Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-09@07:57:07 GMT

پیشنهاد یک کارشناس در خصوص اصلاح نظام حمل و نقل شهری

تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۲۸۲۲۸

پیشنهاد یک کارشناس در خصوص اصلاح نظام حمل و نقل شهری

یک کارشناس حمل و نقل شهری گفت: ایمنی حمل و نقل همگانی صرفا محدود به استاندارد وسایل حمل و نقل نیست بلکه نظام حمل و نقل شهری باید به صورت یکپارچه مورد بررسی قرار بگیرد.

محسن فلاح زواره در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: به منظور ارتقا سیستم حمل و نقل عمومی در نظر گرفتن شاخصه‌هایی نظیر ایمنی، امنیت، آسایش، جا به جایی سریع و سازگار بودن با محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به منظور ایجاد ایمنی در نظام حمل و نقل شهری نیاز است مناسب سازی محیط شهر به نحوی انجام شود که تعداد و احتمال تصادفات کاهش پیدا کند.

این کارشناس حمل و نقل با اشاره به ایمنی نظام حمل و نقل شهری، تصریح کرد: در این میان نقش مدیران و برنامه ریزان شهر در راستای فراهم آوردن تسهیلات و امکانات لازم جهت شناسایی نقاط حادثه خیز ضروری است تا با انجام اصلاحات هم بار ترافیکی این نقاط کاهش پیدا کند و هم از تعداد تصادفات کاسته شود.

فلاح زواره تاکید کرد: ایمنی حمل و نقل همگانی صرفاً محدود به استاندارد وسایل حمل و نقل نیست بلکه باید این سیستم به صورت یکپارچه مورد بررسی قرار بگیرد تا جا به جایی مسافر به نحو ایمنی انجام شود، اما مشارکت ساکنان شهر نیز اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه در این راستا اعتماد اجتماعی و مشارکت شهروندان نیز اهمیت زیادی دارد، اضافه کرد: مشارکت و بیان نظرات شهروندان موجب شده تا مطالبه گری در سطح شهر افزایش پیدا کند و مدیران شهر مجبور به پاسخگویی باشند و در راستای اصلاح وضع موجود تلاش کنند.

این کارشناس حمل و نقل شهری ادامه داد: به منظور استفاده هرچه بیشتر شهروندان از وسایل حمل و نقل عمومی علاوه بر ارتقا ایمنی، باید سرعت دسترسی شهروندان نیز مدنظر گرفته شود تا آنان برای استفاده از خودرو شخصی ترغیب نشوند.

فلاح زواره گفت: چنانچه نظام حمل و نقل شهری به صورت یکپارچه دیده شود و همه فاکتورهای مؤثر در برنامه ریزی، شکل دهی و طراحی این نظام مورد توجه قرار بگیرد، می‌توان انتظار داشت در بازه زمانی میان مدت وضعیت حمل و نقل عمومی شهرها بهبود پیدا کند.

کد خبر 512372

منبع: ایمنا

کلیدواژه: شهرهاي ايران شهر حمل و نقل عمومي حمل و نقل تجهیزات ایمنی مشارکت شهروندان حمل و نقل شهري ناوگان حمل و نقل حمل و نقل پاک امنیت سیستم ایمنی ترافيک کنترل ترافیک اصلاح هندسی شهرداری مدیریت شهری شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق نظام حمل و نقل شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۲۸۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: باید از طریق مولدسازی از اعتبارات پروژه‌هایی که در سطح استان تعریف شده است، استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، جعفر قزوینیان، امروز_ دوشنبه هفدهم اردیبهشت- در جلسه بازآفرینی شهری با بیان اینکه باید دست به دست هم بدهند و در خصوص بازآفرینی شهری انرژی بیشتری گذاشته شود، اظهار کرد: در جلسه پیشنهادات چند پروژه مطرح شد که معتقدیم این پیشنهادات می‌تواند در رفع معضلات شهری مؤثر باشد.

وی با تاکید بر اینکه دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر باید راه‌اندازی شود، اظهار کرد: انتظار داریم شهرداری ابهر همکاری لازم را در خصوص راه‌اندازی این دفتر داشته باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان اضافه کرد: با راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در این شهرستان، کارگزاری برای این دفتر انتخاب خواهد شد تا بتوانیم به صورت جدی وارد کار شویم و از ظرفیت مردم و مسئولان استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه تبلیغات گسترده در شناساندن و معرفی مشوق‌ها به مردم بسیار مؤثر است، اضافه کرد: باید در این خصوص جلسات متعددی با سازنده‌ها برگزار شود تا مسائل در جلسات بررسی و گزارش داده شود، چرا که این مهم در پیشرفت کار تأثیرگذار خواهد بود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با اشاره به اینکه بازآفرینی شهری اعتبار خاصی از طریق سازمان مرکزی به صورت مستقیم ابلاغ نمی‌کند، ادامه داد: این در حالی است که اداره‌کل راه و شهرسازی استان ظرفیت‌های خوبی دارد و می‌تواند به شهرداری نیز کمک کند.

قزوینیان تصریح کرد: همچنین این مجموعه از طریق کمیسیون ماده ۵ ظرفیت بالقوه‌ای دارد، به همین خاطر شهرداری ابهر می‌تواند پیشنهادهای خوبی در این خصوص به ستاد ارائه دهد تا اقدامات و کارهای لازم انجام گیرد.

وی با بیان اینکه می‌توان از طریق مولدسازی از اعتبارات پروژه‌هایی که در سطح استان تعریف شده است، استفاده کرد، گفت: در این راستا شهرداری ابهر باید پروژه‌هایی را که برای مردم و شهرستان مفید و جذاب است، ارائه دهد.

کد خبر 751121

دیگر خبرها

  • موتورسواران و عابران ۸۰ درصد قربانیان حوادث رانندگی شهری بوشهر
  • دستگیری سارقان باغات در نهاوند
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • خبر جدید یک نماینده مجلس در خصوص اصلاح سیاست‌های ارزی/ دولت و مجلس به توافق رسیدند؟
  • مژده به کارگران ، مجلس بیخیال تعیین حقوق کارگری شد
  • ضرورت راه‌اندازی دفتر تسهیل‌گری در شهرستان ابهر
  • دیدگاه کارشناس در مورد قضاوت بنیادی فر در بازی نساجی و پرسپولیس
  • مزیت اصلاح‌طلبان رو به اضمحلال؛ بالشتک ضربه‌گیر بین جامعه و حکومت از میان رفته
  • اعتبارات مولدسازی باید به صورت بهینه استفاده شود