Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامعلی رجایی، چهره سیاسی اصلاح طلب، اظهار کرد: در درجه اول اصلاح طلبان باید به عنوان یک ظرفیت خود را حفظ کنند. من نمی دانم آقای رییسی از دولتمردان اصلاح طلب مشورت گرفته است یا خیر به هر حال تجربه نژاد و جناح سیاسی نمی شناسد. اصلاح طلبان باید برای در اختیار گذاشتن تجارب سیاسی خود به دولت، اعلام آمادگی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: اصلاح طلبان باید تجارب خود از اداره شهر تهران در اختیار شورای شهر جدید و شهردار جدید قرار بدهند. شهردار جدید تجربه و تخصص لازم را ندارد. اصلاح طلبان باید علل ناکامی خود را در این چند دوره بررسی کنند علل ناکامی اصلاح طلبان بیرون از ساختار اصلاح طلبی است. ساختار به گونه ای طراحی شده که اصلاح طلبان نتوانند در رقابت، نیروهای اصلی خود را وارد رقابت کنند. نهاد اجماع ساز زمان زیادی صرف کرد و عملا دیدیم چیزی حاصل نشد. به نظر من اصلاح طلبان چون سبد رای آنها از آرا خاکستری است باید به مردم توجه داشته باشند یکی از نقدهای من به اصلاح طلبان دوری از مردم است.

رجایی تاکید کرد: اصلاح طلبی امروز بیشتر یک جریان نخبگانی سیاسی است تا جریانی مردمی و کسانی که به سبد رای آنها میل می کنند آرا خاکستری است که چندان سیاسی نیستند و معمولا در تقابل با مردم به جناحی مایل شده و رای می دهند. در این دوره اصلاح طلبان نتوانستند اقبالی از آرا خاکستری داشته باشند لذا اصلاح طلبان عرصه را به ۳ چیز واگذار کردند یکی سیاست های ناکارامد که عملا بخشی از ناکارآمدی، به خود دولت بر می گشت و اصلاح طلبان نیز مقصر شناخته شدند. دوم باختن به خودشان چون سازوکار آنها به سرعت و جوان گرایی نیاز دارد و باید احزاب رگه های مردمی داشته باشند. سوم باختن آرا خاکستری که هم مجلس و هم پاستور و هم شوراها را باختند. نوع چینش در این دوره همه جوره اصلاح طلبان را از رسیدن به پاستور باز داشت وقتی لاریجانی رد صلاحیت می شود تکلیف اصلاح طلبان روشن است.

او در پایان با اشاره به طرح هایی از مجلس که مانع اهداف دولت ها می شود مانند طرح صیانت از فضای مجازی، گفت: حاکمیت باید در این قضیه ورود کند رییسی در روزهای اول با چند چالش روبرو می شود که یکی همین مصوبه مجلس است. به نظر من رییسی راهی جز ادامه برجام ندارد و این را در شعارهایش گفته است. باید حاکمیت ورود و پادرمیانی کند یا جلسه سران قوا و شورای سیاست گذاری این موضوع را حل کنند در غیر این صورت ما با این وضعیت به در بسته می خوریم و اوضاع بدتر از سابق می شود. نسخه آقای هاشمی برای برجام کماکان نسخه شفابخش ما است و باید مصوبه مجلس توسط خود مجلس با مصوبه جدیدی اصلاح شود. 

27215

کد خبر 1542652

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: اصلاح طلبان علی لاریجانی اکبر هاشمی رفسنجانی اصلاح طلبان آرا خاکستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۵۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: اینکه برخی می‌گویند بهتر است هزینه حج را به فقیر بدهند، در واقع این فکر وسوسه شیطان است و جایگاه حج ویژه و ابراهیم عقبه حج است و نمی‌توان آن را با چیزی جایگزین کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، آیت‌الله علی اسلامی امروز _جمعه هفتم اردبهشت_ در همایش متمرکز زائران بیت‌الله الحرام اظهار کرد: وصیت امیرالمؤمنین (ع) پیرامون حج این است از خدا راجع به حج بترسید و بدانید اگر حج را تعطیل کردید، با اینکه مستطیع بودید، عقوبت می‌شوید.

وی افزود: انسان وقتی توان مالی خوبی دارد و مستطیع می‌شود، باید به هر شکلی حج خانه خدا را انجام دهد و در برخی روایات اهل‌بیت (ع) آمده اگر کسی که می‌تواند به حج برود، آن را ترک کند، در موقع مردن با وضع بدی از دنیا می‌رود.

نماینده مردم استان قزوین در مجلس خبرگان با اشاره به سخن امام سجاد (ع) در صحیفه سجادیه مبنی بر «خدایا باقیمانده عمر من را در حج و عمره به مصرف برسان» تصریح کرد: بنابراین اینکه برخی گاهی نادانی می‌کنند و می‌گویند بهتر است هزینه حج را به فقیر بدهند، در واقع این فکر وسوسه شیطان است و جایگاه حج ویژه و ابراهیم عقبه حج است و نمی‌توان آن را با چیزی جایگزین کرد.

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: حج جایگاه ویژه و لذتی خاص دارد و شما در اعمال حج وقتی در انتهای شب به حرم مطهر می‌روید و روبه‌روی کعبه رحمت قرار می‌گیرید و نماز شب می‌خوانید و آیات قرآن را تلاوت می‌کنید، به معنویت و عرفانی می‌رسید که وصف‌ناشدنی است.

وی برخی آداب حج اشاره کرد و گفت: شما زائران باید قبل از سفر حج رد مظالم کرده و حق‌الناس را ادا کرده و خمس و زکات خود را پرداخت کنید. شما زائران که توفقی یافتید به زیارت خانه خدا بروید، حتماً برای مسلمانان ایران و غزه دعا کنید و برای نظام و رهبری و خانواده شهدا دعاگو باشد تا جهان آرامش را بدون رژیم غاصب تجربه کند.

کد خبر 748069

دیگر خبرها

  • تشکیل کانون‌ نقد و کانون‌های شورش!
  • حج را نمی‌توان با اعمال دیگر جایگزین کرد
  • عمل به آموزه‌های قرآن، نسخه شفابخش نجات بشریت است
  • ثانیه شمار اخطار اصلاح آگهی های مسکن دیوار و شیپور روشن شد!
  • سهراب و فروغ برای هم شعر می‌خواندند/ فرح پنج بار برای افتتاحیه نمایشگاه سهراب آمد ولی او در نمایشگاه حاضر نمی‌شد؛ هیچ دلیل سیاسی هم نداشت
  • قالیباف: منتظر برنامه بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز هستیم / بانک مرکزی برنامه ندهد مجلس برنامه می‌دهد
  • شارلاتان‌بازی نشریات توقیف‌شده به روایت اصلاح‌طلبان
  • نماینده سابق مجلس عزادار شد /پیام لاریجانی
  • مردم با شرکت در انتخابات دور دوم مجلس به تکلیف دینی و سیاسی خود عمل کنند/ احزاب لیست مشترک بدهند
  • راهبرد اصلاح طلبان برای مدیریت فضای داخلی مجلس دوازدهم/اعتراف تلویحی هم میهن: آشوب‌های ۷۸ کار دوستان ما بود!