Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، اخیرا گزارش های نیروی انتظامی و شرکت مخابرات درباره سرقت کابل های مخابراتی افزایش یافته است. 

افزایش این سرقت ها در حالی است که به دلیل شیوع ویروس کرونا، امور بیشتری به اینترنت وابسته شده است و در نتیجه این قطعی ها باعث شکایت و نارضایتی مردم می شود.

در مورد تازه ای مشترکان یکی از مناطق مرکز شهر تهران از قطع 3 هفته ای تلفن خود خبر داده اند و از طولانی شدن قطعی ارتباط گلایه کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موضوع از این جهت مهم تر می شود که این مشترکان می گویند که در مراجعه به مرکز مخابراتی منطقه خود، پاسخ شنیده اند که در حال حاضر 800 نقطه از تهران دچار این قطعی شده است و حتی ارتباط برخی از مشترکان از فروردین ماه 1400 قطع شده و در نوبت وصل مجدد ارتباط قرار دارند.


سارقان پست و کابل های شرکت مخابرات را به سرقت می برند و باعث قطع ارتباط مشترکان می شوند

پاسخ مخابرات چیست؟

خبرنگار فارس موضوع را از شرکت مخابرات پیگیری کرد. 

در پیگیری موضوع اعلام شد: فقط در سال ۹۹ حدود ۶۰ میلیارد تومان تجهیزات مخابراتی شرکت مخابرات سرقت شده است، عمده علت تاخیر در رفع خرابی فقط ناشی از سرقت ها نبوده است؛ بلکه، افزایش قیمت ملزومات و تجهیزات مخابراتی و متاسفانه عدم ترمیم تعرفه های مخابراتی روند ترمیم خسارات را با کندی رو به رو کرده است.

در این باره جلسات متعددی با نیروی انتظامی، استانداری ها و فرمانداری ها  برگزار شده است که بتوان تا حدی از این اقدامات پیشگیری کرد.

مخابرات برای وصل مجدد ارتباط های قطع شده، نیاز به تجهیزات جدید و جایگزین دارد که به دلیل بالابودن میزان سرقت ها، در تامین تجهیزات موردنیاز با مشکل رو به رو است و همین امر مدت زمان قطعی و انتظار برای رفع قطعی را طولانی کرده است.

همچنین درباره مشخص گزارش شده، سارق ابتدا لوله پست را به سرقت برده است و عجیب تر اینکه بار دیگر در همین مورد، در مرحله بعد کابل هم به سرقت رفته است. یعنی در یک مورد حتی آسیب سرقت قبلی ترمیم نشده دو باره سرقت انجام شده است.

همچنین در همین مورد، 2 عدد از کافوهای مشترکان در مرکز تلفن شهید قندی به طور کامل به سرقت رفته که این کافوها 2 هزار مشترک را پوشش می دهند.

فعلا همه ماموران مخابرات باید برای رانژه کشی داخل کافو اعزام شوند و مخابرات قول داد که در هفته آینده مشکل مشترکان این مرکز را حل کند.

چرا سارقان سیم ها را می دزدند؟

دزدی کابل های تلفن که در خیابان قرار دارند، یکی از مشکلات همیشگی شرکت مخابرات ایران است.

جنس کابل ها و سیم های مخابراتی از مس است و از نظر مادی ارزشمند است. سارقان مس این سیم ها را می فروشند.

پیش تر، بیشتر سرقت ها در مناطق کم جمعیت تر و دور از دسترس که احتمال خطر کمتری برای سارقان داشت انجام می شد، اما مدتی است که مراکز بزرگ و مناطق پرتردد هم از آسیب دزدان در امان نمی مانند.

یک روش های مناسب برای جلوگیری از افزایش سرقت ها، گزارش های مردمی است و بهتر است مردم با دیدن موارد این چنینی موضوع را به نیروی انتظامی یا مخابرات گزارش کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: پست مخابرات سرقت کابل قطع تلفن شرکت مخابرات کابل ها سرقت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۳۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سرهنگ سیدرضا صادقیان گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت سیم و کابل برق در شهر تفت، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار ماموران پلیس آگاهی شهرستان قرار گرفت. 
وی در ادامه افزود: ماموران پلیس آگاهی با انجام تحقیقات فنی پلیس دو نفر از سارقان حرفه‌ای سیم و کابل فشار قوی برق شهرک عقابکوه را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی آنها را دستگیر کردند. 
فرمانده انتظامی شهرستان تفت تصریح کرد: متهم پس از انتقال به اداره پلیس در بازجوئی‌های به عمل آمده به ۵ فقره سرقت سیم و کابل‌های برق به ارزش ۸ میلیارد ریال اعتراف کردند. 
صادقیان در پایان ضمن تشکر از اعتماد مردم به پلیس اظهار داشت: چنین اقدام مجرمانه از سوی سارقان ضمن ایجاد خسارت به اموال دولتی و مردم باعث قطعی برق و نارضایتی شهروندان خواهد شد لذا شایسته است شهروندان گرامی نسبت به تردد بی موقع و دیروقت شبانه‌ی افراد مشکوک حساس‌تر بوده و مراتب از طریق تلفن ۱۱۰ به مرکز فوریت‌های پلیسی اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم
  • قطعی ۲ ساعته گاز در برخی مناطق شهر رضوانشهر
  • انهدام باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب
  • باند سارقین تاسیسات مخابرات رودبار جنوب منهدم شد
  • کشف ۸ فقره سرقت در دیر/ سارق دستگیر شد
  • «مالیات برعایدی سرمایه» چرا صدای ۲ درصد از جامعه را درآورد؟
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • کنترل هوشمند ترافیکی شهر زابل
  • دستگیری باند سارقان سیم و کابل‌های برق در اسلامیه
  • رزمایش جهادی بسیجیان مخابرات گلستان بمنظور بازسازی شبکه مخابراتی گنبد کاووس