Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «انسان طاغی» اثر آلبر کامو با ترجمه مهدی ایرانی طلب در نشر قطره منتشر شد. این کتاب تلاش‌های تیره‌ای از تفکر اروپایی را در چند سده اخیر شرح می‌دهد. تفکری که تلاش کرده است هدفی برای معنا و  حضور انسان در این جهان بیابد . در نهایت بی واسطه یا با واسطه به خشونت روی آورد و با وجود پیروزی هایش، اعتبار فکری و فلسفی اش را از دست داد و در ردیف تفکراتی قرار گرفت که توانستند «سکوت جهان» را بشکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتربخوانید

«راسپوتین» داستان فردی موثر در روی کار آمدن بلشویک‌ها

«انسان طاغی» پراهمیت‌ترین و در عین حال نامکشوف‌ترین نوشته فلسفی متفکری است که در «خشم و هیاهوی» دورانی که فکر «وجدان انسانی» را  زاید می‌شناسد و پیروزی را به جای آن می‌نشاند، همواره «وجدان انسانی» دغدغه اش بوده است.

کتاب «انسان طاغی» را با این دو جلمه کلیدی می‌توان فهمید. در این دو جمله می‌خوانیم:

«انسان یگانه آفریده‌ای است که نمی‌خواهد آنچه هست، باشد.»
«تاریخ غریبی که در اینجا روایت می‌شود، تاریخ غرور اروپاست.»

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: معرفی کتاب نشر قطره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۳۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر

یازدهم اردیبهشت، روز کارگر را بهانه‌ای قرار می‌دهیم تا به افق‌های جدیدی در خصوص کار و کارگر بیاندیشیم؛ ما در سال پیش‌رو مهارت‌های جدید را فرا خواهیم گرفت و برای پیشرفت فردی و حرفه‌ای خود تلاش می‌کنیم و اعتقاد داریم همسر و فرزندان پرسنل نیز اعضای خانواده ما هستند و به همین خاطر همواره گروه بهمن را همچون یک خانواده می‌دانیم.

ما ساعات زیادی از شبانه روز را در کنار یکدیگر سپری می‌کنیم. از دردها و شادی‌های یکدیگر تاثیر می‌پذیریم. ماتم یکی از ما، غم تمامی ماست و موفقیت احدی از ما، پیروزی همه ماست. حال به بهانه روز جهانی کارگر می‌خواهیم امروز را مبدا یک پیشرفت در اخلاق حرفه‌ای محیط کارمان قرار دهیم.

این حقیقت که این روزها تولیدات گروه بهمن زبانزد مصرف کنندگان است، ماحصل تلاش و تعهد و عنایت خانواده گروه بهمن به مقوله کار، کیفیت و رضایت مشتریان است. در روز جهانی کارگر این پیروزی‌ها را ارج می‌نهیم و امیدواریم امسال که سال افزایش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده، مسئولیت ما کارکنان گروه بهمن بیش از پیش سنگین است. در پایان ضمن خدا قوت به کارگران گروه بهمن و خانواده ایشان، این روز را گرامی می‌داریم و آرزوی بهروزی برای یکایک شما عزیزان داریم.

سلامت، موفق و پایدار باشید
محمد محمدی

دیگر خبرها

  • پیام تبریک مدیرعامل گروه بهمن به مناسبت روز کارگر
  • کتاب «تعالیم اسلام» به قلم علامه طباطبایی به چاپ یازدهم رسید
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال
  • شمه‌ای از بی‌کفایتی پهلوی
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • توسعه فعالیت‌‌های فرهنگی حوزه عفاف و حجاب در مرکزی
  • دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند