Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@09:04:33 GMT

لبنان| تاکید حزب‌الله بر تکمیل تحقیقات حوادث «خلده»

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۱۸۵۴۶

لبنان| تاکید حزب‌الله بر تکمیل تحقیقات حوادث «خلده»

هم‌زمان با سالگرد انفجار بیروت مراجع امنیتی لبنان درباره سوءاستفاده برخی طرف‌ها که بی‌ارتباط با حوادث خلده نیستند برای موج‌سواری بر مصیبت مردم هشدار می‌دهند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه البناء، منابع آگاه لبنانی گزارش می‌دهند که همزمان با سالگرد انفجار مهیب بندر بیروت برخی طرف‌ها در تلاش برای موج‌سواری بر رنج و مصیبت شهروندان لبنانی و قربانیان این انفجار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منابع اعلام کردند، در حالی که بر خلاف وعده‌های مسئولان، دولت لبنان قبل از 4 آگوست تشکیل نشده و هنوز بعد از دیدار چهارم میان «میشل عون» رئیس جمهوری کشور و «نجیب میقاتی» نخست وزیر مکلف چشم انداز محکمی برای حل بحران سیاسی دیده نمی‌شود هم‌زمانی سالگرد انفجار مهیب بندر بیروت و حوادث اخیر در منطقه «خلده» در جنوب بیروت به فضای متشنج کشور دامن می‌زند.

بر اساس گزارش منابع آگاه، در حالیکه مردم لبنان امروز مشغول برگزاری مراسم یادبود قربانیان انفجار مهیب بندر بیروت هستند مراجع امنیتی رسمی درباره احتمال وقوع برخی حوادث مشکوک و هرج و مرج امنیتی در شماری از مناطق به ویژه مناطق اطراف بندر و میدان شهدا بیروت و ورود خرابکاران به روند تظاهرات و سوء استفاده از خشم و رنج خانواده‌های شهدا و مجروحان و همه آسیب‌دیدگان از این حادثه مهیب جهت ایجاد هرج و مرج در خدمت پروژه‌های سیاسی خارجی هشدار می‌دهند.

بیانیه حزب الله در سالروز انفجار بندر بیروت؛ مردم لبنان متحد شوندرئیس پارلمان لبنان خواستار قصاص عاملان انفجار بیروت شدلبنان و اولین سالگرد انفجار بندر بیروت؛ زخم‌هایی که التیام نیافته است/ گزارش اختصاصی

این منابع تاکید کردند که برخی احزاب داخلی و خارجی در تلاش برای سوء استفاده از فضای سالگرد انفجار بیروت در رسانه‌ها و نیز میدان‌ها هستند؛ به ویژه این که هدف اصلی آنها تحریک مردم علیه حزب الله و معرفی این حزب به عنوان عامل اصلی سقوط اقتصادی و مالی لبنان است.

منابع لبنانی ایجاد هرج و مرجی که امروز برخی طرف‌ها قصد آن را دارند را مرتبط با عوامل حوادث خلده که توسط سازمان‌های اطلاعاتی و سفارت‌های خاص سازماندهی شده بود دانستند و اعلام کردند که حادثه خلده مقدمه‌ای برای ایجاد یک درگیری بزرگ فرقه‌ای در مراسم بزرگداشت قربانیان انفجار بیروت است.

این منابع همچنین درباره انفجار اوضاع امنیتی و تهدید ثبات داخلی با توجه به تزلزل مسئولان در تشکیل دولت در شرایط فروپاشی اقتصادی و اجتماعی و مالی هشدار داده و اعلام کردند که یک طرح خارجی گسترده برای تجزیه تدریجی لبنان وجود دارد.

تاکید حزب‌الله بر تکمیل تحقیقات حوادث خلده

از طرف دیگر سید «هاشم صفی‌الدین» رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با اشاره به اینکه حزب الله منتظر نتیجه تحقیقات حوادث جنایت‌کارانه اخیر در منطقه خلده است بر ضرورت تکمیل تحقیقات در این زمینه تاکید کرد.

وی اظهار داشت که ما اکنون منتظر نتیجه نهایی درباره حوادث اخیر منطقه خلده هستیم که ارتش به دست خواهد آورد و پس از آن می‌توانیم درباره این موضوع با جزئیات بیشتری صحبت کنیم؛ اما موضوع پذیرفته شده و بی چون چرا که هرگز جای تردیدی درباره آن وجود ندارد این است که عزت و کرامت مردم بالاتر از هر چیزی است.

رئیس شورای اجرایی حزب الله در پایان گفت که طرفداران مقاومت همواره سرسخت و قدرتمند بوده‌اند و در مواقعی که برخی برای ایجاد هرج و مرج و رسیدن به اهداف مخرب تلاش می‌کنند اهالی مقاومت همیشه اهل صبر و فداکاری هستند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سالگرد انفجار انفجار بیروت بندر بیروت حزب الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۱۸۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بار دیگر تهدیدهای توخالی مقامات این رژیم علیه مقاومت لبنان را تکرار کرد.

به گزارش ایسنا، «یسرائیل کاتس» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در این باره گفت که اگر حزب‌الله از نوار مرزی دور نشود، رژیم اشغالگر مناطقی از جنوب لبنان را اشغال خواهد کرد.

طبق گزارش اسپوتنیک، کاتس در دیدار با «استفان سژورنه» همتای فرانسوی خود در تل‌آویو افزود: اگر حزب‌الله عقب‌نشینی نکند، اسرائیل به یک جنگ همه‌جانبه با آن نزدیک خواهد شد.

وی ادامه داد: اسرائیل در سراسر لبنان با حزب‌الله خواهد جنگید و مناطق وسیعی را در جنوب لبنان اشغال خواهد کرد و این مناطق به‌عنوان یک منطقه امنیتی در کنترل ارتش باقی می‌ماند و به ساکنان شمال این امکان را می‌دهد که به سلامت به خانه‌های خود بازگردند.

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی تاکید کرد: ما به وضعیت ۶ اکتبر برنمی‌گردیم.

نوار مرزی لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی فلسطین طی روزهای اخیر شاهد تشدید تنش بوده است و هم‌زمان مقامات رژیم صهیونیستی به انجام حملات گسترده به لبنان تهدید کرده‌اند.

این درگیری‌ها در پی حملات رژیم صهیونیستی به غیرنظامیان در خاک لبنان و در مقابل حملات موشکی شدید حزب‌الله به مواضع و پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی تشدید شد.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های گسترده دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه+تصاویر
  • تکمیل باند دوم جاده امیدیه تا سه راهی آغاجاری
  • رژیم صهیونیستی: حزب‌الله از مرزها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم
  • دیدار دوم شهرداری گرگان و الریاضی لبنان؛ چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت
  • فیلم| سخنگوی قوه قضائیه: پرونده «باغ ازگل» در حال تکمیل تحقیقات مقدماتی است
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • حملات حزب‌الله به چند پایگاه صهیونیستی
  • حزب‌الله لبنان موضع «السماقه» را هدف قرار داد
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم