Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطلب ارسالی چهارشنبه روابط عمومی دانشگاه شیراز به ایرنا بیانگر این است که انتخاب استاد دانشگاه شیراز در آیین نکوداشت اعضای هیات‌علمی نمونه کشوری در سال تحصیلی ۱۳۹۹_۱۴۰۰ با حضور وزیر علوم تحقیقات و فناوری،در سالن شهدای جهاد علمی این وزارتخانه برگزار شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این آیین اظهار کرد: آموزش عالی کشور بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی با بازسازی جدید و تغییر و دگرگونی‌های ایجاد شده، طی دوره ۲۰ساله در تربیت نیروی انسانی متخصص بسیار موفق عمل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



منصور غلامی افزود: خیلی وقت‌ها شاید فضاهایی که در حاشیه انتظارات هر مجامع علمی شکل می گیرد فاقد مطالب کافی و کامل از موضوع باشد و باعث شود که این تصور پیش آید که جامعه علمی ما احیاناً کم‌کاری کرده یا به سمت برآورده کردن نیازهای جامعه حرکت نکرده است، در حالیکه با اذعان همه دانشمندان، نخبگان، محققان و … حرکت قابل توجهی کرده است.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: در فضاهای علمی نیازمند فضای آرام و به دور از تنش و فضای پر از امید و نیاز هستیم، این یاز ضروری است برای اینکه بتوانیم آرامش فکری و تمرکز اندیشه را در امیدهای علمی فراهم کنیم.

غلامی ابراز کرد: امیدواریم که در ماه های پیش رو و سال های آینده به نحو شایسته ای این محدودیت ها کمتر شود و دست و بال مجموعه کشور و دانشگاه ها و دولت برای فراهم کردن امکانات و بسترها و فعالیت های علمی بیشتر از آنچه که بوده شود و شاهد شکوفایی عمیق تر و گسترده تری از حوزه علم و دانش و فناوری باشیم.

وی اظهار داشت: اعتقاد دارم باید قدردان سرمایه‌های علمی جامعه باشیم. اینها گنجینه‌های پربها و بی بدیل هستند که هم باید برای داشتن آنها خداوند را شکر کنیم و هم برای بهره بردن از وجود ارزشمندشان تلاش کنیم؛ از ظرفیت‌های جوان و نخبه علمی کشور نیز نباید غفلت کنیم. کرسی‌های آموزش عالی کم‌کم باید به نسل‌های جوان، تاثیرگذار و دانشمند تحویل شود تا جامعه از وجود آنان بهره ببرد. باید تلاش شود تعداد استادانی که دارای ویژگی‌های برتر و نمونه هستند در دانشگاه‌ها افزایش یابند.

 
تقدیر از اعضای هیأت‌علمی نمونه همیشه ادامه داشته باشد

قائم‌مقام وزیر علوم و رییس مرکز هیات‌های امنا و هیات‌های ممیزه نیز در بیست و هشتمین آیین نکوداشت اعضای هیات علمی نمونه کشوری گفت:پس از اعلام به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزشی و پژوهشی، در موعد مقرر اسامی و پرونده ۷۵ نفر را دریافت کردیم. افراد در چهار شاخه علوم انسانی و هنر، علوم پایه، علوم فنی و مهندسی و کشاورزی و دامپروری بررسی و انتخاب شدند. کمیسیونی مرکب از معاونین وزارت و اساتید نمونه سال‌های قبل از میان این افراد، اعضای نمونه هیئت علمی را انتخاب کردند.

عبدالرضا باقری اضافه کرد که از میان ۷۵ نفر معرفی شده از ۳۱ دانشگاه و مرکز آموزش عالی، ۱۷ نفر عضو نمونه هیئت علمی از ۱۵ دانشگاه و مرکز آموزش عالی انتخاب شدند.

 
جای خالی معاونت بین‌الملل در دانشگاه‌ها

احمد شیخی عضو هیئت‌ علمی دانشگاه شیراز در این نشست گفت: جامعه دانشگاهی باید پویا باشد. انزوا ریشه‌ همه مفاسد است. یکی از دردهای کشورها همین انزوا است. دانشگاه جایی است که باید جهانی فکر کنیم. اینکه ما حصار بکشیم دور خود اشتباه است. همچنین جای معاونت بین‌الملل در دانشگاه‌های سطح یک کشور بسیار خالی است. اولین کار مهم فعال‌کردن معاونت بین‌الملل در دانشگاه‌هاست.

برچسب‌ها دانشگاه شیراز شیراز دانشگاه فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه شیراز شیراز دانشگاه دانشگاه شیراز شیراز دانشگاه فارس دانشگاه شیراز دانشگاه ها علمی نمونه آموزش عالی وزیر علوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس آغاز به کار کرد.

اجلاس کارگروه کشوری علوم اجتماعی با بررسی مباحث علوم اجتماعی در راستای سند تحول و تعالی و به‌منظور عملیاتی کردن برنامه‌های راهبردی دانشگاه با هدف توان‌افزایی مدیران گروه علوم اجتماعی از دقایقی پیش در سالن کنفرانس حوزه ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس با حضور اعضای این کارگروه شروع به کار کرد.

مقرر شده این اجلاسیه با هدف هم‌افزایی در قالب‌ها و کمیته‌های کارگروه سیاست‌گذاری و نظارت گروه اجتماعی، کارگروه تولید محتوا، کارگروه شاخص‌سازی در علوم اجتماعی، کارگروه راهبردی و آینده‌پژوهی در ساختمان شهید سلیمانی (اداری) به کار خود ادامه دهد.

نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی امروز و فردا در دانشگاه آزاد اسلامی واحد چالوس برپاست.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نخستین اجلاسیه گروه کشوری علوم اجتماعی آغاز به کار کرد
  • گردهمایی بزرگ تاریخ علم
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • کنکور در کمال امنیت و صحت برگزار شد/ تکرار در یک منطقه سیل زده
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • عضو هیأت علمی دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان استاد نمونه کشوری شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز