Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، شوع کرونا در یزد از هشدار و زنگ خطر فراتر رفته و به مرداب و بحران کرونایی رسیده است، آمار و شمار بیماران مبتلا و شناسایی شده در استان نیز آنگونه که مسئولان می گویند از موج اول هم بیشتر است و اینگونه به نظر می‌رسد که بیمارستان‌های استان ظرفیت بیمار جدید را ندارد.

کادر درمان هم خسته‌تر از موج‌های قبلی است و هر روز از گوشه و کنار خبرهایی می‌رسد که رعایت پروتکل‌های بهداشتی اوضاع را وخیم کرده، کمبود دارو و اکسیژن داریم و همچنان هم استانی‌ها و مسافرانی که برای درمان و یا بازدید از شهر جهانی به این خطه از کویر می‌آیند بر مدار ساده انگاری و بی توجهی روزگار سپری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود

هر چه مسئولان بهداشت و درمان استان هم در خصوص پرهیز از سفر و برگزاری دورهمی خانوادگی و مراسم‌های خاص هشدار می‌دهند هم بی‌نتیجه بوده و دور باطل سفر، دورهمی و مراسم با کمترین میزان رعایت پروتکل‌ها برقرار است.

به گفته سیدمحمدرضا میرمحمدی؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد، در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان از سوی مردم به کمتر از ۵۰ درصد کاهش یافته است.

وی اظهار کرد: یزد جزو استان‌هایی است که تاکنون مدیریت نسبتا خوبی در مورد کنترل کرونا داشت، اگر سفرها، و دورهمی و برخی مراسم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشی انجام نشود، وضعیت بهتر خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با اشاره به روند صعودی ابتلا و بستری کرونا در استان و رعایت نکردن پروتکل‌ها از سوی شهروندان ادامه داد: متاسفانه یزد در ردیف سه استان با کمترین میزان رعایت پروتکل ها قرار دارد که این موضوع موجب شده افزایش مراجعه به مراکز درمانی و بستری ها و در نتیجه پر شدن بخش‌های کرونایی شود.

میرمحمدی با بیان این‌که تعداد موارد بستری‌های مشکوک به کرونا در استان همچنان صعودی است و میزان رعایت پروتکلهای بهداشتی به زیر ۵۰ درصد رسیده است، اضافه کرد: کرونای دلتا خطرناکتر از سایر ویروس های کرونا است و سرعت سرایت بیشتری هم دارد و با سرعت زیادی نیز فرد را درگیر می کند.

کاهش پروتکل‌ها با جهش کرونا

به نظر می‌رسد کرونا هر اندازه که خطرناکتر شود مقاومت برخی افراد و ساده انگاری‌هایشان نیز بیشتر می‌شود و این مسئله نگرانی کادر درمان و بهداشت را بیشتر کرده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر اینکه اوضاع کنونی کرونایی بدتر از دوره‌های قبلی است و باید نسبت به رعایت پروتکل‌ها توجه بیشتری داشته باشیم عنوان کرد: تزریق واکسن در استان سرعت مطلوبی به خود گرفته و رکورد تزریق روزانه‌ی واکسن کرونای استان یزد، با تزریق حدود هشت هزار دوز واکسن در یک روز شکسته شد اما این به معنای بهبودی وضعیت نیست.

وی با بیان اینکه بی‌توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی در بین مردم ادامه دارد و حتی شدت گرفته اظهار کرد: این موضوع می‌تواند ارتباط مستقیمی با تزریق واکسن داشته باشد اما باید توجه داشت که با تزریق واکسن هم لازم است که پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود.

افزایش ابتلای بیماران با کرونا دلتا

همچنین محمود نوری شادکام؛ معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هم با بیان اینکه موارد بستری نسبت به فروردین رشد یافته و موارد سرپایی نیز به هفت هزار نفر رسیده است، اظهار کرد: نگرانی همیشگی درباره سفرها و دورهمی وجود دارد و باید در این راستا تدابیر لازم اتخاذ شود.

وی با تاکید بر اینکه تأمین سلامت جامعه مسئله مهمی است که اگر نسبت به رعایت پروتکل‌ها حساس باشیم، شمار ابتلاء و بیماری هم کاهش چشمگیری خواهد یافت افزود: فاصله گذاری‌های اجتماعی و استفاده از ماسک باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد به ویژه که محرم در پیش است و کادر درمان خسته و ناتوان در مبارزه با بیماری و حجم انبوهی از مراجعانی که رعایت نمی‌کنند.

