Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@01:54:51 GMT

طالبان وارد بخش هایی از شهر قندوز و سرپل شدند

تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۷۵۸۴۹۹

طالبان وارد بخش هایی از شهر قندوز و سرپل شدند

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی گروه طالبان مدعی است که افراد آنان توانسته دو شهر قندوز و سرپل را تصرف کنند.
او گفته که هواپیماهای آمریکایی و دولت افغانستان "مردم غیرنظامی و خانه‌های آنها را مورد بمباران‌های وحشیانه قرار داده‌اند" که به گفته او "اثرگذار نیست" و افراد طالبان "تلفات قابل ملاحظه‌ای نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

عزیزه جلیس، نماینده مردم سرپل در مجلس نمایندگان به بی‌بی‌سی گفت که مسئولان دولتی از جمله والی، فرمانده پلیس و رئیس امنیت ملی در پایگاه ارتش ملی در منطقه امام‌کلان میدان بزکشی در جنوب‌غرب شهر جابجا شده‌اند و جنگ فعلا در اطراف این پایگاه ادامه دارد.

تاکنون مقام‌ها درباره سقوط شهر قندوز ابراز نظر نکرده ولی سپاه عملیات‌های ویژه ارتش افغانستان گفته که عملیات پاکسازی در قندوز توسط کماندوهای ارتش ادامه دارد.
به گفته این نهاد کماندوهای ارتش چهار راهی ژنرال عبدالرازق و ساختمان رادیو و تلویزیون ملی قندوز را از طالبان پس گرفته است.

طالبان شهر قندوز را که یکی از شهرهای مهم افغانستان است یک بار پنج سال پیش تصرف کردند و یک بار دیگر نیز با رخنه به داخل شهر قادر شدند که کنترل بخشهای از شهر را برای مدتی در دست داشته باشند.

در روزهای گذشته طالبان موفق شدند که کنترل دو شهر زرنج مرکز ولایت نیمروز در جنوب و شهر شبرغان مرکز ولایت جوزجان پایگاه ژنرال دوستم را تصرف کند.

با افزایش درگیری‌ها وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده که هواپیماهای بی -۵۲ آمریکایی طالبان را در شهر شبرغان بمباران کرده و ۲۰۰ عضو گروه طالبان کشته شده‌اند.

پربیننده ترین در تهران گفت‌ و‌ گوی بسیار جالبی درباره برجام داشتم / حمایت دیپلماتیک کره برای احیای برجام ادامه خواهد داشت برترین تصاویر خبری هفته گذشته تبریک سران ۳کشور اروپایی به رییسی وزرای خارجه گروه۷ درباره حمله به کشتی صهیونیستی بیانیه صادر کردند دلیل وجود پرچم اقلیم در کردستان در مراسم تحلیف

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: طالبان شهر قندوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۷۵۸۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم

معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت برای حفظ منافع ملی ایالات متحده، تعامل با حکومت طالبان ضروری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ودانت پاتل» معاون سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به خبرنگاران گفت برای حمایت از «مردم افغانستان و منافع ملی ایالات متحده»، تعامل با حکومت طالبان ضروری است.

وی افزود تعامل این کشور با حکومت طالبان زمینه مبارزه با تروریسم را فراهم می‌کند و مسائل حقوق بشری در افغانستان نیز در دستور کار واشنگتن است.

پیش از این نیز «کارن دکر» کاردار سفارت آمریکا برای افغانستان در گفتگو با «د نیو هیومنیترین» گفته بود واشنگتن در شرایطی قرار دارد که باید از طرفی سیاست عدم به رسمیت‌شناختن طالبان را دنبال کند و از جانب دیگر در پی تعامل عملی با کابل باشد.

شورای امنیت قطعنامه سازوکار تعامل با طالبان را تصویب کردسازمان ملل: حضور زنان در دولت افغانستان شرط تعامل با طالبان استروزنامه آمریکایی: «بایدن» در برابر درخواست‌ها برای تعامل با طالبان مقاومت می‌کند

جامعه اطلاعاتی آمریکا نیز پیش‌تر در ارزیابی سالانه خود از تهدیدات علیه این کشور اعلام کرده بود  قدرت و تعامل بین‌المللی حکومت طالبان افزایش یافته است.

«ند پرایس» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز گفته بود کشورهای جهان براساس منافعی که دارند با طالبان در تعامل هستند.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • استقبال طالبان از قهرمانان فوتسال افغانستان
  • مذاکرات طالبان برای صادرات نفت روسیه
  • برگزاری آزمون ورود دختران به دوره مامایی در افغانستان
  • بیش از ۳۵ کشته در حملات داعش در افغانستان
  • مسدود شدن گذرگاه اسپین بولدک
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان وارد ایران شد
  • وزیر صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد
  • آمریکا: برای حفظ منافع ملی با طالبان تعامل می‌کنیم
  • امضای قرارداد صادراتی ازبکستان با تجار افغانستانی
  • مناقشه آبی ایران و افغانستان وارد فاز جدیدی شد