Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی شکاری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد، اظهار کرد: بر اساس اصلاحیه تضمین خرید محصولات کشاورزی که مصوبه‌ی مجلس شورای اسلامی است، شورایی تحت عنوان شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در جهاد کشاورزی به وجود آمده که وزیر جهاد کشاورزی مسؤول آن و سایر دستگاه‌ها مانند وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه، رئیس نظام صنفی، رئیس اتحادیه تعاون روستایی و کشاورزی، سازمان نظام مهندسی و کشاورزی، دو نفر از کمیسیون کشاورزی مجلس و رئیس بنیاد گندم ملی ایران نیز عضو آنند که یکی از وظایف آن تعیین قیمت تضمینی محصولات است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: وزیر جهاد کشاورزی، باتوجه به افزایش نهاده‌های دامی، در نظر گرفتن هزینه واقعی تولید، حفظ مبادلات خارجی و داخلی، نرخ تورم و دیگر عوامل قیمت شیر را تغییر دادند.

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، تصریح کرد: در تیرماه امسال وزیر جهاد کشاورزی پس از جلسه با شورای قیمت‌گذاری گران شدن قیمت شیر را به استان‌ها ابلاغ کرده که خرید از دامدار از ۴ هزار و پانصد تومان به ۶ هزار ۴۰۰ تومان افزایش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: پس از ابلاغ این مصوبه، ما به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز صادر کرده‌ایم و حالا در حال اجرایی شدن است.

حسین قاسم‌زاده، رییس اتحادیه لبنیات، قصابان و مرغ فروشان بجنورد، نیز در این خصوص در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: قیمت خرید شیر از دامدار با ۶ هزار و چارصد تومان به نسبت چربی آن متفاوت است و لبنیات صنعتی، محصولات خود را در حال حاضر طبق همین مصوبه گران کرده اند.

وی گفت: گران کردن شیر به خاطر گرانی نهاده‌های دامی است اما قیمت‌گذاری در فصل تابستان که مصرف شیر ممکن است به حد فصول دیگر نباشد آنچنان نمی‌تواند اثر گذار باشد.

انتهای پیام/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: شیر گرانی کشاورزی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۳۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: این روز‌ها برداشت گل محمدی از گلستان‌های خراسان جنوبی آغاز شده و قرار است این محصول معطر از سطح بیش از ۴۳۹ هکتار از اراضی استان برداشت شود.

او با اشاره به اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود ۷۸۶ تن گل محمدی در استان برداشت شود افزود: این میزان نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش داشته است. 

جعفری اظهار کرد: بیشترین سطح زیرکشت گل محمدی در شهرستان سربیشه با ۲۱۵ هکتار، قاین ۵۳ هکتارو زیرکوه ۵۰ هکتار است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: ۵۰ درصد محصول تولیدی به صورت غنچه، گل‌تر و گل خشک به خارج استان صادر می‌شود.

او گفت: ۳۵۲ بهره‌بردار گل محمدی از اوایل اردیبهشت کار برداشت محصول را آغاز کرده و این کار تا نیمه خرداد ادامه دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار شاخه گل رز در خراسان جنوبی
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز چیست؟
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد
  • علت گرانی شدید قیمت پیاز مشخص شد / پیاز در مزرعه چه قیمتی دارد؟
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • تخلیه غلات ۱۰۱ فروند کشتی در بندر امیرآباد
  • پیش بینی برداشت بیش از ۷۰۰ تن گل محمدی در خراسان جنوبی