Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-26@11:37:49 GMT

ادعای تکراری وزیر خارجه سعودی علیه ایران

تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۶۵۶۶

ادعای تکراری وزیر خارجه سعودی علیه ایران

به نقل از الخلیج الجدید، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد: رابطه ما با قطر «بسیار خوب» است و دو کشور برای تقویت شورای همکاری خلیج فارس تلاش می‌کنند.

بن فرحان در سخنان خود در نشست مجمع امنیتی «آسپن» که به شکل ویدئو کنفرانسی توسط مرکز پژوهش‌های امریکا برگزار شد، گفت: نشست العلا در یافتن راهکارهایی برای حل اختلافات‌مان موفقیت‌آمیز بود و ما به همکاری برای حفظ این وحدت در راستای منافع مردم ادامه خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره روابط کشورهای شورای همکاری خلیج فارس هم اعلام کرد: توافق العلا منجر به حل اختلافات شد و کارکرد خود را در تقویت وحدت شورای همکاری خلیج فارس اثبات کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی عربستان درباره جنایت ترور «جمال خاشقجی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی گفت: عاملان قتل خاشقجی را محاکمه و اقداماتی اتخاذ کردیم که تضمین می‌کند آنچه روی داد، دیگر به هیچ عنوان در عربستان یا هیچکدام از نمایندگی‌های دیپلماتیک کشور تکرار نخواهد شد.

وی گفت: عربستان از طریق نهادهای خود تضمین می‌دهد که دیگر چنین لغزش‌هایی از سوی دستگاه‌های امنیتی روی ندهد.

خاشقجی در اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی در کنسولگری عربستان در استانبول ترکیه توسط عناصر امنیتی سعودی به طرز وحشتناکی به قتل رسید؛ حادثه‌ای که افکار عمومی جهان را شوکه کرد.

وی در ادامه گفت که عربستان تمایلی در حال حاضر برای ملحق شدن به توافقات سازش با رژیم صهیونیستی ندارد.

فرحان گفت: بدون حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی، امنیت پایدار در منطقه وجود نخواهد داشت و باید راهی برای ایجاد دولت فلسطین پیدا شود.

وی در ادامه ضمن اتخاذ مواضع خصمانه علیه ایران، مدعی شد: عربستان با تمایل دولت بایدن برای نسخه طولانی و قوی تر توافق سال ۲۰۱۵ در صورتی که عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای را تضمین کند، مخالفت نخواهد کرد. ریاض در صورتی که ایران در امنیت منطقه سهیم باشد و به شکل طبیعی رفتار کند و حامی شبه نظامیان نباشد و برای گروههای مسلح سلاح ارسال نکند و از برنامه هسته ای که می تواند در ساخت سلاح هسته ای استفاده شود، دست بردارد، استقبال می کند./مهر

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران فیصل بن فرحان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۶۵۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر رئیس جمهور به پاکستان گفت: در کنار افزایش قدرت نظامی، در حال طراحی ‎پدافند فرهنگی مشترک با همکاری شرکای خود در سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی هستیم.

اسماعیلی افزود: مذاکرات هیات‌های عالی ‎ایران و ‎پاکستان نشان داد عزم هر دو طرف، ساختن یک معادله جدید در جهان فرهنگی است تا اتحاد‌های تازه و پایدار در حوزه تمدنی مشترک پدید آید؛ اتحاد‌هایی خلل‌ناپذیر که مبنای آن صرفا منافع کوتاه مدت نیست، بلکه برپایه ستون‌های مشترک هویتی است.

وی همچنین گفت: مذاکرات من با همتای پاکستانی در این فضا به پیشرفت‌های چشمگیری برای اجرای طرح‌های مشترک انجامید که هم اقدامات نمادین و هم تولیدات فرهنگی را دربرمی‌گیرد. نام‌گذاری یکی از مهم‌ترین خیابان‌های اسلام آباد به نام ‎ایران و تولید مشترک سینمایی درباره اقبال لاهوری، بخشی از این کوشش‌هاست.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: ما در کنار افزایش قدرت نظامی، در حال طراحی یک ‎پدافند فرهنگی مشترک با همکاری شرکای خود در سراسر جهان علیه رژیم صهیونیستی هستیم. یکی از محور‌های مذاکرات با همتای پاکستانی نیز، طراحی سلسله‌ای از اقدامات فراگیر در جهت دفاع از ‎فلسطین بود و به چارچوبی قابل اجرا در این زمینه رسیدیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین از گسترش همکاری‌های فرهنگی ایران با کشور‌های منطقه خبر داد و گفت: ایران بیشترین دیپلماسی فرهنگی را در منطقه اتخاذ کرده است. از خصلت‌های قومی، قبیله‌ای و زبانی عبور کرده ایم و به سمت تشکیل امت واحده اسلامی در حال حرکت هستیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • کاخ سفید : ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می شود
  • آمریکا: ارسال سلاح به ایران و کره شمالی از سوی روسیه منجر به بی ثباتی منطقه می‌شود
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه شرکت‌های ایرانی
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال می شوند
  • واکنش وزارت خارجه به ادعای آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی
  • ۹۰ هزار شهروند ایرانی عازم حج امسال خواهند شد
  • پدافند فرهنگی مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • سفیر ایران: امسال ۹۰ هزار ایرانی عازم حج خواهند شد