Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@11:38:12 GMT

وضعیت کرونایی البرز وارد مرحله بحرانی شده است

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۰۲۷۳

وضعیت کرونایی البرز وارد مرحله بحرانی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، ناصر مقدم پیش از ظهر چهارشنبه در حاشیه کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان البرز اظهار کرد: بنا اعلام مسئولان حوزه بهداشت و درمان استان، وضعیت کرونایی البرز وارد مرحله بحرانی شده است

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مراجعین، مبتلایان و متوفیان ناشی از کرونا دارای روندی فزاینده و نگران‌کننده بوده و سیر صعودی دارد، ادامه داد: این امر به دلیل گسترش کرونای دلتا در این است، بنابراین رعایت پروتکل‌های بهداشتی و حفظ فاصله‌گذاری اجتماعی به دلیل سرایت‌پذیری بیشتر این ویروس جهش یافته باید به اولویت اصلی شهروندان تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز بیان کرد: تلاطم وضعیت بیماری کووید -۱۹ در این استان عاملی برای افزایش تعداد جلسات قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا نیز شده و مسئولان این ستاد، به طور منظم و مستمر با بررسی آخرین وضعیت این بیماری در البرز تصمیم‌گیری کرده و هماهنگی برای انجام اقدامات لازم را اتخاذ می‌کنند.

وی تصریح کرد: با این اوصاف نباید از یاد ببریم که آحاد جامعه نقشی اصلی و محوری در کنترل یا تشدید وضعیت بیماری کووید -۱۹ دارند و در واقع لازمه اثربخشی و موفقیت تصمیمات ستاد و تلاش مسئولان، مشارکت و اهتمام عموم مردم در کنترل اوضاع است.

مقدم خاطرنشان کرد: بر این اساس از همه هم‌استانی‌ها می‌خواهیم تا با وجود شرایط و سختی‌های موجود بیش از پیش مسئولان را در کنترل و بهبود شرایط کرونایی البرز، یاری و همراهی کنند، به ویژه اینکه حفظ سلامتی و جان همه اقشار جامعه امری بسیار مهم و وظیفه‌ی همگانی ما است.

ظرفیت‌های بیمارستانی البرز تکمیل و در حالت اشباع است

وی با بیان اینکه بنا بر گزارش‌های رسیده مراکز درمانی استان البرز هیچ‌گونه کمبود دارو ندارند، گفت: در صورت ادامه روند فعلی و افزایش چشمگیر مراجعین و بستری‌ها، موضوع و مشکل کمبود تخت خالی بیمارستانی، به‌صورت جدی مطرح است و در حال حاضر ظرفیت‌های بیمارستانی البرز تکمیل و در حالت اشباع است و توان لازم برای افزایش بستری‌های بیشتر را ندارد.

مسئول کمیته اطلاع‌رسانی و مدیریت جو روانی ستاد مبارزه با بیماری کرونا در استان البرز اظهار کرد: روند واکسیناسیون مردم و گروه‌های هدف در البرز به خوبی در حال انجام است و در حال حاضر متولدین سال ۱۳۴۷ و قبل از آن می‌توانند پس از ثبت نام در سامانه مربوطه به نشانی salamat.org نسبت به انجام اقدامات لازم برای واکسیناسیون خود اقدام کنند.

وی بیان کرد: در همین راستا واکسیناسیون مرحله اول حدود ۴۰۰ نفر از اصحاب رسانه البرز، اقدام ارزشمند و قابل تقدیری بود که دانشگاه علوم پزشکی استان به خوبی آن را اجرا کرد و این اقدام در نوع خود در کشور بی‌سابقه است.

مقدم متذکر شد: بیانگر توجه خاص مسئولین ارشد استان البرز به نقش‌آفرینی و اثرگذاری اصحاب پرتلاش خبر و رسانه و نیز همکاری مطلوب مسئولین و دستگاه‌های مسئول نسبت به حفظ سلامت و جان عزیزانی است که با قبول مخاطرات، ضمن حضور در جبهه‌های سلامت، با انعکاس اخبار و انتشار مطالب، یاریگر پرسنل بهداشت و درمان هستند.

کد خبر 5273546

منبع: مهر

کلیدواژه: ناصر مقدم ارشاد البرز ویروس کرونا ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه گرگان محرم 1400 خطبه های نماز جمعه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اردبیل عکس استانها ایلام عید غدیر خم استان البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۰۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات

به گزارش «تابناک» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پرویز سروری عضو شورای مرکزی جمعیت رهپویان در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهمیت مشارکت در دور دوم انتخابات مجلس گفت:بنده به عنوان یک فعال سیاسی از مردم کشور تقاضا می‌کنم که با حضور حداکثری در دور دوم انتخابات نمایندگان را با قدرت راهی خانه ملت کنند تا آنها بتوانند حقوق مردم را قاطعانه پیگیری کنند.

وی افزود: انتخاب همه افرادی که وارد مجلس می‌شوند اهمیت بسزایی دارد چرا که با یک رأی وکلای ملت یه لایحه تصویب و یا یک وزیر استیضاح می‌شود. 

سروری ادامه داد: فرد فرد نمایندگان این توانایی را دارند که سرنوشت بودجه سالیانه را رقم بزنند لذا اکنون مشارکت در انتخاب پانزده درصد نمایندگان مجلس نقش بی بدیلی در آینده کشور دارد از طرفی نماینده‌ای که با رای بالا وارد مجلس می‌شود قدرت و کارایی بیشتری دارد.

مرحله دوم انتخابات مجلس جمعه این هفته  برای ۴۵ کرسی، در ۱۵ استان و در ۴۷ شهرستان برگزار می‌شود.

انتخابات مرحله دوم در حوزه انتخابیه تبریز آذرشهر و اسکو، حوزه تهران، ری، شمیرانات، اسلام‌شهر و پردیس، حوزه آبادان، حوزه شیراز، حوزه کرمانشاه، حوزه خرم‌آباد، حوزه قائمشهر و حوزه ملایر به‌صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

دیگر خبرها

  • ریوالدو وارد جنجال شد: بارسلونا به بازیکنی که در برزیل درخشیده بازی نمی‌دهد!
  • هشدار سقوط سنگ در جاده کرج _ چالوس
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • آخرین وضعیت تامین داروهای تالاسمی اعلام شد
  • وضعیت جاده‌ها / ترافیک سنگین در آزادراه‌های البرز
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • سامانه بارشی جدید از فردا وارد کشور می شود
  • آخرین وضعیت ترافیکی آزادراه کرج تهران در ۱۶ اردیبهشت
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان؛ آخرین وضعیت شهرتان را ببینید