Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، «حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رییسی» در پایان سخنرانی خود در مراسم تحلیف که در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در مراسم تنفیذ مبنی بر اینکه در معرفی اعضای کابینه با سرعت عمل کنیم، در اولین فرصت یعنی در هفته آینده وزرای دولت را به مجلس معرفی می کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه، محمد باقر قالیباف با اشاره به این بخش از سخنان رییس جمهوری گفت: طبق قانون رییس جمهوری دو هفته پس از تحلیف فرصت دارد کابینه خود را به مجلس معرفی کند اما با توجه به منویات و تاکید رهبر معظم انقلاب و اعلام آمادگی رییس جمهوری برای سرعت بخشیدن به استقرار دولت، مجلس هم آمادگی دارد با سرعت و دقت در رای اعتماد به وزرا به این مهم کمک کند.

به گزارش روز پنجشنبه خبرنگار سیاسی ایرنا، مراسم تحلیف حجت‌الاسلام والمسلیمن سید ابراهیم رییسی بعنوان هشتمین رییس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات و شخصیت های لشگری و کشوری و مهمانانی از ۱۱۵ کشور جهان ساعت ۱۵ آغاز شد.

پیش از آغاز مراسم، هیات های شرکت کننده در مراسم تحلیف از ۱۱۵ کشور و سازمان بین المللی در فضای باز محوطه مجلس شورای اسلامی در بهارستان، عکس یادگاری با آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهوری جدید جمهوری اسلامی ایران گرفتند و سپس در صحن علنی حاضر شدند.

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی آغاز جلسه رسمی مراسم تحلیف را با تعداد حاضرین ۲۶۵ نفر رسمی اعلام کرد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی محمد باقر قالیباف دولت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران سید ابراهیم رییسی محمد باقر قالیباف دولت مجلس شورای اسلامی مراسم تحلیف رییس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۳۴۹۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه که در انتخابات ریاست جمهوری روسیه، با اکثریت آراء پیروز شد، امروز سه‌شنبه با ادای سوگند در مراسم تحلیف در کاخ کرملین، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری خود را آغاز کرد.

تاریخچه آیین برگزاری مراسم تحلیف ریاست جمهوری که امروز در کرملین برگزار شد، به سال ۲۰۰۰ بازمی‌گردد. این سنت در سال ۲۰۲۴ نیز با حضور شماری از مقامات برجسته روسیه، قضات و اعضای پارلمان این کشور ادامه یافت. براساس اعلام دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ نفر به این مراسم دعوت شده بودند.

پوتین که در انتخابات ماه مارس با کسب ۸۷.۲۸ درصد آراء، قاطعانه به پیروزی رسید، ساعاتی پیش با ادای سوگند، به طور رسمی پنجمین دوره ریاست جمهوری‌اش را شروع کرد.

کد خبر 6099597

دیگر خبرها

  • تقدیم رونوشت استوارنامه سفرای قزاقستان، فنلاند و صربستان
  • تقدیم استوارنامه‌های سفرای قزاقستان، صربستان و فنلاند
  • مراسم باشکوه تحلیف پوتین به عنوان ریاست جمهوری
  • مراسم تحلیف ریاست جمهوری برای سی سالگی
  • تحولات غزه و روابط دوجانبه محور رایزنی وزیران خارجه ایران و عمان
  • آنچه در مراسم تحلیف «پوتین» گذشت+ فیلم
  • مراسم تحلیف دور جدید ریاست جمهوری ولادیمرپوتین
  • گروسی: پیشنهادی را به جمهوری اسلامی ایران برای اتخاذ گام‌های جدید ارائه دادم
  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • درخواست محمد هاشمی از نمایندگان مجلس آینده