Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک پزشک در "سنت لوئیس" تصاویر عکسبرداری را به اشتراک گذاشته است که اهمیت واکسیناسیون کووید ۱۹ را آشکار می‌کند.

به گزارش ایمنا،"غسان کامل"، رئیس بخش آی‌سی‌یو در بیمارستان دانشگاه سنت لوئیس در ایالت میسوری است و بیشتر بیمارانش هنوز واکسن‌های مورد نیاز برای مصونیت در برابر کرونا را دریافت نکرده‌اند.

بیماران او در حال حاضر جوان‌تر از بیمارانی هستند که در دسامبر گذشته درمان می‌کرد، اما او اکنون می‌تواند فواید واکسن برای کسانی که به طور کامل واکسینه شده‌اند را به چشم ببیند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین رابطه دو تصویر عکسبرداری که سازمان سلامت اس‌اس‌ام تهیه کرده و هر دو تصویر از افراد مبتلا اما یکی متعلق به فرد واکسینه شده و دیگری مربوط به فردی است که واکسینه نشده، تفاوت اثر ویروس بر ریه افرادی را نشان می‌دهد از لحاظ واکسیناسیون شرایط متفاوتی دارند.

کامل در این باره گفت: سفیدی که در ریه افراد واکسینه نشده دیده می‌شود آسیب ناشی از ویروس است. این می‌تواند باکتری، مخاط یا ترشحات باشد.

به گفته این پزشک، بیماران واکسینه نشده‌ای که ریه آنها در این تصاویر عکسبرداری مشاهده می‌شود به احتمال زیاد به مراقبت قابل‌توجهی نیازمندند.

دکتر کامل گفت: آن‌ها بی‌تردید دست‌کم به اکسیژن نیاز دارند و اغلب به اکسیژن بیشتری نیاز دارند. شاید به دستگاه تنفس مصنوعی یا لوله‌گذاری برای هوارسانی با دستگاه، آرام‌بخش و مراقبت علائم حیاتی نیاز داشته باشند.

او در ادامه افزود ریه‌های سالم و پر از هوا در تصاویر عکسبرداری نواحی سیاه بیشتری دارند.

در عین حال بر اساس اظهارات این پزشک، تصاویر عکسبرداری مربوط به افراد واکسینه‌شده به طور کامل و مبتلا به کووید ۱۹ نادر و اندک است به طوری که کمتر از یک درصد این افراد مبتلا شده‌اند و کسانی هم که مبتلا شده‌اند، بیماری‌شان اغلب چنان خفیف بوده است که نیاز پیدا نکرده‌اند به بیمارستان مراجعه کنند. برخی از آن‌ها هیچ علائمی ندارند یا ممکن است احساس کنند به سرماخوردگی معمولی مبتلا شده‌اند.

دکتر کامل همچنین گفت: بیشتر کسانی که واکسن زده‌اند و کارشان به بیمارستان می‌کشد نیاز ندارند به بخش مراقبت‌های ویژه منتقل شوند یا به دستگاه‌های مراقبت از علائم حیاتی وصل شوند. اما موارد استثنا شامل کسانی است که از پیش بیماری زمینه‌ای داشته‌اند یا به نقص سیستم ایمنی دچارند.

در همین رابطه مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا جمعه گذشته، داده‌های جدیدی منتشر کرد که نشان می‌دهد افراد واکسینه‌شده می‌توانند به همان میزان و سهولت افراد واکسینه‌نشده، بیماری را منتشر کنند، هرچند به میزان چشمگیری در مقابل خطر ابتلاء به نوع وخیم بیماری مصون‌اند.

همچنین دکتر ریچل پرستی، متخصص بیماری‌های مسری و عفونی در دانشگاه واشنگتن تاکید کرده است: واکسن از شما محافظت می‌کند تا خیلی خیلی بدحال نشوید، اما بدانید (در حال حاضر) شما را از انتقال آن به دوستان و عزیزانتان مصون نمی‌کند.

به گزارش فاکس ۲۴، همزمان مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا به‌تازگی دستورالعمل جدیدی در مورد ماسک صادر کرده است که از افراد واکسینه‌شده به طور کامل می‌خواهد در محیط‌های عمومی سرپوشیده و در مکان‌هایی که امکان سرایت ویروس بالاست، دوباره ماسک بزنند. مناطق وسیعی از آمریکا که گونه جهش‌یافته دلتا در آن شیوع دارد مشمول این دستورالعمل می‌شود.

دکتر کامل می‌گوید که اگر از ماسک خوشتان نمی‌آید، بی‌تردید از دستگاه تنفس مصنوعی هم خوشتان نخواهد آمد و از مردم خواست واکسن بزنند.

منبع: ایسنا

کد خبر 512738

منبع: ایمنا

کلیدواژه: تأثیر متفاوت کرونا بر ریه تاثیر واکسن بر ریه درمان بیماری ریه درگیری ریه در کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تصاویر عکسبرداری افراد واکسینه واکسینه نشده واکسینه شده شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۲۸۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی

بنابر اعلام وزارت بهداشت واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کودکان کشور وارد شد.

به گزارش خبرآنلاین، واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

دیگر خبرها

  • اجرای طرح واکسیناسیون طیور در زنجان
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • چرا برخی از دوقلوها یکی چپ‌دست دیگری راست‌دست هستند
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • واکسیناسیون بیش از ۴۰۰۰ رأس دام علیه بیماری آبله گوسفندی در بدره
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • ۱۳ هزار سگ صاحب‌دار در کهگیلویه و بویر احمد واکسینه شدند
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا