Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام قاسم جعفرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اساس تربیت انسان را کانون خانواده عنوان و اظهار کرد: سوره هل اتی در روز ۲۵ ذی الحجه در شأن اهل بیت پیامبر (ص) نازل شد که پس از سه روز روزه و انفاق افطار خود، از طرف خداوند اطعام شدند. چنین روزی از آن رو به «روز خانواده» موسوم شده است که بهترین تجلی از خانواده اسلامی را به نمایش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: اهل بیت پیامبر اکرم (ص) خانواده‌ای بود که در آن بندگی حضرت حق و ایثار در راه خدا نصب العین همه افراد بوده و رمز و راز بقای خانواده را در «مودت و رحمت» دانسته و بر تفاهم، احترام متقابل، شخصیت بخشیدن به همسر و فرزندان، مشارکت، تعاون، همدلی و تسکین و آرامش بخشی تاکید داشتند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل در تعریف خانواده سالم گفت: خانواده سالم و متعادل، خانواده‌ای است که در آن حریم حرمت افراد پاس داشته می‌شود و نیازهای عاطفی، روانی زیستی و حیاتی به خوبی و به درستی پاسخ داده می‌شود و در زندگی حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین علی (ع) شاهد دورنمایی کامل از زندگی توأم با مودت و رحمت در آرامشی روحانی و سلامت اخلاقی هستیم.

حجت الاسلام جعفرزاده افزود: خانواده به‌عنوان کوچک‌ترین نهاد اجتماعی، آسیب پذیرترین گروه در برابر آسیب‌های اجتماعی است به طوری که اکثر مشکلات و آسیب‌ها ابتدا در خانواده‌ها بروز پیدا می‌کند و در صورت عدم پیشگیری و برخورد ناصحیح با آنها، به درون جامعه نیز رسوخ می‌کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل به نقش خانواده در تعلیم و تربیت اشاره کرد و افزود: نقش خانواده به‌عنوان اثرگذارترین نهاد تربیتی در پرورش و تربیت سرمایه‌های انسانی که از بزرگترین پشتوانه‌های توسعه و تعالی هر کشوری به شمار می‌آید، از چنان اهمیتی برخوردار می‌باشد که سلامت و صلابت هر جامعه‌ای مرهون وجود خانواده‌های سالم، عفیف و با تقوا است.

وی در ادامه به زمینه‌های لازم برای تشکیل خانواده سالم از نظر اسلام اشاره کرده و گفت: انتخاب همسر مناسب در گام اول، التزام به تقوا و اجتناب از محرمات، قدردانی از زحمات یکدیگر، رعایت سلسله مراتب و احترام به بزرگ‌تر، مسئولیت پذیری اعضای خانواده، تعهد اعضای خانواده نسبت به یکدیگر، آرمش و سکون در خانه، عشق و محبت نسبت به یکدیگر، عدالت در بین اعضای خانواده، حرکت به سمت کمال به صورت جمعی، انعطاف پذیری و گذشت، روحیه تعاون و همکاری، رشد متعادل و هماهنگ در ابعاد مختلف از شاخصه اصلی خانواده سالم از نظر اسلام است.

کد خبر 5273738

منبع: مهر

کلیدواژه: خانواده ویروس کرونا بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا کرمانشاه گرگان محرم 1400 شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خطبه های نماز جمعه اردبیل ایلام عکس استانها واکسیناسیون خانواده سالم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی روز ماما را تبریک گفت و از تلاش‌های جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت قدردانی کرد.‌ - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در پیامی روز ماما را تبریک گفت و از تلاش‌های جامعه مامایی در اجرای سیاست‌های جوان‌سازی جمعیت قدردانی کرد.‌

``پیام بهرام عین‌اللهی به شرح زیر است:

بسمه تعالی

روز جهانی ماما، فرصت مناسبی برای یادآوری اهمیت جایگاه مامایی در نظام سلامت و پاسداشت حرفه‌ای مقدس و موثر در تحقق اهداف و برنامه‌های نظام بهداشتی و درمانی کشور است.

سالخوردگی جمعیت تهدیدی برای آینده کشور

قشری سختکوش و صبور که خدمات آنان، ایران اسلامی را به پرچمدار ترویج فرهنگ خانواده محور در دنیا تبدیل کرده است.

اینجانب با تبریک این روز ارزشمند و با شعار "هر ماما یک سفیر جوانی جمعیت"؛ ضمن اهتمام مجدانه در راستای ارتقاءکرامت این عزیزان، جایگاه والای جامعه ی پرتلاش مامایی در اجرای موفق برنامه جوانی جمعیت به عنوان یکی از سیاست‌های کلان حکمرانی سلامت، که ضامن حیات و توسعه نهاد اصیل خانواده‌  بوده است را ارج می‌نهم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آنروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • آونروا: کودکان غزه‌ سطوح مخرب آسیب روانی را تجربه می‌کنند
  • فرصت ۲ ماهه دستگاه‌ها برای تهیه برنامه عملیاتی امنیت غذایی
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • ضرورت آماده سازی زیرساخت‌های فرزندآوری در کشور
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • قدردانی وزیر بهداشت از تلاش ماماها برای جوان‌سازی جمعیت
  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • مشارکت مردمی و تامین امنیت خاطر در سرمایه‌گذاری‌ها در دستور کار دولت
  • ۲۱ درصد بیمه‌شدگان تامین اجتماعی، بانوان هستند/ حضور فعال زنان در بازار کار