Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان آ، مردم لبنان امروز ( چهارشنبه) با آمدن به خیابان‌ها، نخستین سالگرد انفجار فاجعه بار بندر بیروت را با دعا برای قربانیان گرامی داشتند.

بر اساس گزارش سی ان آ، لبنانی‌ها امروز پرچم کشورشان را به دست گرفتند و با حضور در خیابان ها نخستین سالگرد انفجار بندر بیروت را گرامی داشتند و با دعا برای قربانیان آن حادثه خواستار برقراری و اجرای عدالت درباره عوامل و قربانیان این حادثه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور لبنان در سخنانی به مناسبت سالروز انفجار بندر بیروت گفت: ما خواستار تحقیق شفاف و در ادامه محاکمه عوامل انفجار هستیم، تحقیقات قضایی این پرونده باید به سرانجام برسد. در برابر ملتی که تمامی مصائب و رنج‌ها از چهره اش پیداست، تعظیم می‌کنم و می‌گویم هر کسی در این پرونده مجرم باشد، مجازات می‌شود.

نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان نیز در سخنانی بیان کرد:  مکررا تاکید کرده ام که هیچ فردی به جز شهدا از مصونیت و حمایت برخوردار نیستند. اجرای عدالت یک دادخواست یا نمایش نیست، بلکه حق مسلم افراد است که از سوی دستگاه قضایی محقق می‌شود.

به همین مناسب، جنبش حزب الله لبنان نیز در بیانیه ای اعلام کرد: ما بر ضرورت اتحاد لبنان برای غلبه بر این مصیبت ناگوار  تأکید داریم و از مقامات قضایی می خواهیم که  با جدیت به این موضوع رسیدگی کنند تا هر چه سریعتر حقایق این حادثه برای افکار عمومی لبنان و جهان آشکار شود.

خبرنگار شبکه المیادین نیز اعلام کرد که تدابیر امنیتی شدیدی پیرامون مسیرهای حضور مردم در سالگرد انفجار بندر بیروت اتخاذ شده است و تاکنون چندین فرد که قصد اخلال در این یادبود را داشتند، بازداشت شده‌اند.

انفجار مهیب و فاجعه بار بندر بیروت که در ۱۴ مرداد سال گذشته روی داد، موجب کشته شدن ۱۹۰ نفر و زخمی شدن بیش از شش هزار نفر دیگر شد. انفجاری که در یک انبار حاوی دو هزار و ۷۵۰ تن «نیترات آمونیوم» در بندر بیروت صورت گرفت و موجب شد بسیاری از ساختمان‌های اطراف این بندر به طور کامل ویران شود. استاندار بیروت در آن زمان میزان خسارت‌های وارده در اثر این انفجار را بیش از ۱۰ میلیارد دلار اعلام کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: انفجار بیروت رئیس جمهور لبنان حزب الله لبنان انفجار بندر بیروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۴۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک روزبه چشمی یکی از مهره‌های تأثیرگذار استقلال در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر بوده است. بازیکن باتجربه آبی‌ها که نقش مهم و کلیدی در خط دفاعی تیم داشته و در مسابقاتی که به عنوان هافبک دفاعی بازی کرده نیز نمره قبولی دریافت کرده است.

روزبه در این فصل یک گل سرنوشت ساز و سه امتیازی را در جدال برابر سپاهان وارد دروازه پیام نیازمند کرد. گلی که ممکن است سرنوشت قهرمان بیست و سومین دوره رقابت‌های لیگ برتر را تعیین کند و جام را به اردوی آبی‌های پایتخت بیاورد.

چشمی طی دوران حضور در استقلال که به بیش از 200 بازی رسیده، تنها هشت بار موفق به گلزنی شده است اما تیم‌هایی که این بازیکن برای گلزنی انتخاب کرده، جزو تیم‌های قدرتمند و مدعی هستند.

در لیگ برتر، او توانسته است مقابل پرسپولیس، سپاهان، ملوان (تیم‌های دوم تا چهارم جدول فعلی) فولاد، ذوب آهن و استقلال خوزستان گلزنی کند. این بازیکن در لیگ قهرمانان نیز دروازه الدحیل را گشوده تا در آسیا نیز موفق به گلزنی شود.

در میان فهرست قربانیان خاص و کم تعداد چشمی، قرار نگرفتن نام تراکتور نیز خودنمایی می‌کند. تیمی که روز چهارشنبه به مصاف استقلال می‌رود و باید دید که روزبه موفق به گلزنی خواهد شد و یا اینکه حداقل می‌تواند زمینه ساز پیروزی تیمش شود یا خیر.

دیگر خبرها

  • فیلم/ چفیه بر دوش مجسمه جرج واشنگتن در دانشگاه آمریکایی بیروت
  • فیلم| دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت: هیهات منا الذله
  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار
  • آتش‌سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار/ یک نفر فوت کرد
  • آتش سوزی ۲ فروند لنج در بندر شهدای هفت تیر چابهار | فوت یک نفر و خسارت سنگین مالی به صیادان
  • حزب الله برای نخستین بار از موشک‌های «الماس» استفاده کرد+ فیلم
  • جای خالی نام تراکتور در لیست قربانیان روزبه
  • افزایش شمار قربانیان سیل در کنیا