Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد رضا رییسی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص مشکلات پیرامون توزیع مرغ در استان، افزود: در روز چهارشنبه با حضور مسوولان جهادکشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نشست مشترکی برگزار شد تا با تمهید راهکارهایی بتوان عرضه مرغ در واحدهای خرده‌فروشی استان را ساماندهی کرد.

وی ادامه داد: در حالی که تولید مرغ در استان بیش از نیاز استان است اما کماکان در بازار با کمبودهایی مواجه هستیم که این مشکل ناشی از تفاوت قیمت گوشت مرغ در استان نسبت به استان‌های همجوار است و همین موضوع منجر به نشت بخشی از تولیدات مرغ استان به بازار استانهای همجوار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییسی، قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ در استان را ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان اعلام کرد و گفت: قیمت این  ماده غذایی در استان‌های همجوار گرانتر از استان است و همین موضوع با وجود نظارت‌های شدید سبب خروج بخشی از تولیدات مرغ استان شده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به فعال‌سازی سامانه رهتاب (سامانه نظارت بر تولید و توزیع مرغ) در استان از مرغداری تا کشتارگاه، خاطر نشان کرد: این سامانه هنوز در خرده‌فروشی‌ها با جدیت لازم اجرا نشده است و بنا است تا در روزهای آینده استفاده از این سامانه نیز در خرده‌فروشی‌ها الزامی شود.

رییسی با بیان اینکه در بسیاری از استان‌های کشور عرضه مرغ تنها با ارائه کارت ملی انجام می‌گیرد، افزود: هنوز در این خصوص اجرای برنامه در استان تصمیم گیری نشده است.

وی خاطر نشان کرد: عرضه مرغ به صورت بسته‌بندی نیز در استان تخلف است و چنانچه موردی در این خصوص شناسایی شد از سوی بازرسان صنعت، معدن و تجارت استان مورد پیگیرد قرار می‌گیرد.

به گزارش ایرنا، نیاز روزانه مردم چهارمحال و بختیاری به گوشت مرغ ۸۰ تن اعلام شده است.

چهارمحال و بختیاری دارای ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر است.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ صمت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری گوشت مرغ صمت چهارمحال و بختیاری مرغ در استان گوشت مرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۳۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید

سید محمد رضا سیدحسینی گفت: پیش بینی می شود با این میزان جوجه ریزی چهار هزار و ۸۸۰ تن گوشت مرغ تولید و روانه بازار مصرف شود.

وی افزود: رکورد جوجه ریزی سال گذشته واحدهای صنعتی پرورش مرغ گوشتی سیستان و بلوچستان حدود ۲۴ میلون قطعه بوده که با این میزان جوجه ریزی، ۴۰ هزار و ۵۵۰ تن گوشت مرغ در استان تولید شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور افزایش ضریب خوداتکایی استان به گوشت مرغ ۳۲۷ واحد ۲۰ هزار قطعه‌ای مرغ گوشتی و ۱۵ واحد مرغ تخم گذار ۲۰ هزار قطعه‌ای با سرمایه‌گذاری بیش ۲۶ هزار میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: هم اکنون ۴۰۰ واحد مرغداری ۲۰ هزار قطعه ای فعال با ظرفیت هشت میلیون قطعه در هر دوره در سیستان و بلوچستان مشغول تولید است.

 
 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • بارش‌ها برای چهارمحال‌ و بختیاری تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت+فیلم
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • باران میهمان آسمان چهارمحال و بختیاری
  • تشدید بارش‌ها و احتمال سیلاب در چهارمحال و بختیاری
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • جوجه ریزی در واحدهای مرغداری به ۲ میلیون و ۸۶۶ هزار و ۸۷۰ قطعه رسید
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی در چهارمحال و بختیاری
  • سامانه بارشی چهارمحال و بختیاری را فرا می‌گیرد
  • خسارت به کانال‌های کشاورزی بخش میانکوه در بارش اخیر