داد و افزود: طرح اورژانس ١١۵ مروست نیز با پیشرفت فیزیکی بیش از ٩٠ درصد در حال انجام است.

میربهبودی همچنین از آماده بهره‌برداری بودن ساختمان دیالیز مروست با زیربنای ٢٠٠مترمربع با کمک‌های خیری و مردمی خبر داد و گفت: این طرح به محض تجهیز بهره‌برداری خواهد شد.

وی در این باره متذکر شد: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی سال گذشته طی نشست مشترک در بخشداری مروست قول تجهیزات را بدین صورت که ساختمان به صورت خیری انجام و تجهیزات توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین شود، داده بودند.

فرماندار شهرستان خاتم تعریض و بهسازی راه هرات - هرابرجان به طول هفت کیلومتر، اجرای قطعه ۴ سه‌راهی ابرکوه، مروست و کمربندی مروست به طول سه کیلومتر که  در حال حاضر فعال و تامین اعتبار آن از محل اعتبارات جهش تولید و کمیته برنامه‌ریزی شهرستان در دستور کار است، روکش محور مروست- یزد به طول ٩ کیلومتر، روکش محور کرخنگان - چنارناز به طول چهار کیلومتر و نیز شروع عملیات اجرایی باند دوم محور هرات - هرابرجان از هفته دولت سال گذشته که در حال حاضر  به طول ۲۷.۵ کیلومتر زیرسازی این مسیر، انجام و ۳۰ میلیارد تومان هزینه شده است، را از جمله طرح‌های شاخص حوزه راه طی این مدت برشمرد و گفت: در مجموع کل اعتبار هزینه شده در حوزه راه بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان است.

میربهبودی در بخش دیگری از سخنانش به اجرای طرح استخر سرپوشیده مروست با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد اشاره و عنوان کرد: طرح مجتمع فرهنگی هنری مروست نیز دارای پیشرفت فیزیکی ٧٠ درصد است.

وی از تامین زمین برای ٢۵ واحد مسکونی در قالب طرح اقدام ملی در مروست که در دهه فجر سال گذشته کلنگ زنی شد، خبر داد و گفت: در حوزه مخابرات افزایش تکنولوژی سایت بی‌تی‌اس تلفن همراه و اجرای فیبرنوری در سطح شهر مروست و  روستاهای تابع این شهرستان انجام شده است.

این مسئول از برق‌رسانی به ۱۰ روستا و آبادی در شهرستان، ساخت فاز سوم ‌کنسانتره آهن اسمالون که در مراحل پایانی و آماده بهره‌برداری است و پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی کارخانه کربن فعال مروست که برای تکمیل و راه‌اندازی نیاز به تسهیلات تکمیلی از بانک صنعت و معدن دارد، به عنوان دیگر طرح‌های شاخص در شهرستان مروست طی مدت تصدی خود یاد کرد و در این مورد ابراز امیدواری کرد که طرح‌های نیمه تمام توسط مسئولان و سرپرست فرمانداری شهرستان به صورت ویژه مورد پیگیری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال ارتقاء بخش مروست به  شهرستان و همزمان ارتقاء دهستان ایثار(کرخنگان و چنارناز) به بخش مستقل، افتتاح بخشداری مرکزی و استقرار در دهستان ترکان و هرابرجان در راستای خدمات رسانی بهتر به مردم این دهستان، انجام شد.

میربهبودی در پایان نیز از حمایت‌های مسئولان استانی به ویژه دکتر طالبی استاندار یزد، صباغیان نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، همچنین از کمک خیرین منطقه به ویژه نجمی‌نیا مدیر عامل شرکت آریا جنوب ایرانیان بابت مسئولیت اجتماعی که در اجرای طرح‌های خیری شهرستان خاتم و مروست دارند، قدردانی کرد.

یاداور می‌شود؛ در مراسمی که به تازگی به مناسبت افتتاح شهرستان مروست با حضور مردم و مسئولان برگزار شد، «محمدعلی طالبی» استاندار یزد از میربهبودی فرماندار خاتم بابت عملکرد موفقیت آمیزش در شهرستان‌های مروست و خاتم تقدیر وتشکر کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی فرمانداري خاتم شهرستان مروست پیشرفت فیزیکی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل بهبود تغذیه و جایگاه دام وزارت جهادکشاورزی در حاشیه بازدید از شرکت دامداران شهرستان نیشابور  گفت:پایداری تولید شرط اولیه امنیت غذایی است و اکنون جنگ علوفه بصورت نرم در کنار جنگ آب شروع شده است و کشت گیاهان کم آب طلب مانند سورگوم بجای ذرت علوفه‌ای اهمیتی بالاتر از بقایا وبازماند‌های این بخش دارد.

سید احمد رضا سید علیان افزود: در کشور ۸ سایت تبدیل بقایا به خوراک دام وجود دارد که مجموعه نیشابور تنها کارخانه شرق کشور است.

 معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی نیشابور  هم دراین بازدید با بیان اینکه شهرستان نیشابور از شهرستان‌های پیشرو در زمینه دام در خراسان رضوی است گفت: این شهرستان با بیش از ۶۱ هزار راس دام سنگین و تولید شیری حدود ۲۶ هزار تن در سال در استان در رتبه اول و در تولید گوشت با ۷ هزار و ۵۰۰ تن در سال، رتبه دوم استانی را دارد.

علی مبارکی افزود: در بخش کشاورزی بیش از ۳۰ درصد بقایا داریم و قسمت عمده آن یا سوزانده ویا به دور ریخته می‌شود که باعث ایجاد مشکلات زیست محیطی می‌شود و از طرفی نیاز شدید به واردات نهاده‌های خام دامی از خارج کشور صدور مجوز‌ها و تسهیلات لازم برای بازگرداندن این پسماند‌ها به چرخه خوراک دامضروری است.

وی گفت: شرکت تعاونی دامداران با داشتن زنجیره‌ای کامل از شیر خام، کارخانه تولید خوراک دام و تاسیس کارخانه تولید خوراک دام از بقایا و پسماند‌های بخش کشاورزی و ارائه مشاوره‌های آموزشی به دامداران، از شرکت‌های نمونه کشوری و استانی در شهرستان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • بنگاه‌های اقتصادی موظف به بکارگیری نیروهای بومی رزن هستند
  • لزوم استفاده ازضایعات بخش کشاورزی در کارخانجات تبدیل خوراک دام
  • کشف کالای قاچاق در مروست
  • نیازمند آگاه‌سازی پایدار برای نسل جدید هستیم
  • احداث آسفالت بازیافتی تا پایان سال/تولید ۱.۵ میلیون تن آسفالت برای ۱۴۰۳
  • زیرسازی ۸۶ کیلومتر راه روستایی در استان اصفهان انجام شد
  • (تصاویر) زنان فوتبالیستی که مردان از بازی مقابل آنها می‌ترسیدند!
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار
  • تکمیل جاده سربند- مشگین‌شهر نیازمند یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است