Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@23:49:21 GMT

کاربردهای وکیل کیفری 

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۵۳۲۳

کاربردهای وکیل کیفری 

آیا تاکنون درگیر پرونده های کیفری شده اید؟ حقیقت آن است که تعداد پرونده های کیفری به طور روزانه در حال افزایش است و حتی اگر شما به طور مستقیم با این پرونده ها درگیر نشده باشید، حتما تا به حال اطرافیان شما به طور غیر مستقیم با این پرونده ها درگیر شده اند. 

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وکلای پارسا، در چنین مواردی مهمترین مسئله، پیدا کردن یک وکیل کیفری متخصص است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقت آن است که حساسیت پرونده های کیفری بسیار زیاد است و این پرونده ها در مقایسه با پرونده های حقوقی دارای پیچیدگی های بیشتری هستند، به همین دلیل نیز حضور یک وکیل کیفری تهران متخصص می تواند باعث احقاق حقوق افراد شود.
 یکی از مهم ترین حساسیت هایی که در پرونده های کیفری دیده می شود آن است که مجازات افراد در این پرونده ها بسیار سنگین است. بیشتر مجازات هایی که برای اعمال کیفری در نظر گرفته می شود با جان و مال افراد سرو کار دارد؛ به همین خاطر هرگونه خطا و اشتباه در روند دادرسی پرونده های کیفری میتواند باعث ایجاد خسارت های جانی و مالی سنگینی به افراد شود.
حق انتخاب وکیل جز آن دسته از حقوقی است که برای تمامی افراد وجود دارد و نمی توان هیچ کس را از این حق محروم کرد. بر اساس اصل ۳۵ قانون اساسی، در همه دادگاه‌ها طرفین دعوی حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند باید برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم گردد.

مصادیق رایج پرونده های کیفری

یکی از سوالات اساسی و بسیار  مهمی که معمولا برای افرادی که قصد مراجعه به وکیل کیفری را دارند، پیش می آید آن است که آیا پرونده آنان جز مصادیق پرونده های کیفری می باشد یا خیر؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که جرائم کیفری به آن دسته از جرایمی گفته می شود که در قانون مجازات برای آنها مجازات خاصی تعیین شده است. در حالت کلی به چند مورد از مصادیق رایج پرونده های کیفری اشاره می کنیم تا با انها آشنا شوید:
توهین به افراد
حد سرقت،حد قذف
ضرب و شتم
کودک آزاری
آدم ربایی
تجاوز جنسی
خرید مال مسروقه
کلاهبرداری
ربا خواری و قماربازی
مزاحمت
خیانت در امانت
تصرف اموال دولتی
جاسوسی
شهادت دروغ

مزایای کمک گرفتن از وکیل کیفری

کمک گرفتن از وکیل کیفری دارای مزایای بسیار زیادی است. از مهمترین مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:
وکیل کیفری به خوبی با ادله اثبات و چگونگی دفاع از متهمین پرونده آگاهی دارد، بنابراین از تضییع حقوق افراد جلوگیری می کند.
با کمک یک وکیل متخصص و حرفه ای که از روند دادرسی پرونده های کیفری آگاهی دارد، میتوان از اتلاف وقت و هزینه ی افراد جلوگیری کرد.
وکیل کیفری به روشن شدن حقایق و جریانات اصلی پرونده کمک میکند، همین موضوع باعث می شود تا شبهات پرونده برای قاضی رفع شود و به جریان تحقیقات پرونده برای صدور حکم کمک می شود.
یک وکیل کیفری متخصص به خوبی با نحوه تنظیم شکوائیه، دادخواست و ارائه درخواست تجدید نظر اگاهی دارد و با تسلطی که بر پرونده حقوقی دارد، به خوبی از حقوق موکلان خود دفاع می  کند.
 
یک پیشنهاد

تیم وکلای پارسا  دارای سابقه ی بیش از ۱۵ سال می باشد و از تعداد زیادی وکلای متخصص و حرفه ای تشکیل شده است. مجموعه حقوقی پارسا با در نظر گرفتن نیاز تمامی مردم جامعه به وکلای حرفه ای در زمینه پرونده های گوناگون، وکلای متخصص و مجرب را که در زمینه پرونده های گوناگون دارای مهارت می باشند را جمع آوری کرده است تا عموم افراد جامعه می توانند از مزایای داشتن یک وکیل خوب بهره ببرند. شما می توانید با مراجعه به تیم حقوقی پارسا ، وکیل کیفری مورد نظر خود را انتخاب کنید. 
انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وکالت وکیل کیفری پرونده های کیفری پرونده ها وکیل کیفری یک وکیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۵۳۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وکیل بهاره هدایت: موکلم فعلا به زندان باز نخواهد گشت

به گزارش جماران؛ زهرا مینویی وکیل خانم هدایت نوشت: با مساعدت مقامات قضایی، پرونده پزشکی موکلم بهاره هدایت جهت تصمیم‌گیری به کمیسیون پزشکی ارجاع داده شد.

وکیل بهاره هدایت افزود: ایشان تا تعیین تکلیف این کمیسیون ادامه روند درمان را در بیرون از زندان پی خواهد گرفت.

دیگر خبرها

  • رضا نصری: احتمال صدور حکم بازداشت نتانیاهو از طرف دادگاه کیفری بین المللی / برای مبارزه با اسرائیل هم که شده از جنجال‌آفرینی بپرهیزید!
  • وکیل بهاره هدایت: موکلم فعلا به زندان باز نخواهد گشت
  • ایران حکم دادگاه کیفری فدرال آرژانتین درباره پرونده آمیا را محکوم کرد
  • آخرین وضیعت پرونده توماج صالحی
  • آخرین خبر از وضیعت پرونده توماج و حکم داداگاهش
  • آخرین جزئیات از وضیعت پرونده توماج صالحی
  • آلبانی، اعضای گروهک منافقین را مسترد کند
  • جزییات جدید از پرونده مهسا امینی
  • حقایق نسل‌کشی غزه با صدور احکام بین‌المللی علیه نتانیاهو آشکارتر می‌شود
  • احتمال صدور حکم بازداشت مقامات تل آویو در دادگاه کیفری بین‌المللی