خیز کرونا دلتا در غفلت اصناف

واحدهای صنفی بسیاری علی‌رغم مصوبه‌ها و هشدارهایی که مرتب در مورد کاهش رعایت دستورالعمل‌ها در این شرایط میدهند توجه ندارند و بارها دیده شده بیشتر مردمی که برای خرید می‌آیند ماسک نمی‌زنند و فاصله‌ها را رعایت نمی‌کنند و حتی گروهی برای خرید مراحعه می‌کنند.

تقریبا این موضوع در بین فروشندگان واحدهای صنفی هم دیده می‌شود و اگر فروشنده واحد صنفی هم پروتکل‌ها را رعایت نکند، ممکن است در روز از چندین نفر آلودگی دریافت و یا به چندین نفر منتقل کند و ندانسته چندین خانواده به خاطر این موضوع درگیر بیماری شوند.

مشاهدات عینی خبرنگار فارس در سطح شهر نشان می دهد که جمعیت بسیاری در معابر و واحدهای صنفی شهر و اماکن متعددی در رفت و آمد هستند. در محدوده بلوار طالقانی که پزشکان زیادی هستند، داروخانه و آزمایشگاه های این خیابان هم فعالند اما فروشنده یکی از داروخانه‌ها بدون ماسک پشت پیشخوان نشسته و سوپر مارکت سر خیابان و بستنی فروشی همسایه‌اش، هیچیک از این ها نکات بهداشتی را رعایت نمی‌کنند.

بستری ها به مرز ۱۰۰۰ نفر نزدیک شد​

به گزارش خبرنگار فارس از یزد، در حال حاضر ۹۱۰ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد بستری هستند که از این تعداد ۱۴۵ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه  خدمات دریافت می‌کنند.

در شبانه روز گذشته هم در بهترین حالت ممکن در این ایام ۲۰۴ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان یزد پذیرش شدند که این آمار در روزهای گذشته متغیر بوده و ممکن است افزایش یابد بنابراین میطلبد مردم استان یزد بیش از پیش بیماری کرونا را جدی بگیرند، شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند و از دورهمی‌های خانوادگی، سفر و حضور غیرضروری و برگزاری مراسم های خاص در شهر بپرهیزند.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: یزد دورهمی درمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی یزد میزان رعایت پروتکل دانشگاه علوم پزشکی رعایت پروتکل ها استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۴۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!

به گزارش "ورزش سه"، این بازیکن سابق در سال ۲۰۲۱ به لاوال در لیگ دو فرانسه پیوست اما پس از مصدومیت‌های پرشمار در اواخر فصل گذشته مجبور به بازنشستگی شد.

مهاجمی که اکنون بازنشسته شده استدلال کرده است که او نه یک نظریه‌پرداز با توهم توطئه است و نه یک ضد واکسن، اما او مایل است دادگاه بررسی کند که آیا ارتباطی بین آسیب‌دیدگی او و واکسن وجود دارد یا خیر.

او گفت:«می‌خواهم بفهمم چرا دیگر بدنم به خوبی کار نمی‌کند.» این بازیکن سابق مدعی شد که در همان زمانی که در برابر بیماری واکسینه شده بود، صدمات و مصدومیت‌های زیادی متحمل شده است.

او علاوه‌بر اینکه از شرکت‌های فایزر و بیونتک که تولید واکسن کرونا را برعهده داشتند، شکایت کرده، بلکه علیه فدراسیون فوتبال فرانسه هم اقدام قانونی انجام داده. وکیل این بازیکن گفت:«ابتدا واکسن برای همه اجباری نبود اما بعد از مدتی واکسیناسیون برای بازیکنان حرفه‌ای هم اجباری شد. من فکر می‌کنم که فدراسیون فوتبال در این ماجرا مسئولیت دارد.»

جلسه‌ای در دوم ژوئیه در پاریس برگزار می‌شود که در آن دادگاه به کمک هیئتی از کارشناسان تصمیم خواهد گرفت که آیا بین مصدومیت‌های وی و واکسیناسیون رابطه علت و معلولی وجود دارد یا خیر.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • خداحافظی سرد با بلینکن در چین+ عکس
  • خداحافظی سرد از بلینکن در چین/ فقط سفیر آمریکا در چین بلینکن را بدرقه کرد + تصاویر
  • وطن من| سایه خوش
  • آغاز هفته نجوم با شعار «نجوم ایران، همبستگی و تعامل»
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی