Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-27@17:22:48 GMT

مردانی: «دلتا» معادلات را به هم ریخته

تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۰۷۰۸

فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: دلتا یک ویروس عجیب و غریب است و هرکس ادعای سرما خوردگی کند، به او علام می‌کنیم حتما باید آزمایش دهد. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای دکتر مسعود مردانی در پاسخ به چرایی بی توجهی مسؤولان نسبت به شمار بالای قربانیانِ کرونا گفت: دنیا با معضلی جدید رو به رو است و منابع سازمان جهانی بهداشت از یک همه گیری جهانی جدید صحبت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این متخصص عفونی افزود: هم اینک همه گیری جهانی کرونا رنگ و بوی اصلی خود را از دست داده و همه گیری جهانی «دلتا» ایجاد شده کشوری در دنیا نیست که از آسیبِ آن در امان باشد. بسیاری واکسن‌ها نیز از «دلتا» مصونیت ندارند و بیمارانی که قبلا به کرونا مبتلا شده اند نیز مصون نیستند.
وی با بیان اینکه «دلتا» معادلات را به طور کامل در دنیا به هم ریخته است، تصریح کرد: این تعداد از بیمار و موارد جدید کرونا در هیچ یک از موج‌های ۵ گانه شاهد نبودیم. این واقعه استثنایی است و مخصوصِ ما نیست. ایتالیا دو ماه پیش اعلام کرد در‌ها را به روی توریست باز کرده است ولی یکباره متوجه شدند موارد ابتلا به ۱۹ رسیده و امروز مجددا محدودیت‌ها را از سرگرفته است. چین که سرزمینی امن بود، امروز درگیر «دلتا» شده است.
آقای دکتر مردانی ادامه داد: تنها مسأله‌ای که اتفاق افتاده است، این است که میزان مرگ و میر به شدتِ ابتدای کرونا نیست، زیرا واکسن زده‌ها ممکن است فرمِ خفیف‌تر بیماری را بگیرند ولی این مسأله نیز صد در صد نیست.
وی خاطرنشان کرد: سازمان جهانی بهداشت به شدت نسبت به این مسأله در حال تحقیق است و حتی از «دلتا» به عنوان یک همه گیری جهانی جدید نام برده است. این به واقع یک ویروس عجیب و غریب است و هرکس ادعای سرما خوردگی کند، به او اعلام می‌کنیم حتما باید آزمایش دهد.
این فوق تخصص بیماری‌های عفونی گفت: یکی از راهکارها، ادامه واکسیناسیون است. بسیاری مردم اعلام می‌کنند با تزریق واکسن هم به کرونا مبتلا می‌شوند و حتی کارکنان پزشکی که واکسن‌های مختلفی زده اند، به بیماری مبتلا شده اند ولی این افراد به صورت سبک مبتلا شده اند و کارشان به مرگ نکشید.
آقای دکتر مردانی افزود: در این مرحله، رعایت شیوه نامه‌ها از مرحله نخست بسیار مهم‌تر است. چون این ویروس بدین گونه است که اگر یکی از اعضای خانواده مبتلا شود، دیگران به طور قطع می‌گیرند. شدیدا توصیه می‌کنم مردم استفاده از ماسک را جدی بگیرند. برچسب ها: مردانی ، دلتا ، معادلات دنیا ، بی توجهی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: مردانی دلتا معادلات دنیا بی توجهی همه گیری جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد

سخنگوی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: این اراده و خواست ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که عملیات «وعده صادق» علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را به سرانجام رساند و بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین المللی را تغییر داد. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه پارلمانی خبرگزاری تسنیم، مراسم صبحگاه بسیج پایگاه شهید رسول عسکری دیوان محاسبات کشور با حضور سردار رضا طلایی نیک سخنگو و معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و همچنین جمعی از مقامات و کارکنان این نهاد نظارتی برگزار شد.

سردار طلایی نیک در این جلسه با گرامی‎داشت یاد و خاطره امام راحل عظیم الشان و شهدای ایران اسلامی، اظهار کرد: «احیای اسلام ناب»، «مردمی بودن انقلاب اسلامی» و «رهبری ولایی»، سه رکنی هستند که طی 45 سال گذشته، مقوم و پیش‎برنده این نهضت الهی بوده‌اند.

سخنگوی وزارت دفاع، در ادامه خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به معنای حقیقی کلمه، احیاگر اسلام ناب محمدی(ص) بود که پس از تلاشهای ناکام رژیم شاهنشاهی در گسترش اسلام ستیزی و زدودن مذهب و معنویت از سطوح گوناگون جامعه، توانست سبکی بی بدیل از الگوی جامعه اسلامی را به جهانیان عرضه دارد.

وی همچنین در تشریح ماهیت مردمی نظام جمهوری اسلامی، بیان داشت: اتکای به مردم، از اساسی‌ترین اصول مکتب امامین انقلاب محسوب می‌شود چراکه هر زمان مشارکت مردم در امور کشور بیشتر بوده، به همان نسبت توفیقات نیز افزایش پیدا کرده است.

سردار طلایی نیک با با بیان اینکه مهمترین شاخصه شعار سال 1403، مشارکت مردم در اقتصاد و تولید است، افزود: تاریخ گواه است که فتوحات در هشت سال دفاع مقدس، درست از زمانی بوجود آمد که موانع حضور مستقیم مردم در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل برداشته شد. بر این اساس، تا زمانی که اقتصاد کشور مردمی نبوده و مردم در عرصه تولید کشور دخیل نباشند، هیچ قدم موثری در بهبود اوضاع معیشتی را شاهد نخواهیم بود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی وزارت دفاع در ادامه گفت: شاهکار انقلاب اسلامی در تحقق «رهبری ولایی» بود که با ممزوج نمودن ظرفیتهای اسلامی و مردمی، افتخارات بزرگی را نصیب ملت کرد.

وی با اشاره به اینکه یکی از برکات انقلاب اسلامی، پیوند دادن حوزه دفاعی و مردم، از طریق ظرفیتی به نام «بسیج مستضعفین» بود، تصریح کرد: اگرچه بهره مندی از ادوات جنگی پیشرفته نظیر پهپاد و موشک مطلوب بوده و بازدارنده است اما این اراده و خواست ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی بود که عملیات «وعده صادق» علیه رژیم کودک کش صهیونیستی را به سرانجام رساند و بسیاری از معادلات منطقه‌ای و بین المللی را تغییر داد.

سردار رضا طلایی نیک گفت: امروزه بازدارندگی کارآمد، نیازمند قدرت ترکیبی است؛ چون دشمن در دو عرصه جنگ نرم و سخت علیه کشورمان در حال برنامه ریزی است و ما نیز نیازمندیم تا هم‎سطح با این تهدیدات، توانایی‌های خود را ارتقا دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه رویکرد پیشگیرانه دیوان محاسبات، موجبات همراهی و همکاری بیش از پیش دستگاه‌ها با این نهاد نظارتی را فراهم کرده است، بیان کرد: مواردی همچون «دیدبانی از بیت المال»، «تحقق انضباط مالی»، «اثربخشی در کاهش فاصله فقر و غنا» و همچنین «مبارزه با فساد و ویژه خواری»، از جمله مواردی است که بحمدالله دیوان محاسبات توانسته نقشی ویژه در تحقق آنها ایفا کند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • طلایی‌نیک:«وعده صادق» بسیاری از معادلات را تغییر داد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • راهنمای خرید انواع بوته گرافیتی و شمش روی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • برگزاری جشنواره خیرین مدرسه‌ساز در بام ایران
  • بسیج اساتید محور همدلی و هم‌افزایی در دانشگاه باشد
  • نقش بی‌اهمیت تحریم‌های تازه آمریکا در معادلات ایران