Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@04:24:31 GMT

گلشهر آب کشاورزی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۵۱۶۲

گلشهر آب کشاورزی ندارد

رئیس شورای اسلامی شهر گلشهر گفت: با وجود دو سد در گلپایگان اما کشاورزی گلشهر از حقابه آن‌ها بی نصیب مانده است، به منظور تخصیص حقابه کشاورزی مکاتبات متعددی انجام دادیم اما هیچ مسئولی جوابگوی مطالبات شهروندان نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شمس الله فیاضی امروز- چهارشنبه- در مراسم تقدیر از زحمات شوراهای شهر گلشهر، اظهار کرد: شهر ۱۳ کیلومتری گلشهر در کریدور مواصلاتی غرب به مرکز کشور قرار دارد که با وجود تردد خودروهای سنگین در اجرای آسفالت جاده اصلی نیاز به تخصیص قیر و همکاری اداره راه و شهرسازی داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در شهر گلشهر یکی از بیشترین درخواست‌های شهروندان آسفالت معابر خاکی است که در اجرای آن نیاز به قیر یارانه‌ای داریم چون در توان شهروندان برای کمک خودیاری نیست.

رئیس شورای اسلامی شهر گلشهر گفت: فضای سبز شهر از محل یک استخر هزار مترمکعبی، یک حلقه چاه و سه ساعت آب کشاورزی آبیاری می‌شود اما با وجود وسعت این فضا با کمبود آب مواجه هستیم.

فیاضی با بیان اینکه قلعه تاریخی وداغ با سه هزار سال قدمت در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است و برای بازسازی و مرمت نیاز به اعتبار دارد، گفت: میراث فرهنگی به عنوان متولی آثار تاریخی هیچ بهایی به این اثر تاریخی نمی‌دهد و حال و روز قلعه سه هزار ساله وداغ خوب نیست و روز به روز شاهد تخریب آن هستیم و از طرفی بودجه شهرداری گلشهر نیز توان مرمت آن را ندارد و به سرمایه گذار بخش خصوصی نیز اجازه کار و نگهداری نمی‌دهند.

وی با بیان اینکه در شهر گلشهر بهداشت و درمان حال خوشی ندارد، تصریح کرد: قوانین و مقررات وضع شده برای گلشهر موجب نابودی این شهر خواهد شد، به داد گلشهر برسید.

رئیس شورای اسلامی شهر گلشهر گفت: در شهر گلشهر شغل شهروندان کشاورزی و دامداری است اما در سه دهه اخیر با خشک شدن آب چاه‌ها کار کشاورزی مقرون به صرفه نیست.

فیاضی افزود: با وجود دو سد در گلپایگان، اما کشاورزی گلشهر از حقابه سد بی نصیب مانده است، به منظور تخصیص حقابه کشاورزی مکاتبات متعددی انجام دادیم اما هیچ مسئولی جوابگوی مطالبات شهروندان نبوده است، بروکراسی اداری برای به منظور انجام هر کاری سخت است.

وی تأکید کرد: اگر حقابه کشاورزی از محل دو سد تخصیص داده شود کشاورزی برای شهروندان مقرون به صرف است و بیکاری جوانان منطقه نیز رفع خواهد شد.

کد خبر 512293

منبع: ایمنا

کلیدواژه: گلشهر گلپایگان حقابه کشاورزان اثر تاریخی بهداشت و درمان جاده های مواصلاتی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهر گلشهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۵۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، هادی حلیم زاده جمع آوری متکدیان و کودکان کار از سطح معابر را یکی از مطالبه‌های جدی شهروندان در دزفول دانست و ادامه داد: شهرداری دزفول با هماهنگی فرمانداری ویژه شهرستان، دادستان و نیروی انتظامی جمع آوری متکدیان و کودکان کار را در این شهر آغاز کرده است.

وی افزود: ۴۸ متکدی و کودک کار طی مرحله نخست این طرح از تقاطع‌های پرتردد دزفول جمع آوری و برای تعیین تکلیف و ساماندهی به دستگاه‌های متولی تحویل داده شده است.

معاون امور شهری شهرداری دزفول بیان کرد: متکدیان و کودکان کار جمع آوری شده به چند دسته تقسیم می‌شوند که برخی به بهزیستی، برخی اتباع غیرمجاز به پلیس اتباع و برخی به مراکز نگهداری در اهواز انتقال داده می‌شوند.

وی همراهی شهروندان برای ساماندهی معابر شهری را ضروری دانست و ادامه داد: طرح جمع آوری متکدیان و کودکان کار طی روز‌های اخیر در دزفول آغاز شده است و تا پاکسازی و ساماندهی کامل معابر طی یک ماه آینده ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • ماجرای تیراندازی، دکتر قلابی را رسوا کرد
  • نسخه‌نویسی مرد مهاجر افغان با مهر پزشک زن | تیراندازی و زخمی شدن یک نفر دکتر قلابی را رسوا کرد
  • روایت روزنامه جمهوری اسلامی از مدارا با طالبان بدون خط قرمز/ جازدن سیل به جای دادن حقابه!
  • سلاجقه: حدود ۶۰میلیون مترمکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • سلاجقه: حدود ۶۰ میلیون متر مکعب از حقابه هیرمند رهاسازی شد
  • جمع آوری متکدیان و کودکان کار در دزفول
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»