Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:21:20 GMT

«بر خط ماه و نوا ۳» در ایستگاه آخر

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۴۵۵۴۵

«بر خط ماه و نوا ۳» در ایستگاه آخر

به گزارش گروه فرهنگی ایرنا از انجمن موسیقی ایران، اولین اجرای شب چهارم و پایانی (جمعه ۱۵ مرداد ۱۴۰۰) برنامه بر خط ماه و نوا ۳، به گروهی سه نفره متشکل از مرضیه رحیم‌زاده نوازنده سنتور، نازنین غنی‌زاده نوازنده کمانچه و بامداد ملکی نوازنده تنبک اختصاص داشت. این گروه قطعات ضربی آشکار مطلق، چهار مضراب افشاری، ضربی عراق، تصنیف قدیمی و ضربی  بر گُرده‌ی باد را اجرا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اجرای دوم شب چهارم، گروهی سه نفره متشکل از مهرداد ناصحی نوازنده کمانچه، امین گلستانی نوازنده عود و فرهاد صفری نوازنده تنبک بود و این گروه در این کنسرت قطعات پیش درآمد از ساخته‌های مهرداد ناصحی، هفت ضربی بداهه، ضربی عشاق اثر استاد پایور و رِنگ اصفهان اثر استاد پایور را اجرا کردند. قطعات این کنسرت در آواز بیات اصفهان اجرا شد.

اجرای سوم و پایانی روز چهارم به تکنوازی زمان خیری نوازنده نی اختصاص داشت و این هنرمند در این کنسرت بداهه‌نوازی و تکنوازی در دستگاه شور را اجرا کرد.

در سومین شب برخط ماه و نوا چه گذشت؟

در سومین شب (پنجشنبه ۱۴ مرداد)  برنامه آنلاین برخط ماه و نوا ۳ به دونوازی هومن شیرعلی نوازنده عود و ایمان جمشیدی نوازنده تار اختصاص داشت. این گروه قطعات پیش درآمد شور به آهنگ‌سازی هومن شیرعلی، دَم‌ساز به آهنگسازی ایمان جمشیدی و هومن شیرعلی، ضربی بسته نگار و کرشمه و چند ضربی دشتی به آهنگسازی هومن شیرعلی را اجرا کردند.

اجرای دوم شب سوم هم، گروهی سه نفره متشکل از مجتبی عسگری آواز، ساعد کاکاوند نوازنده سه‌تار و رشید کاکاوند نوازنده تنبک بود. قطعات این گروه بر اساس بداهه‌نوازی و بداهه‌خوانی طراحی شده بود. اشعار آواز  از سعدی  اجرا گردید.

اجرای پایانی روز سوم به تکنوازی نیما نادری نوازنده سه‌تار اختصاص داشت و این هنرمند قطعاتی را در آواز بیات اصفهان اجرا کرد.

به گزارش ایرنا، این فصل از برنامه‌ها در سه دوره توسط انجمن موسیقی ایران برنامه‌ریزی و به صورت ماهیانه اجرا شد. گونه‌های مختلف موسیقی از جمله موسیقی دستگاهی، نواحی و کلاسیک غربی در این دوره در جدول برنامه‌ها گنجانده شده‌اند تا از حداکثر ظرفیت هنرمندان موسیقی در سه دوره برگزاری استفاده شود.

اجراهای چهارمین و پنجمین دوره کنسرت‌های آنلاین برخط ماه و نوا سری ۱ و ۲ در خرداد و تیر ۱۴۰۰ و در هر دوره با حضور ۱۲ گروه موسیقی در شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی بنیاد رودکی و سامانه  وابسته به هفدانگ به صورت رایگان برای علاقه‌مندان به موسیقی دستگاهی، نواحی، کلاسیک غربی پخش شد.

بر همین اساس، صفحات مجازی انجمن موسیقی ایران، بنیاد رودکی و یک سامانه دیگر وابسته به بخش خصوصی هفدانگ به عنوان بسترهای پخش مجازی معرفی شده‌اند و مخاطبان می‌توانند بر اساس زمان‌بندی مشخص شده در جدول، به صورت رایگان اجراها را مشاهده کنند.

این مجموعه از اجراها، توسط انجمن موسیقی ایران با مشارکت بنیاد فرهنگی هنری رودکی و حمایت دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

برچسب‌ها سعدی انجمن موسیقی ایران کنسرت موسیقی اصفهان عراق موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعدی انجمن موسیقی ایران کنسرت موسیقی سعدی انجمن موسیقی ایران کنسرت موسیقی اصفهان عراق موسیقی انجمن موسیقی ایران ماه و نوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۴۵۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته طرح و برنامه‌های متنوعی در استان بوشهر اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در شهر نخل تقی نیز با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان، عملیات بهسازی و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ مرکزی شهر با بروز رسانی کردن و تعمیرات اساسی الکترو پمپ‌های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی این شهر صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلفی در دست اجرا است که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان وارد مدار شوند.

عالی افزود: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته باید هم استانی‌ها نسبت به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با این میزان کاهش باید هم استانی‌ها بیش از پیش نسبت به مصرف بهینه آب حساس شوند.

کد خبر 6089600

دیگر خبرها

  • وحید اسداللهی رِنگ‌های آذربایجانی را به تالار وحدت می‌آورد
  • این صدا برای بچه‌های ایران است/ جزییات یک کنسرت باتربیت!
  • گروه موسیقی آهوی دشت شهربابک در بندر عباس به روی صحنه رفت
  • برگزاری یادبود نوازنده فقید در فرهنگسرای ارسباران
  • احسان یاسین از فلسطین خواند
  • موسیقی لرستان در تالار وحدت طنین انداز می‌شود
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی تشخیص طبی ایران : آزمایشگاه‌های تشخیص‌طبی در بین گروه‌های پزشکی دارای کمترین شکایت هستند
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • عاشقانه‌های مولانا در تالار وحدت پراقبال شد/وقتی موسیقی سنتی رنگ و بوی تازه می‌گیرد+فیلم