Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از مدیکال اکسپرس، در مقاله‌ای در مجله پزشکی نیوانگلند، دانشمندان مرکز تحقیقات سرطان هاچینسون، دانشکده پزشکی جانز هاپکینز بلومبرگ، برنامه تحقیقات نظامی ارتش آمریکا و سازمان جهانی بهداشت و بیماری‌های واگیر در دانشگاه کارولینای شمالی خواستار توجه بیشتر به عفونت‌های مداوم کووید-۱۹ در افراد دارای نقص ایمنی شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دکتر لری کوری، ویروس شناس می‌گوید: جامعه پزشکی باید دستورالعمل‌های دقیق‌تری برای نظارت، درمان و پیشگیری از عفونت‌های ناشی از کووید-۱۹ در بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی ایجاد کند تا هم خطر این بیماران و هم احتمال بروز انواع نگران کننده را کاهش دهد.

نویسندگان در این مقاله با در نظر گرفتن استفاده از آنتی بادی‌های مونوکلونال پیشگیرانه برای جلوگیری از عفونت، اهمیت ایمن سازی بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی افرادی که پاسخ کافی به واکسن‌ها را ندارند، برجسته کردند. آن‌ها به ارائه دهندگان مراقبت‌های بهداشتی توصیه کردند که با استفاده از نمونه‌های متوالی برای تشخیص طولانی مدت عفونت‌های کووید -۱۹ و ظهور احتمالی انواع جدید نگرانی، افراد مبتلا به نقص ایمنی مبتلا به عفونت‌های مداوم کووید-۱۹ را با دقت کنترل کنند. آن‌ها نوشتند پاسخ ایمنی جزئی مشاهده شده در افراد دارای نقص ایمنی، محیط منحصر به فردی را برای انتخاب سیستم ایمنی از انواع تکاملی برای ویروس ایجاد می‌کند که نگران کننده است.

دکتر مورگان رولند، متخصص ژنتیک ویروسی می‌گوید: ویروس می‌تواند هفته‌ها یا ماه‌ها در افراد دارای نقص ایمنی باقی بماند و منجر به ویروس‌هایی شود که حامل مجموعه‌ای از جهش‌ها هستند، آن‌ها گاهی اوقات شبیه انواع نگران کننده‌ای هستند که در حال حاضر تلاش‌های ما برای کنترل را تهدید می‌کند.

نویسندگان توصیه می‌کنند افراد مبتلا به نقص ایمنی باید در مورد احتمال طولانی مدت از بین بردن ویروس‌ها در صورت آلوده شدن به سارس-کوو ۲و اهمیت جداسازی خود تا دریافت آزمایش منفی، مطلع شوند. اولویت بندی واکسیناسیون در این گروه‌ها و خانواده‌های آن‌ها بسیار مهم است، اما دسترسی به واکسن‌های بسیار موثر کووید-۱۹ باید در سطح جهانی افزایش یابد تا این نیاز برآورده شود.

نویسندگان همچنین خواستار تحقیقات بیشتر در گروه‌های نقص ایمنی شدند. مطالعات ایمونولوژیک در زیرمجموعه افرادی با سیستم ایمنی ضعیف، مانند دریافت کنندگان پیوند اعضا می‌تواند به ارائه دهندگان خدمات درمانی در جلوگیری از کووید-۱۹ شدید و طولانی مدت در این گروه‌ها کمک کند. درک آنتی بادی و پاسخ سلول‌های T افراد مبتلا به نقص ایمنی همچنین می‌تواند سرنخ‌هایی برای این که چرا آن‌ها می‌توانند پاسخ آنتی بادی ضعیف به پروتئین سنبله ویروس داشته باشند، ارائه دهد.

دکتر میرون کوهن، معاون صدراعظم بهداشت جهانی اظهار داشت: تعداد بسیار زیادی از بیماران در دفاع از خود در برابر کووید-۱۹ مشکل دارند و از تلاش‌های مداوم و متمرکز برای توسعه استراتژی‌های قوی‌تر پیشگیری و درمان کووید-۱۹ بسیار سود خواهند برد.

با نگاهی به آینده، نویسندگان از افزایش سرعت در ایجاد واکسن‌ها و درمان‌های جدید کووید-۱۹ حمایت می‌کنند. تلاش برای تولید واکسن‌های نسل بعدی که در برابر انواع مختلف موثرتر هستند، آزمایش ترکیب آنتی بادی‌هایی که می‌توانند از عفونت در افراد با سیستم ایمنی ضعیف جلوگیری کنند و درمان‌هایی که قادر به توقف تکثیر ویروس هستند، به ویژه در این جمعیت آسیب پذیر برای کنترل همه گیری ضروری است.

بیشتر بخوانید 

شناسایی عامل اصلی مرگ و میر در بیماران کرونایی

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا واکسن کرونا مبتلا به نقص سیستم ایمنی نقص ایمنی آنتی بادی کووید ۱۹ واکسن ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۸۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

این نوع سردرد‌ها که به "سردرد‌های خوشه‌ای" معروف هستند، بسیار دردناک بوده و می‌توانند از ۱۵ دقیقه تا سه ساعت در هر بار طول بکشند. این مطالعه جدید نشان داد افرادی که به این نوع سردرد مبتلا هستند ممکن است بیش از سه برابر بیشتر در معرض سایر بیماری‌های پزشکی مانند بیماری قلبی یا اختلالات روانی قرار داشته باشند.

«کارولین ران»، نویسنده این مطالعه از مؤسسه کارولینسکا در استکهلم سوئد، می‌گوید: «در سرتاسر جهان، سردرد تأثیر بسیار منفی بر کیفیت زندگی افراد، هم از نظر اقتصادی و هم از نظر اجتماعی دارد.»

وی در ادامه می‌افزاید: «نتایج ما نشان می‌دهد که افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای با افزایش خطر ابتلاء به سایر بیماری‌ها مواجه هستند.»

این مطالعه شامل بیش از ۳۲۰۰ سوئدی ۱۶ تا ۶۴ ساله بود که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند. بیشتر آن‌ها مرد بودند، زیرا مردان بیشتر در معرض سردرد‌های خوشه‌ای هستند. محققان آن گروه را با ۱۶۲۰۰ نفر بدون سردرد مقایسه کردند که از نظر سن، جنسیت و عوامل دیگر مشابه بودند.

محققان سوابق کاری افراد را بررسی کردند تا مشخص کنند که افراد چند روز در سال به دلیل بیماری و ناتوانی از کار غیبت می‌کنند.

یافته‌ها نشان داد افراد مبتلا به سردرد خوشه‌ای به طور متوسط ۶۳ روز به دلیل بیماری و ناتوانی غیبت از محل کار داشتند درحالیکه افراد بدون سردرد خوشه‌ای ۳۴ روز غیبت از محل کار داشتند.

به گفته محققان، حدود ۹۲ درصد از افرادی که سردرد‌های خوشه‌ای داشتند حداقل یک بیماری دیگر هم داشتند و حدود ۷۸ درصد از افرادی که سردرد خوشه‌ای نداشتند، دو بیماری دیگر داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • سیستم خودران تسلا در ۱۳ تصادف مرگبار دخیل بوده است
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • با عفونت دستگاه ادراری بیشتر آشنا شوید
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد